Inlägg från: Makkan |Visa alla inlägg
  • Makkan

Tilles tråd

Hej Tille

Hoppas att du får en så bra dag som möjligt. Tänker på dig alla dygnets vakna timmar.
    Trots att jag aldrig kommer att få träffa dig så kommer du att få en plats i mitt hjärta för resten av mitt liv. Jag komer aldrig att glömma bort dig.

Jag längtar efter att få träffa dig i molnens land när min tid är kommen. Och då så ska jag presentera dig för min dotter Tilde som är jämnårsgammal med dig. När hon blir äldre så kommer hon att undra vad det är för pojke som jag har pratat om så mycket, men som hon aldrig har träffat. Då ska jag presentera dig för henne, den lilla Stålpojken med järnvilja och med dom enormt vackra havsblå ögonen.

Jag har gjort en liten presentation om dig Tille som en hyllning på min presentation på Hockeyssnack.com ( www.hockeysnack.com/medlem/Makkan/presentation.php ) för att lite hockeynördar att få upp ögonen för Stålpojken från Sundsvall. Och så kanske få in ännu mer pengar till forskningen om denna hemska sjukdom.

Ni säger att ni ska försöka få ett barn till sen, tänk vad stolt Tille kan titta ner från himmelen och säga till dom andra barnen, titta där är mitt lillasyskon som mina älskade föräldrar tar hand om med kärlek, ömhet och omsorg precis som dom gjorde med mig under min korta tid på jordelivet.

Ha det så bra ni kan familjen Vesterlund.
    Må solen lysa över er om dagen och månen om natten.

Många varma mjuka kramar till Tille och sov gott, + Bamsekramar till Therese, Nicklas, Liam och Dea - från Makkan & Tilde (14 månader) sambo (tyvärr så orkar inte min sambo följa Tille som jag, men jag informerar henne kontinuerligt) och hennes 4 barn.

• Makkan

Ville bara flika in och säga att jag har snyggat till min presentation för maximalt stöd i form av pengar till EB-forskningen från hockeyfansen ( www.neh.se/brynas/bilder/tshirt-fodd_350x350.jpg )

Hoppas att familjen och Tille får en bra kväll.
    Mjuka kramizar Makkan & Tilde

• Makkan

Tille

My man
    My superboy
    My hero
    My star
    My angel

Kommer vi ses i morgon bitti ? Annars har du alla oss bakom ryggen som stöttar dig om du tar beslutet att flyga iväg upp till dom andra änglarna till molnens land.
    Många varma mjuka kramar till dig Tille och tack för allt du har lärt mig under din korta tid på jorden. Och naturligtvis lika många kramar fast lite hårdare till mamma, pappa och syskonen.

• Makkan

Tille Tille Tille

Vilken superpojke.
    Att du bara orkar.
    Det kan bara bero på en sak.
    Att du har en supermamma, en superpappa, en superbror och en supersyster som öser kärlek över dig. Men det visste vi ju redan. Hoppas att badet går bra så du får en skön sovstund sen. Du vet att du får flyga iväg till molnen om du känner det. Men jag förstår att du inte vill lämna dina nära och kära i första taget.
    Massor mjuka varma kramar till Tille och din familj från Makkan & Tilde.

• Makkan

Den här lilla kortfilmen kanske kan roa Tille lite grann.
    Min Tilde börjar att hoppa i knät jag visar den för henne.
    Men han kanske inte orkar att titta på skärmen nu.
    Det är nog bättre att du vilar istället.
    Lägger in den i alla fall.
    Molntusskramar till Tille-Stålpojke från Makkan Och Tilde.

• Makkan

Att insamlingen går så bra är bara att tacka Tille´s goa mamma och pappa för, mina hjältar.
    Tragiskt bara att det är försent för Tille-pojken.
    Att det alltid måste hända något först innan man agerar.
    Många mjuka varma mysiga busiga kramar till Tille, mamma och pappa från Tilde och Makkan.

• Makkan

Jag kopierar in vad Therese svarade i gästboken på frågan om Tille´s minnesbok.

"Minnesboken kommer inte finnas i bokhandeln, den kan man beställa på tilleboken@gordinegenbok.se, skicka med namn och adress så skickar dom en bok 279kr + 39 porto. Vill bara säga att inga av dom pengarna går till oss eller till EB föreningen.

Det kommer i framtiden när jag har orkat avsluta, finnas en bok där hela dagboken kommer finnas + saker jag skrev redan direkt efter vi fick diagnosen. Den kommer komma ut i bokhandeln och där kommer det gå pengar till EB föreningen.

Kram
    therese"

• Makkan

Jag kopierar in igen vad Therese sa om Tille´s minnesbok så hon slipper att svara på den frågan hela tiden.

"Minnesboken kommer inte finnas i bokhandeln, den kan man beställa på tilleboken@gordinegenbok.se, skicka med namn och adress så skickar dom en bok 279kr + 39 porto. Vill bara säga att inga av dom pengarna går till oss eller till EB föreningen.

Det kommer i framtiden när jag har orkat avsluta, finnas en bok där hela dagboken kommer finnas + saker jag skrev redan direkt efter vi fick diagnosen. Den kommer komma ut i bokhandeln och där kommer det gå pengar till EB föreningen.

Kram
    therese"

Svar på tråden Tilles tråd