Inlägg från: mickselina |Visa alla inlägg
  • mickselina

Tilles tråd

::Till minne av en liten vän i ett annat land där solen alltid lyser::

• mickselina

Vet inte vars man kan maila er en liten minnestavla jag gjort. Den finns att hämta i mitt fotoalbum i alla fall. Ropa om jag ska maila den eller något.

:: K R A M ::

• mickselina

Tille lille... Din cermoni blev jättefin hörde jag och jag vet nog att du blev så glad över den. Väldigt fina bilder dina föräldrar tagit, och jag ser att ballongfärden verkar blivit en succe. Ni måste lekt och skrattat där uppe i änglahimlen, du och Jonathan. För du har väl träffat honom - min lillebror, en charmerande kille med bus i blicken ? Jag tänker på er med kärlek och jag vet att världen saknar sina vackraste änglar.

Solen skiner även här hos oss uppe i Lappland, och det våras. Nu väntar jag bara på årets första fjäril som kommer vara så speciell. Du kommer vara en del utav den lilla Tilleman.

:: Många kramar upp till himlen och en mycket speciell liten kämpe ::

• mickselina

Den här boken som egentligen var menad för släkt och vänner, går den att få tag i nu efteråt eller och vad kostar den isåfall?

Ska då i alla fall beställa den andra boken som kommer ges ut via bokförlaget senare.

• mickselina

Hittade information på frågan jag hade i Thereses gästbok. :)

:: K R A M ::

• mickselina

Lilla Tille.. Sitter med tårar rinnanden från mina kinder.. eller de strömmar. Tv-inslaget till ditt minne var jättefint och det som berörde mig mest var den där filmsnutten på tvn där du ligger och tittar omkring med dina underbara blå ögon..

Hoppas du har det bra i din himmel!

• mickselina

Jag vill också säga tack till er som så öppet och stolt berättade om Tille trots den svåra tid nu då hade och nu har. Tack för att ni lät mig på "träffa" Tille och ta del av de underbara, djupa blå ögonen. Att ni gått ut med berättelsen om er lilla kämpe har givit så mycket. Inte bara oss läsare, utan er själva och Tille. Hans namn har blivit stort och med sitt öde har han nog hjälpt många barn i framtiden som kommer drabbas av samma sjukdom.

Som ni säger i den korta dokumentärsnutten, Tille hade en större mening än att bara vara eran son.

Tack för att ni delat med er av en mycket älskad och saknad liten kille.

Kramar och godnatt!

• mickselina

Oj sorry.. lite trött så förlåt för några stavfel (eller snarare ordfel).

• mickselina

Nu har även jag sett den långa intervjun och jag tycker fortfarande ni är SÅÅÅ starka! :)

Och som du säger Therese, så har faktiskt ni också blivit en del i min vardag.

:: K r a m ::

• mickselina

Har jobbat lite på en dikt till allas vår lilla kära fjärilspojke...

FJÄRILSVINGE
    Lyft dina vingar lilla vän
    Och flyg iväg ett litet slag
    Kom tillbaka sen igen
    Och titta till oss

Flyg iväg och hitta vägar
    Och lev livet som du har
    på sommarns alla ängar

Flyg iväg med fjärilsvingar
    och följ hemåt sen igen
    då när vinden tar dig tag

Flyg iväg för allt du har
    och se kärleken du gav
    som öppnade jordens hjärtan

Plocka kära minnen
    och spar dom i vingarna
    Lyft sedan blicken mot solen
    och flyg iväg lilla vän,
    för du är äntligen fri...

• mickselina

Vill önska er en underbar vistelse i Thailand! Vila upp er och njut nu...

:: K r a m ::

Svar på tråden Tilles tråd