Inlägg från: Heli77 |Visa alla inlägg
  • Heli77

Tilles tråd

Tille lille, vill önska dig en god natt och jag hoppas du får drömma om er fina familjedag som ni har haft idag.

Jag har ett ljus tänt här bredvid mig, bara för dig.
    Mitt Tille-ljus.
    Det kommer att vara tänt för dig även efter att du har blivit emottagen av ljusgestalternas varma famnar - för jag kommer alltid att minnas ditt öde och jag ska tänka på dig ofta och skicka dig god energi.
    Bara för att påminna dig om vilket oerhört intryck du gjorde på människor då du levde på denna jord - och att du åter bringade hopp för medmänskligheten.
    Många med mig trodde att världen hade blivit ett känslokallt och hårt ställe, men du visade att vi trodde fel!

Tille, sov så gott nu och dröm fina drömmar!
    /Snusningar i pannan från Jenny, Tommy och lilla Sigrid

• Heli77

God morgon, hela familjen!
    Hoppas även ni får njuta av en härlig vårdag hos er.

• Heli77

God natt, lille vackra Tille, och sov så sött!
    Tänker på dig som alltid.

*Snus, snus i pannan*

• Heli77
    Tille, ännu en dag har kommit och du finns fortfarande kvar med oss.
    Jag förundras så över dig och din livsglädje, men jag förstår också att det beror enbart på din kärleksfulla och trygga familj som du väljer att stanna kvar på jordelivet dag efter dag.
    De vårdar dig ömt med sina trygga händer och varma kärlek - vem skulle vilja släppa taget om sådana underbara människor?

Men Tille, du vet väl att dit du ska komma är full av kärlek, värme och ljus också.
    Där kommer all din smärta vara borta och du kommer att vara ombonad i änglars mjuka vingar.
    Det bästa är att du därifrån även kan vaka över och hälsa på din familj, så mycket som du bara vill. Du kommer fortfarande kunna vara delaktig i deras liv, precis som du är nu.

Men Tille...bara du kan säga när du är redo att vilja bege dig dit.
    Ingen kan bestämma det åt dig.
    Och så länge du väljer att stanna kvar i jordelivet, så vet du att du kan känna dig så trygg, så trygg hos din varma och kärleksfulla familj.

Vi är även många runt om på jorden som har våra blickar riktade mot dig och vakar över dig med vår fulla respekt och medkänsla.

• Heli77

God natt, allas vår Tille, och dröm riktigt sköna drömmar!

/Många snusningar i pannan, från Jenny, Tommy och lilla Sigrid

• Heli77
    Ännu en kväll som vi får chans att önska dig en riktigt god natt, Tille.

Det är med både glädje och sorg som jag än en gång skickar dig i säng med snusningar i pannan - en egoistisk glädje där jag är lättad över att världen får berikas av din närvaro ännu ett tag, men också en sorg över att du även stannar kvar med en kropp som har övergivit dig och lämnat dig kvar med stor smärta...

Du vet väl att det finns ett slut på smärtan, Tille?
    Jo...det vet du allt.
    Du väljer att uthärda lite till och jag förstår att du har mäkta stora och viktiga anledningar för det.
    Du vet när det är dags att gå - och bara du!

God natt, Tille lille, och dröm riktigt skönt!
    /Många snusningar i pannan, från jenny, Tommy och Sigrid

• Heli77
    Nicklas, han är så fin, så fin - er älskade lille son Tille!
    Fastän man ser att han är så sjuk på bilden, så har dessa vackra, stora ögon ändå inte förändrats. De är fortfarande lika intensiva! Han förundrar mig så...

Jag önskar er en så bra dag som ni kan tänkas ha efter omständigheterna, och att ni och Tille får njuta av den.
    Ta hand om er!

Kram, Jenny.
  • Heli77
    Tille, ditt ljus brinner just nu så fint här hemma hos oss och sprider värme och kärlek i vår enkla boning - precis som du gör i verkliga livet.

Jag vill önska dig ännu en god natt med mysiga drömmar!
    Jag tittar in imorgon igen för att se hur du och din familj har det.

/Många snusningar i pannan, från Jenny, Tommy och Sigrid.
  • Heli77
    Jag vill önska dig en riktigt god natt, Tille lille, och att du får en riktigt trevlig påskhelg med din kära familj.

Sov så sött!
    Skickar dig en hel massa lätta och mysiga snusningar i pannan även denna kväll.
    Stor kram från Jenny, Tommy och Sigrid.
  • Heli77
    Tille lille...jag är så förundrad över att jag får chansen att önska dig god natt ännu en kväll.
    Tänk att du fortfarande finns med oss!
    Du är allt en riktigt tapper liten man som inte är rädd för att möta världen dag efter dag.

Såg att din mamma berättade att dina ögon idag inte har varit lika vakna och intensiva som de brukar, och jag blir såklart lite orolig för dig, min vän.
    För det är ju så att det kommer att bli ett sådant oerhört tomrum efter dig den dagen du väljer att lämna oss, och någonting i mig skriker instinktivt med panik i rösten: -"NEJ! NEJ!"
    Men när sedan förnuftet och medkänslan tar överhand så vet jag ju att det faktiskt är det bästa som kan hända dig - du blir inte bättre och kommer aldrig att bli det.
    Vi vet ju det...
    Men ändå...

Tille - allas vår lille tappre krigare - jag hoppas att du får sova skönt inatt utan någon smärta och med vackra drömmar. Kanske drömma om landet ovanför molnen?

/Många snusningar från Jenny med familj.

Svar på tråden Tilles tråd