Inlägg från: beibikär |Visa alla inlägg
  • beibikär

Tilles tråd

Hur har ni det nu?
    Har Tille ont? Har ni höjt morfindosen nåt nu de senaste dagarna? Dricker han gärna vatten? Får han i sej så att blöjan blir våt? Visst är det så att han sovit mest hela dan idag? Det är ju ett gott tecken, om han sover lugnt så kan han inte ha plågor, och det är det viktigaste just nu. Jag hoppas snart få läsa igen hur ni har det...Krama båda er pojkar från oss här i Finland! H, Elisa

• beibikär

Gonatt lille Tille! Hoppas ni ALLA får sova gott inatt! Massor av styrkekramar sänder vi er! Imorgon är en ny dag och den vet ingen något om...lev nu för stunden och ta vara på varann och på vad livet ännu ger...

• beibikär

Hej!
    Therese, jag tänker så här: Vad händer om ni INTE badar honom? Jag minns att du skrev förut att ni inte vill att han ska somna in någonstans på skötbord eller i samband med badet...Jag vet detta med infektionsrisk osv...och det är säkert svårt att avgöra vad han mår bättre av just nu. Men är det så hemskt att låta bli att bada? Det är så svårt att föreställa sej, jag har bara skött fullvuxna döende, inga barn. Men, det är ERT beslut, ni vet nog vad som är rätt för Tille och för er själva. Tänker på er!! en rejäl kram åt dej och en smekning på Tilles kind.

• beibikär

Gonatt lille vän, sov sött, dröm vackert!
    Skönt att ni har vänner hos er ikväll...Krama varann!
    Önskar ni får en lugn natt. /Elisabet

• beibikär

Hej!
    Man upphör aldrig att förundras över livet och döden. En del blir änglar över en natt, utan att någon ens visste att det var tänkt så...andra försvinner långsamt som Tille. Vad är värre? Ingen vet...varje fall är unikt. Kollade på nya bilden som Nicklas satt ut i sitt galleri, och man fattar inte att en baby kan bli så mager! Men jag la också märke till lugnet i hans fina ögon, och då kändes det bättre...Min dotter börjar känna igen Tille nu, som en bekant...jag har henne ofta i famnen när jag sitter vid datorn och hon har ju sett Tille varje dag ett bra tag nu! Det känns så orättvist att ni inte får ha kvar Tille, en frisk Tille! Men den möjligheten fanns inte, jag vet. Tänker på er massor!! Kram/Elisabet

• beibikär

Gonatt till er alla! Hoppas Tille sover riktigt skönt och att ni andra kan vila er som ni behöver. Vi återkommer imorron...lätta snusningar på den lille och kramar till er större.

• beibikär

Tassar in försiktigt och hälsar gomorron...vaknade med ett ryck inatt och tänkte på Tille. Inväntar nu, med en klump i halsen, nåt livstecken från mamma Therese. Stackars liten som var orolig...hoppas han fick lugn till natten. Det behöver ju inte heller betyda att han har sjukt - barn kan ju va oroliga av en massa andra orsaker! Hoppas er dag blir fin!
    Kramar och snusningar från familjen Hägglund i Österbotten.

• beibikär

Therese! Vad händer hos er nu? Vilar ni och ägnar er åt varann eller har ni det jobbigt? Äsch, dum fråga, det kan ju inte vara annat än jobbigt det ni går igenom...fast jag kan inte föreställa mej det, har inte upplevt samma som er. Blir i alla fall orolig för hur ni mår och orkar när inget hörts nu på en stund...tänker på er och hoppas att Tille får vara smärtfri och inte mår illa. Har ni medicin mot illamående? Det finns ju som suppar om han har riktigt jobbigt med kväljningar och sånt...men ni har säkert bra läkare och skötare som ordnar vad som behövs. Tänker på er!!

• beibikär

Gonatt lille vän, hoppas du får sova lugnt, utan plågor och utan bekymmer.
    Therese, va ska man säga? Det måste vara hemskt att slitas mellan olika känslor, vill att han ska gå och vill ha honom kvar...Förstår att det tär på dina krafter! Och på pappas åxå förstås. Ta nu en timme i taget och försök sova inatt. Imorgon är en ny dag och ni är så duktiga, ni orkar lite till, det vet jag! Krama varann hårt och säg högt till varann att detta klarar vi. Viska sen små kärleksord till Tille och kom ihåg att ni hela tiden gjort allt med tanke på hans bästa. Sov gott familjen Kärlek!

• beibikär

Hej! Låter som om allt går sin gilla gång utan större förändringar idag, på ett vis är det kanske skönt att det är lugnt emellan. Men "väntan" är utdragen...om det ändå vore nåt enbart positivt att vänta på så skulle det inte vara så plågsamt...men jag blir glad av att läsa att ni städar, äter, går på bio, har gäster och vistas ute. Allt som hör till normalt liv stärker er och hjälper kanske till så att ni kan njuta av er lille underbare son de dagar eller timmar som han är kvar hos er.
    Om jag vore en påskhare så skulle jag slinka in hos er och sniffa lätt med mina mjuka nos på Tilles kind och sätta en lurvig len tass på hans panna, en skulle jag lägga mej tillrätta vid hans fötter och värma dem om de känns kalla. Och som hare skulle jag vara mycket stlolt och stöddig över att kunna berätta att jag fått vila tillsammans med världens mest underbara lill-kille. Men jag är ingen hare och kan inte trolla heller, jag kan bara följa er kamp och finnas med er i tankarna. Styrkekramar till föräldrarna! Och hoppas Liam har kul ikväll! Tittar in senare...

• beibikär

Gokväll...har läst ikapp lite här. Vi har varit ut och kollat in påskbrasor och grillat korv mm. Lilltjejen var lite upp i varv så jag fick ligga och sjunga åt henne i mer än halvtimma innan hon somnade - tänkte att jag skulle kunna sjunga och nynna åt fler när jag ändå är igång. Det är sant som nån skrev här:hörseln är det sista sinnet som försvinner. Så sjung vackra visor åt Tille! Sånt han gillar och blir lugn av. Nu om han verkar mer frånvarande är det inte lätt att veta om han sover eller bara "vilar", så han hör säkert era trygga röster. Hoppas ni får en lugn natt. Sov gott allihop!
    Försiktiga snusningar i pannan på lille-vännen.
    Kram, Elisabet

• beibikär

Hej!
    Har inte skrivit på ett par dar...men så såg jag vårens första fjäril idag, den var väldigt liten, men såg så viljestark ut, om man nu kan beskriva en fjäril på det viset...jag kom förstås att tänka på lilla Tille-pojken. Har tittat på dödsannonserna - fina! Ni gör allting så fint och rätt, beundrar er så mycket!
    Pratade idag om er och Tille med en bekant i våran församling och hennes spontana reaktion var: "va stark kvinna den där mamman måste va". Jag skulle nog vilja ha ett ex av boken sen, kommer den månne att finnas i bokhandel i Finland?
    Jag tänker på er och hoppas att ni får en riktigt fin och givande minnesstund. Kramar/Elisabet

Svar på tråden Tilles tråd