Tilles tråd
Ursäkta jag är nybörjare, försöker igen......alla är vi barn i början.
Hej Therese och Niklas!
Vill bara börja med att säga vilken otroligt söt liten son ni har. Dom ögonen har stannat i mitt sinne sen jag såg dom första gången. Tittar ofta på era bilder och ler varje gång för dom uttrycker så mycket kärlek, värme och gemenskap.
Sen vill jag tacka er för att ni vill dela med er av ert liv. Som så många andra så har det fått upp mina ögon och jag uppskattar inte bara mina barn mer i nuet utan även resten av familjen, släkten och vännerna.
Ni har fått mig att inse att bebisar har mer styrka och överlevnadsförmåga än vad jag trodde. Som du skrev någon gång Therese att om ni fick ett barn till så skulle du inte vara oroligt om det matvägrade någon dag, dom klarar det. Dom orden tänker jag på när min Felix på snart sex månader inte vill äta för han har magknip. Tidigare så försökte jag gång på gång, vilket ledde till att han blev arg och irriterad, men nu låter jag honom vara ifred tills han är intresserade igen.
Min stora önskan är att ni skulle slippa att gå igenom denna svåra prövning och att Tille skulle få stanna hos er för alltid. Med ert engagemang så har han hamnat hos världens bästa föräldrar.
Vill dela med mig av några tänkvärda ord från Nalle Puh, en av mina favoriter, med er.
Vänner är människor som skulle sakna dig
- Akta så du inte blåser bort, lilla Nasse.
Man skulle sakna dig. Folk skulle säga:
?Vart har lilla Nasse blåst månntro? - och
de skulle faktiskt vilja veta det.
Synd att det inte går att förmedla dofter över nätet, för det finns inget som doftar så ljuvligt som en bebis, men det viktiga är ju att ni kan lukta och mysa med Tille. Fast önska kan man ju.....
Tack än en gång för att ni dela med er av Tille och er själva. Tänker på er och ni har fått en plats i mitt hjärta om ni vill eller ej. Mycket tårar har det blivit sen jan "lärde känna" er men även många leende.
Många kramar till er båda
från Anette