Inlägg från: hannaht |Visa alla inlägg
  • hannaht

Tilles tråd

Hej Therese! Sjung en sång från mig till Tillemannen, jag tror inte alls att du har någon "häxröst", som du skrev, i hans öron! Så svårt ni har det, vilken underbar vän du verkar ha i LillemanTösa, så vackra ömma ord..
    En susning varm pust på Tilles panna från mig o mina barn, tittar in i bland o ser hur det går. Svårt att tänka på något annat än er modiga familj. Hoppas du får i honom vätska idag och kan man ha honom uppe så att han hör ditt hjärta..?
    Kram, från Hannah i Gbg

• hannaht

Godnatt Therese! Ni finns i våra tankar, igår var jag på barndop och efteråt gick jag fram med min lilla Malva o tände ett ljus för din Tille. Det var alldeles knökfullt där , med ljus i sanden, och prästen var alldeles till sig för alla ljus höll nästan på att ta slut. Så tänkte jag att det fanns nog mer än mitt ljus som brann för ditt barn där..

Krama varandra.. var modiga.. och en lugn trygghetstanke till Tille ..

• hannaht

Tänker på er och sänder en vacker visa och många trygghetskramar till er alla.

POJKEN PÅ MÅNEN text: Rickard Wolff musik: Lisa Ekdahl

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.

Dett sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.

Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.

Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.

Men mamma, du måste förklara. Vad är meningen med det här?

Varför kom jag till jorden om jag bara är till besvär?

Nu dalar min sol över Söder, jag längtar till helt andra hav.

Den största sorgen i livet är den att jag aldrig blev vald.

Så älskade mamma, kom håll din gosse i hand,

för jag har tröttnat på livet, jag reser mot fjärran land.

Med ångbåt på min pyjamas och liljekonvaljer i blick

jag färdas mot okända länder och ordningen jag aldrig fick.

Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.

Äntligen gossen får sova, lutad mot skimrande dröm.

Fjärran från verkliga fasor, vilar till sist i sin sömn.

Han kramar barndomens nalle, och skådar regnbågens skatt.

Modern vakar vid bädden, sov nu min prins, gonatt.

Dagen skymmer, och natten gläntar redan på dörrn.

Grinden till trädgårn står öppen, spikklubba, maskar och mull.

Men drömmen som ledde mig framåt var också av skimrande gull,

slott och blänkande dammar av svanar och näckrosor full.

För jag har älskat så många, hjärtat av längtan var fullt. Så många jag älskat i mörkret, jag har älskat för kärlekens skull. Men nu är det dags att fara, man blåser i ångvisslan strax. Det enda som är lite sorgligt, det är att mamma inte får plats. Men älska, älska för kärlek, han sjunger stilla sin sång. Minns att du föddes till livet för att älska en endaste gång. Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner. Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler. För alla barn i världen han viskar ett trösterikt ord, för alla ensamma hjärtan, för alla barn på vår jord. Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång. Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång, endaste gång, en endaste gång. mellanspel: Hm Em7 A F#7 Hm Em7 Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång, Hm en endaste gång, en endaste gång.

• hannaht

Jaha, det blev ett intressant inlägg förut av mej.. min "medhjälpare" somnade slog huvudet i tangentbordet och postade det innan jag redigerat klart klippet ur min gitarrbok.. hur som helst så tänker vi på er o önskar det fanns något mer vi kunde göra.. Tille vackrast i världen..
    Varm kram, tittar in igen..

• hannaht

.. För jag har älskat så många, hjärtat av längtan var fullt.

Så många jag älskat i mörkret, jag har älskat för kärlekens skull.

Men nu är det dags att fara, man blåser i ångvisslan strax.

Det enda som är lite sorgligt, det är att mamma inte får plats.

Men älska, älska för kärlek, han sjunger stilla sin sång.

Minns att du föddes till livet för att älska en endaste gång.

För alla barn i världen han viskar ett trösterikt ord,

för alla ensamma hjärtan, för alla barn på vår jord.

Godnatt starka mamma Godnatt Tille full av kärlek
    Sov sött o tryggt tillsammans inatt igen

• hannaht

Grattis till tanden, det var en duktig kille att ha fått så många! Det har kanske känts litet extra de senaste dagarna om den var på väg? Jag tänker med blås-risk o allt.. kanske litet skönare nu.?

Sov gott hela familjen!

-En sån underbar litenman!!
    Försiktig kram från mej.. nan nan!

• hannaht

Godmorgon Tille lille, så tapper du är!
    Här gick mistlurarna i natt, dimman tät.. men ingen båt hade ränt upp på Gäveskär den här gången.. det händer ibland, förstår du, att det står ett helt fartyg utanför den lilla stugan där ute.. sist vi var förbi det där skäret var på väg hem från Vinga i höstas, du måste ha varit alldeles nyfödd då.. och min lilla tjej sov nere på durken i sin barnstol fastspänd och det hade blåst upp så hon åkte från ena sidan till den andra hela tiden.. medan vinden ryckte oss fram allt snabbare hemåt..
    Så är det kanske för dig också, vännen. Var inte rädd, det mojnar snart och så är du hemma igen.. sov tryggt idag. Fjäderlätt puss på din panna!

• hannaht

Tille liten, jag har aldrig hört talas om en liknande kämpe...
    tänker på dej o hela din familj i Påsk..en riktigt lång fredag är det.
    Krama om varandra. Ni finns i även mina böner.

• hannaht

Godnatt Therese du vet väl att du är en underbar mamma, du som aldrig viker från hans sida..håll ut..du är bäst! Snusning på Tille..

• hannaht

Tappre Tille .. så skönt att det gick lugnt och stilla till. Vad tryggt att mormor var nära och att alla var hos dej! Kanske väntar du vid Magnus sten nu? Väntar på alla som du älskar och jag tror att tiden i det landet går väldigt fort. En livtid här nere är väl som en förmiddag hos dej...

Till Therese: en styrkekram till dej och hela familjen i er stora sorg.. ta hjälp av alla i din närhet och tillåt dig vara ledsen och trött .. ni har gjort ett fantastiskt jobb denna tiden och det finns många som är beredda att stötta er nu (även jag, fast vi inte känner varann). Kommer att fortsätta tassa in här och se om det kan va till hjälp..

• hannaht

Hej hej!
    Jag tänker på er i dag med erat besök. Det brukar inte vara så lätt även om man är förberedd (tror man). Hoppas det gick bra och att ni känner att planeringen blev rätt!
    Idag skall jag åka på en impulsresa med minstingen och bo på pensionat en natt på Österlen. Tänkte åka ut till Haväng i morgon och även Vitamölle. Vi får se..
    Såklart finns även jag kvar på familjeliv i fortsättningen, tittar in ibland till er.
    Det blir ett stort hålrum efter en sån fantastisk liten kille som Tille, även för utomstående, speciellt när man får dela hans dagar så nära som med er!

Jag tänker.. det måste vara svårt att få till en forskning på en så ovanlig och tillika genetisk sjukdom som EB. Det är ju betydligt lättare att få anslag till forskning inom mer vinstdrivande och behandlingsvänliga områden (för läkemedelsindustrin) så det ni har gjort för utvecklingen är ju helt enormt! Ta nu hand om er ordentligt och försök skämma bort varandra så mycket det går..

Kramar och styrketankar till hela familjen!
    Hannah

• hannaht

Hej igen!
    Tillbaka från en del äventyr i mitt liv - tittar in igen - och hör en så fantastiskt vacker sång av Camilla!!
    Och så fin minnesstunden för Tille verkar ha varit!
    (nu försöker jag låta väldigt käck, jag förstår nog att det är förfärligt tomt)

- läser att du börjat träna, Therese, och är imponerad av all styrka du förmedlar. Vilken ork.
    Själv beter jag mig som Bridget Jones på motionscykeln.. men å andra sidan hoppas jag på våren o sommarens positiva effekt på vikten.. brukar lösa sig bara man kommer ut?! (har av olika skäl mest varit inne i lyan under vintern)..

Hoppas nu att er Thailandresa blir allt vad ni önskar er! Det verkar som det blir av snart?
    Och att du hämtar upp dej i pokern.. *ler*
    Skall se om det funkar med tv4-länken imorgon.

Kram Då!

• hannaht

Hej! .. det var ett mycket vackert inslag på TV4!
    Så fantastiska bilder och så fint med sången det bara kramar åt i hjärtat .. och den lilla snutt av videon som man fick se:
    - Vilka ögon.. så vackra så milda.. och kärleken emellan er, jag förstår att han inte ville lämna dej.. världens bästa mamma!!
    Glöm aldrig det!

Jag beundrar Ert mod, styrka och över allt den kärleken!
    Kramar till Er alla!

• hannaht

Hej o god morgon!
    Såg på er intervju på tv4, ni verkar supertrevliga "i verkligheten" också.. Önskar er en bra dag och snart blir det resa av! Kul!

Jag planerar själv för att ta mina barn och göra en riktigt låång resa till hösten - måste skaffa bra och lätt dator att ta med för jag tror inte jag klarar mig utan i månad-er.. tänkte mig kykladerna på hösten ..

Fixar inte långa flygresor så Thalaind blir det nog aldrig, pinsamt men sant, ..

Ha en riktigt skön dag i solen! Sverige såg helt molnfritt ut på satellitbilden igår kväll - kanske stämmer det så får vi alla sommar idag?! Tänker på er!

Kram från Hannah i Gbg

• hannaht

Tänkte bara säga att jag tittat på "Tilles resa" med barnen och den var så bra avvägd med information och så väldigt väldigt vacker med Tille så Fin så det finns inte ord.
    Ni utstrålar en styrka, kärlek och tillit som är unik.
    Kramis

Svar på tråden Tilles tråd