Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Tilles tråd

Så kul att ni kommit fram. Värmen vänjer ni er nog vid och annars får ni bada mycket. Kom ihåg att få i er vätska - det brukar jag alltid vara dålig på. Nu ska jag gå och sätta mig på balkongen och äta frukost för det är underbart varmt och soligt här också. Ha en fortsatt bra semester!!!

Massa kramar
    Pernilla

• Neelah

Så härligt det låter! Hoppas att resten av resan blir lika bra och att du slipper sjösjuka. Ett av de effektivaste medlen mot sjösjuka är ingefära (ginger på engelska) och det gör en inte trött så som åksjukepiller gör.

Kram
    Pernilla

• Neelah

Å så vackert! Coolt med papegojorna. Jag hade nog varit lite rädd... gillar inte riktigt saker som flaxar. Jag önskar er en fortsatt bra semester och kommer naturligtvis att sitta vid TV:n den 24:e.

• Neelah

En sån där pool vill jag ha! Hoppas att ni får en härlig fisketur. Ni är väl på väg upp nu och jag (vi) ska krypa till kojs så att vi orkar jobba imorgon.

• Neelah

HeWe: Ditt inlägg gav mig världens underbaraste bild av Tille. För att hinna hålla koll på familjen flög han superfort från plats till plats och det kittlade i hans lilla mage så att han skrattade så där underbart som bara ett litet barn kan.

• Neelah

Jag läste nyss Camillas blog (ni vet hon som skrivit och spelat in Tilles sång "Better place"). Hon har skadat ryggen riktigt ordentligt och ligger sängbunden långt där borta i USA, fullproppad av värktabletter, och har det tråkigt. blog.myspace.com/index.cfm&friendID=25127489&MyToken=1ae2ae69-85fe-41db-9e32-9df57acd6877ML

Kan nån komma på nåt bra sätt att muntra upp henne?

• Neelah

07:45 var det - direkt efter nyheterna. Jag såg det och Therese och Nicklas var jättebra! Om de var nervösa så märktes det inte alls.

• Neelah

En gul och blå sallad kanske. Gula tomater, gul paprika... Vad finns det för blå grönsaker? Eller nån gul soppa (med saffran eller gurkmeja) och blåbärsbröd.

Jag älskar temamiddagar!!! På halloween gjorde jag illgrönt potatismos med varmkorvsfingrar (varmkorven sticker man ner i moset och lägger så att de ser ut som två händer och i änden av varje "finger" sätter man ett mandelflarn så att det ser ut som naglar - superäckligt!) och till efterrätt gjorde jag en chokladpuddingskyrkogård med gravstenar av fingermariekex som jag skrivit allas namn på med choklad och benknotor av maräng.

Ha en underbar dag!
    Kram
    Pernilla

• Neelah

Jag ser det som en ära att få översätta böckerna och jag har börjat så smått, men jag kommer nog inte igång på allvar förrän barnen har flyttat. Just nu vill vi ägna varje vaken minut åt dem känns det som.

Thereses titel som plumpdrottning var väl aldrig riktigt i fara, för Nicklas har väl inte tänkt byta kön?!?!?!

Ha en helt underbar fortsättning på semestern så hörs vi när ni kommer hem. Leo tänker iallafall ringa Liam så fort han bara kan.

Massa kramar
    Pernilla

Donald hälsar!

Svar på tråden Tilles tråd