Inlägg från: marialemon |Visa alla inlägg
  • marialemon

Tilles tråd

Tänker på Er och tårarana trillar med jämna mellanrum.
    Vilken helt otrolig liten kille Tille var, han måste haft en helt makalös styrka och livskraft. Så liten han var,,,så stor var han ändå. En ängel som kom till oss på jorden ett tag för att berätta något känns det som,,
    Skickar stora varma styrkekramar till Er!
    Blåser en puss till Tilleman i himlen.

Maria

• marialemon

Inatt så låg jag och funderade på hur ni klarat av allt detta? Jag hade för första gången varit in och kikat på bildgalleriet och sett bilder på Tille från det han föddes. Lillprinsen. Tårarna fullkomligt forsade efter kinderna.
    Tankarna bara snurrade, hur in i hela friden kan man hantera att få ett sånt besked som ni fick? Att få veta att ens älskade unge ska dö ifrån en snart?
    Ja ni har gjort stordåd och det var kanske någon mening att just Ni fick bli Tilles föräldrar.
    Jag är helt övertygad att Tille aldrig kunnat haft det bättre än han haft hos Er. Beundrar er så för er styrka och kraft och för att ni delat med er till så många av ert liv med er underbara lilla prins.

Vi har idag tänt stjärnan Lilla Tilleman på niomånader.se.

Stor kram från Maria, Per, Irmelin och Elis

• marialemon

Tänker på er. Hoppas att ni mår så bra och har det så bra som ni kan.
    I hjärta och själ känns det som en lättnad nu - på ett konstigt vis. Efter första kontakten med Tille var det som om det mesta försvann. Det gick inte att känna riktigt engagemang eller glädje för saker. Känslan kunde bara inte infinna sig utan tankarna på er situation och Tillemans öde tog överhand. Varje gång jag läste om Tille och hur han mådde vred det sig i magen av sorg för honom och för er. Men sedan Tille fått somna in så lugnt och stilla med alla sina käraste runt sig har denna känsla börjat försvinna. En vetskap om att han nu mår bra och kommit till ro. Att han blivit en liten ängel med guldvingar. Fortfarande så förundras jag över hur en helt okänd liten person kan beröra så många så oerhört starkt, och att trots att man inte känner dig Therese eller din familj känns det precis tvärtom. Ni har lärt och gett massor! Jag har verkligen stannat upp och tänkt till, försöker ta det lugnare och värdesätta dagen som den kommer!
    Tack för att ni delat med er av ert liv så som ni gjort!
    Sköt om er!
    Kram

• marialemon

Kom hem från jobbet sent och såg annonserna på Tille. Åh - vad tårarna kom igen. *Puh* vilken oerhört fin dikt Ni hade med i er annons! Den stämmer så till 200% på vad er son åstadkommit och bidragit med under sin tid här på jorden. Vem har författat den?

Tänker på er, tänker på Tille!

Sköt om Er
    Kram

• marialemon

Tänker på er - som alltid! Har varit in å kikat på de fina korten på Tilleman, då forsar tårarna och går ju inte att få stopp på! Har oxå hittat till Hemgårns fantastiska sagovärld och samtalen med Tille. Helt underbara - jag visste inte att jag kunde producera så mycket tårar på en och samma gång,,,
    Tänker på er imorgon.
    Tille - tänker på dig och blåser en puss till himlen!
    Kram

• marialemon

En hälsning till Tille och en hälsning till hela famijen. Tänker på Er och hur dagen förlöpt. Tårarna kommer,,
    Änglarna är med er!
    Kram

• marialemon

En (jag vill faktiskt inte säga sista) hälsning till Tilleman. Och en häslning till Er. Tittat på foton från cermonin - å tårarna kommer,,,,. Ta hand om er så gott ni kan!
    Tänker på er hela tiden!
    Blåser en STOR fjärilspuss till Tilleman i himlen, kramen kommer efter,,,,,
    Stor KRAM till er!
    Maria

• marialemon

Hej
    Härlig dag. Det är alltid trevligt med auktion, speciellt när den har ett gott syfte som den ni varit på!
    Å härligt att bara rå om varandra med kinamat, bio mm. Det är ni ju så väl värda!
    Funderade idag på hur Liam och Dea tar Tilles bortgång? Har de många tankar och funderingar kring det? Eller var Tille är?
    Min dotter Irmelin har många funderingar kring att de som funnits i hennes liv inte finns längre. Hon är ifs bara 4 år. Härom dagen kom hon och sa, helt allvarligt, att hon ville ha vingar på ryggen så hon kunde flyga upp till himlen å hälsa på farfar och Belinda (Belinda var vår hund). För henne så befinner sig de på en annan plats och hon har nog klart för sig att de inte kommer hit mer, men att då får väl hon åka till dem själv då.
    Må så gott och sköt om Er. Hoppas dagen imorgon blir bra! Tänker på Er.
    Blåser en puss till Tille på sin stjärns, tänker på Dig lilleman!
    Kram

• marialemon

Tille min vän! Stjärnöga, tänker så mycket på dig! Du var och är en så otroligt speciell person och har satt stora spår hos mig. Blåser en puss till Dig på din stjärna!
    Mamma Therese och Pappa Niclas hoppas att ni haft en bra hotellvistelse.
    Kram från Maria

• marialemon

Hej
    Jag har inte skrivit till Er på ett par dagar. Försökte titta på Tv4- mitt igår men missade och såg endast sena inslaget och där visades inget - tyvärr!
    Sedan försökte jag kolla på nätet men vi har endast ett "segt modem" så det hoppade, fastnade och hackade för fullt.
    Av det lilla jag såg så rördes jag - som alltid - långt in i själen. Tårarna forsar och kommer med all sannolikhet alltid att göra så när jag ser Tilles enorma stärnögon!
    Lilleman Tille, jag blåser en stor puss till Dig på din fina stjärna!
    Kram till resten av den underbara familjen; Therese, Nicklas, Liam och Dea. Vi önskar er en trevlig helg och Valborg!!

• marialemon

Skickar en hälsning.
    Hoppas att ni får ett trevligt Valborgsfirande.
    Önskar Er lycka till med planerna på ett syskon till Tille!
    Tillevännen, hoppas att du har det bra på din stjärna!

• marialemon

Håller med "Hemgårn´s Magnus". Att vissa personer helt enkelt lyckas få precis allt om bakfoten. Och klaffsar iväg till Aftonbladet,,,vad har man väntat sig? Det saknas tydligen mod att fråga berörda personer, lite "fegvarning" tycker jag!

Usch och nog om det nu,,, Skickar istället varma soliga hälsningar till Therese och Nicklas. Och lille Tille; Du fattas här på jorden Tilleman, stoja och lek så mycket du bara kan lille vän! Stor kram från Maria!

• marialemon

Skönt med bio. Nästa biobesök vi siktar på är Ice age 2 med Irmelin,,,,Ekorren har blivit en stor idol! Jag hoppas att den går fortfarande,,
    När åker ni till Thailand? Nu börjar det ju bli lite sommar här men det är underbart med miljöombyte!
    Tille; Tänker på Dig som vanligt, du är på nåt sätt en del av mitt liv nu! Skickar Dig en stor varm mjukiskram, var än du nu är.

Må så gott //Kram Maria

• marialemon

Tittar in. Kikar in varje dag men det var ett tag sen jag skrev. Ni har det superbra i Thailand har jag läst. *Ryyyyyyyyser* över "guldspindeln" hua. Jag som har svårt med våra källarspindlar,,,.
    Må så gott fortsättningsvis på resan!!

Tille, jag tänker på Dig varje dag! Tittar på korten av dig och tårarna trillar. Det kommer de alltid att göra när jag ser och läser om Dig, så känns det nu i alla fall. Jag hoppas och tror att du har det bra, var du än nu befinner dig!!

Stor Kram från Maria

Svar på tråden Tilles tråd