Inlägg från: Familjen A |Visa alla inlägg
  • Familjen A

Tilles tråd

Ursäkta jag är nybörjare, försöker igen......alla är vi barn i början.

Hej Therese och Niklas!

Vill bara börja med att säga vilken otroligt söt liten son ni har. Dom ögonen har stannat i mitt sinne sen jag såg dom första gången. Tittar ofta på era bilder och ler varje gång för dom uttrycker så mycket kärlek, värme och gemenskap.

Sen vill jag tacka er för att ni vill dela med er av ert liv. Som så många andra så har det fått upp mina ögon och jag uppskattar inte bara mina barn mer i nuet utan även resten av familjen, släkten och vännerna.

Ni har fått mig att inse att bebisar har mer styrka och överlevnadsförmåga än vad jag trodde. Som du skrev någon gång Therese att om ni fick ett barn till så skulle du inte vara oroligt om det matvägrade någon dag, dom klarar det. Dom orden tänker jag på när min Felix på snart sex månader inte vill äta för han har magknip. Tidigare så försökte jag gång på gång, vilket ledde till att han blev arg och irriterad, men nu låter jag honom vara ifred tills han är intresserade igen.

Min stora önskan är att ni skulle slippa att gå igenom denna svåra prövning och att Tille skulle få stanna hos er för alltid. Med ert engagemang så har han hamnat hos världens bästa föräldrar.

Vill dela med mig av några tänkvärda ord från Nalle Puh, en av mina favoriter, med er.

Vänner är människor som skulle sakna dig

- Akta så du inte blåser bort, lilla Nasse.
    Man skulle sakna dig. Folk skulle säga:
    ?Vart har lilla Nasse blåst månntro? - och
    de skulle faktiskt vilja veta det.

Synd att det inte går att förmedla dofter över nätet, för det finns inget som doftar så ljuvligt som en bebis, men det viktiga är ju att ni kan lukta och mysa med Tille. Fast önska kan man ju.....

Tack än en gång för att ni dela med er av Tille och er själva. Tänker på er och ni har fått en plats i mitt hjärta om ni vill eller ej. Mycket tårar har det blivit sen jan "lärde känna" er men även många leende.

Många kramar till er båda
    från Anette

• Familjen A

Tille.....Godnatt sötnos, vi ses i mina drömmar.
    Ler når jag tänker på dig och kommer att fortsätta med det när jag sover.
    Många mjuka kramar från Anette

• Familjen A

God morgon sötnos Tille!
    En jobbig natt för dig, tyvärr så  hjälper det inte att vi är många som önskar dig lugn o ro. Önskade det fanns något jag kunde göra för dig och även din familj.
    Mysigt och höra att du sover tillsammans med din pappa.
    Tittade på dina kort igen och ler. Dom ögonen....
    Många mjuka kramar till  dig och resten av din familj
    från Anette

• Familjen A

God natt sötnos Tille...
    Jag önskar dig en lugn och skön natt.
    Vi ses i mina drömmar om en stund.
    Du är så tapper och levande på ditt lilla vis.
    Får se om vi ses imorgon....om dina stora underbara blå är med oss en dag till.
    Många mjuka kramar
    från Anette

• Familjen A
    Sötnos Tille...
    Du är svag ikväll och har fått mysa med din familj. Våren har kommit! Är det kanske nu du är på väg till dina nya vänner änglarna? Vem vet. Önskar att vi kunde få behålla dina underbara två blå hos oss men du är på väg till en ny plats. Du har fått tillåtelse av alla som håller dig kärt att lämna så det är bara att släppa taget när du är redo.
    Det finns en låt som jag tycker väldigt mycket om och som jag sjunger/nynnar för mina två barn och ibland även min man. Jag skulle vilja sjunga en bit av den även för dig, men nu går inte det och det kan du egentligen vara glad för :) lämnar en bit av texten istället till dig.

Du är det finaste jag vet.
    Du är det dyraste i världen.
    Du är som stjärnorna,
    som vindarna, som vågorna,
    som fåglarna,
    som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän
    Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
    Du är mitt blod
    och mina lungor, mina ögon
    mina skuldror, mina händer
    och mitt hjärta

Sång till friheten
    Björn Afzelius
    (originaltext: Silvio Rodrigues

Det är så jag känner för min familj även om låten inte handlar om det. Kände bara att jag ville dela med den till dig och din familj. Ni har berört mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt.
    Du finns med i mina tankar och drömmar.
    Hoppas natten blir lugn eller din resa om det är det du ska göra i natt.

Ger dig alla mjuka kramar jag kan....
    Anette
  • Familjen A
    Therese, Niklas, Liam och Dea...
    Jag beklagar sorgen. Tänker på er.

Sötnos Tille....
    Det blev resan till änglarna...
    Vila i frid.
    Du har fått en plats i mitt hjärta för alltid.

Många mjuka kramar
    Anette
  • Familjen A

Therese...
    Skönt att ni kunde sova i natt. Är så ledsen för din/er skull, men det är som du skriv nu slipper han lida mer. Ni gråter tillsammans och det är bra. Önska jag kunde komma upp till er och bara krama er, så svårt att skriva....skulle bara vilja finnas för er. Gick in till mitt lilla solsken på sex månader i morse, han är så glad och livfull. Tänker så på Tille när jag ser honom. Livet är så orättvist men jag är övertygad om att Tille är på en fin plats nu med en massa änglar att leka och vara glad med. Han stannar där och väntar på er.

Tack än en gång för att ni delade med er av er själva och Tille under denna svåra tid. Ni har berört mig så att jag stannar hos er så länge ni tillåter. Ni har alla tagit en plats i mitt hjärta.

Tårarna rinner....sötnos Tille med dom underbara två blå. Han har lämnat oss men minnet finns kvar.

Finns det något jag kan göra för er.....vi är långt ifrån varandra men jag önskar ändå att jag fysiskt kunde ställa upp. Vårt hem står öppet för er. Finns här och ni är ständigt i mina tankar.

Så många mjuka kramar som jag bara kan ge på avstånd till er alla, Therese, Niklas, Liam och Dea
    fån Anette

• Familjen A

Therese...
    Jag känner verkligen att ni är tacksamma för vårt stöd. Du skriver det så ofta.
    Tänker på er....
    Många mjuka kramar
    från Anette

• Familjen A

Sötnos Tille...Var ute och körde bil idag, radion på och det spelades en fin låt. Solen skiner. Tårarna börjar rinna...du är i mina tankar igen. Jag vet att du inte har ont längre och att du har det bra dit du har kommit men det känns ändå så orättvist att du inte kunde få vara kvar här. Du är en så otroligt söt pojke med dom mest underbara två blå ögon. Du hann att uträtta mycket under den korta tiden du fanns hos oss. Saknar dig otroligt mycket. Jag är väldigt tacksam att din mamma Therese, din pappa Niklas och dina syskon Liam och Dea ville dela med sig av dig.Lek och ha det bra där du är nu, utan smärta och sår. Jag kommer att fortsätta och sakna dig här där jag är. Men en dag ses vi igen. Du har en plats i mitt hjärta.Många mjuka kramar till dig sötnos Tillefrån Anette

• Familjen A

Therese...

Har funderat på det några gånger men har inte velat fråga tidigare. Jag tittar ofta runt på era bilder och när jag kommer in i barnkammaren så dyker frågan upp. Tille finns så ofta i mina tankar, ja även ni andra.

Föddes Tille för tidigt? Han vägde inte så mycket. Började dom undersöka vad som fattades honom med en gång med tanke på att fingrarna hade sår redan vid födseln? Många mjuka kramar Anette
Svar på tråden Tilles tråd