Tilles tråd
God natt lilla Tille!
Hoppas du och familjen får en bra natt och att du kanske slurpar i dig några ml vatten eller välling!
Vi ses i morgon!
Kram Helena & Teo
God natt lilla Tille!
Hoppas du och familjen får en bra natt och att du kanske slurpar i dig några ml vatten eller välling!
Vi ses i morgon!
Kram Helena & Teo
Hej!
Jag är ganska ny på den här sidan, och har efter några dagarns skrivande några funderingar...
Är "Tilles tråd" och "gästboken" i Therese6699´s krypin två olika "platser"?? Eller hamnar alla inlägg automatiskt på samma ställe?!
Var är i så fall bäst att skriva och fungerar "platserna" på olika sätt?
En som är "grön" här... = )
/Kram Helena
Tack Therese!
10 sidor måste fyllas på ett litet kick, med tanke på hur engagerade alla är...
Finns nog massor med frågor jag skulle vilja ha svar på, men jag förstår att ni redan står "upp över öronen" i frågor, så jag vill bara att du ska veta att mina tankar finns hos er varje dag. Mina tårar rinner för Tilles tapperhet och för din och Nicklas enorma styrka...
Må Tille få somna in i lugn och ro, utan smärtor, när tiden är kommen..
Oöndligt många varma kramar och snusningar!
/Helena
God natt lille älskade Tilleman - sov utan smärta!
Hoppas vi se i morgon!
Kram och snusning, Helena
Kibell: vilken otroligt fin dikt du har skrivit till Tille och hans familj!
Tror att alla här instämmer i dina ord...
God morgon lilla Tille & familjen!
Idag kunde jag inte vänta till kvällen med att logga in för att höra hur det är med dig.
Du förvånar mig så Tille, att du orkar kämpa! Trots att du varken äter eller dricker... Jag undrar, precis som din mamma och pappa, vad du lever av!?
I natt har du funnits i mina tankar hela tiden, jag har vaknat flera gånger och bara tänkt på dig du lilla varelse, tänkt och hoppats att du inte har haft ont utan har kunnat sova lugnt och tryggt med mamma, pappa och storebror nära dig.
Therese, tusen tack för att du delar med dig av er familjs öde.
Tror att det var någon mer som skrev just att det faktiskt har fått en att tänka efter hur man är som mamma. Jag lovar att jag ALDRIG mer ska klaga över att Teo gnäller lite, inte vill sova eller inte äter så mycket som jag vill... det finns betydliget viktigare saker att fokusera på!
Men rent fysiskt, hur länge kan en liten bebis överleva utan vätska??
Massor av kramar & snusningar till er alla!
/Helena & Teo
Nu ska min son och jag gå ut ren sväng i friska luften.
Hoppas du får komma ut något i vagnen idag, och kanske spana lite omkring dig och inandas lite frisk vårluft!
Vi hörs igen lite senare!
Snusning på pannan!
/Helena & Teo
God natt lilla Tille!
Ännu en natt väntar... hur länge orkar du lilla vän?
Försöker vara stark varje gång jag läser det du skriver Therese, men jag lyckas aldrig...
Hur i hela världen lyckas du egenligen?! Spelar nog ingen roll hur du gör det, Tille må vara den lyckligaste i världen som har en så stark familj runt omkring sig.
Att det inte är långt kvar nu, det förstår nog alla, men aj så ont det gör att tänka tanken, att dina fina blåa ögon ska slockna här på jorden. Men änglarna blir glada, som får världens lilla underbaraste kille till sig!
Du har varit så modig och så stark Tille, våga släppa taget nu...
Ta med dig all kärlek som kommer från så många håll, och tänk på att du kommer att få möta hela din familj igen, så småningom. Tills dess kan du spana ner på dem uppifrån ditt moln i himlen, le mot dem med dina vackra ögon.
Jag både hoppas och inte hoppas att du ska vara kvar i morgon också Tille, jag vill bara att det som händer ska vara det absolut bästa för dig. Jag vill att viljan och intensiteten i dina ögon ska vara kvar in i det sista och jag vill att du ska vara smärtfri så långt det nu går.
Therese, Nicklas, Liam och Dea, jag vet att ni tar vara på varje sekund ni har kvar tillsammans med solstrålen Tille. Glöm bara inte att ta hand om varandra också!
Än en gång, ni är urstarka och modiga som vågar och orkar dela med er av all denna smärta, och glädje som det ändå är att läsa om er lilla solstråle. Han har skänkt alla här en sådan enorm kärlek och livslust, vilket jag inte trodde var möjligt från en sådan liten krabat som man inte ens känner...
Ljusen brinner för er alla här ikväll, sov så gott det går och snusa lätt på Tille från Helena & Teo.
Kram!
God kväll hela familjen!
Det var med darriga fingrar jag loggade in ikväll...
Skulle du fortfarande vara med oss Tille?! Jo minsann, än kämpar du på, du lilla outtröttliga parvel!
Men det kan inte vara mycket kvar av dig inte, när du inte ens dricker något vatten...
Skulle så gärna vilja ta dig i min famn och bara hålla om dig och snusa lite försiktigt på dig.
Jag har inte riktigt varit mig själv sedan jag började följa ditt öde Tille, både på gott och ont kan man nog säga. Positivt är att jag inte gnäller när min lilla Teo är stökig och bökig och jag spenderar nästan all vaken tid tillsammans med honom, vi leker, vi läser, vi busar och skrattar! Du har fått mig att verkligen prioritera vad som är viktigt i livet! Lite mer ledsamt är väl att jag har så ont i mitt hjärta och mina ögon är röda av alla tårar, och min hjärna brister snart av alla frågor; varför, varför, varför????
Lilla Tilleman, änglarna väntar på dig, hos dem finns ingen smärta - bara kärlek!
Du kommer alltid att vara kvar i mitt hjärta!
Puss på dig!
/Helena
Vad mysigt att ni har haft massa kompisar hos er!
Så klart Tille är nyfiken, de kommer ju och hälsar på honom!
Så skönt det måste kännas att ha verkliga vänner i en sån här situation, vänner som behandlar en precis på samma sätt som förut, vänner som bryr sig och tröstar och tänker.
Jag önskar er alla en bra natt, och jag misstänker att vi ses i morgon igen, eller hur Tille?!
För du försvinner väl inte ifrån oss i natt lilla gullunge...
Tänker på dig hela tiden!
Fjäderlätta kyssar på din panna!
/Helena & Teo
Lilla Tille-killen, vilken kämpe du är, jag beundrar dig så!
Idag har jag berättat om dig för min lilla älskling Teo, han är jämngammal med dig, 7 månader på lördag.
Tror inte att han kankse förstod allt jag sa, men han lyssnade verkligen uppmärksamt, precis som om han hörde på min röst att jag hade något mycket viktigt och värdefullt att berätta - och det hade jag ju!
Idag måste du ha slagit rekord också, i att dricka vatten! det är bra Tille. Kanske blir du lite piggare av att det kommer kompisar och hälsar på dig och så är det väl mysigt att bli matad av storebrorsan så klart!
Läste att Dea inte komme rförrän nästa helg, men som din mamma skrev, så är du säkert kvar hos oss även då, så lätt verkar du inte ge upp! Var får du all kraft ifrån du lilla pyre, det undrar nog alla?!
Therese och Nicklas, vad skönt att ni verkligen har någon att prata med. Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas med all denna publicitet... Har ni aldrig ångrat att ni "drog igång det hela"? Att ni inte behöll berättelsen om Tille inom den närmaste familjen? Orkar ni verkligen läsa vad alla skriver? Jag storbölar själv bara jag läser minsta lilla inlägg...
Hur som helst, ni är SUPERSTARKA, Tille har de bästa av de bästa runt omkring sig. Hoppas verkligen att han känner det... kanske just därför han håller kvar så länge, ni är ju så underbara allihopa!
Kram & snusning!
Jag tittar in lite senare...
/Helena & Teo