Inlägg från: Filipen |Visa alla inlägg
  • Filipen

Tilles tråd

God morgon!

Önskar er en bra dag. Hoppas badet går bra och att kalaset blir roligt för storebror.

För över lite "tanke-krafter" till Tille inför badet.

Hälsningar
    Filipen

• Filipen

Verkligen fin dikt Beckah82, du får verkligen fram det som vi alla känner men inte kan utrycka så bra.

Gillar namnet Tille mycket, det är verkligen ett charmigt namn på en go kille.

Kram
    Filipen

• Filipen

Gulligt att EB-barn kallas Butterflychildern, låter så fint. Men samtidigt är det ju sorgligt när man vet orsaken till att de kallas det.

Tille kommer att bli den finaste fjärilen som någonsin skådats, när han känner att det är tid för det.

Kramisar
    Filipen

• Filipen

Har suttit och stirrat på datorskärmen länge nu, men har inte kunnat komma på något vettigt att skriva, allt låter så "lite".
    Så.. vill bara säga att ni är en så otrolig familj som gör allt som ni kan för er lilla älsklings skull. Att säga till sin son att har får släppa taget - det måste vara det svåraste en förälder kan göra. Det ni är beundransvärt.

Snöflinge-mjuka kramisar
    Från
    Mia i Borås (där snön åter faller ner)

• Filipen

Nu var han så tött att han nästan inte orkade tänka längre.
    Men så tittade han ovanför buskarna och ut i den mörka natten.
    Himlen var nog längst bort av allting.

"Jag tycker om dej ända upp till MÅNEN" sa han och somnade nästan.

"Oj då, det var mycket" sa pappaharen.
    "Tycker du verkligen så mycket om mej!"

Pappaharen la ner Barnharen på marken och stoppade om honom med löv.
    Sedan la han sig bredvid Barnharen och viskade:
    "Ända upp till månen
    OCH TILLBAKA IGEN."

Från boken: Gissa hur mycket jag tycker om dej. Av: Sam Mc Bratney och Anita Jeram

Vi läser ofta den boken för vår son då han ska somna för kvällen.

Kramisar
    Mia

• Filipen

God natt lille Tille, sov gott!

God natt resten av familjen också.

Tänker mycket på er.

Kramisar
    Mia

• Filipen

Lille Tille!
    Förstår att du håller på och förbereder dej inför din resa till en bättre värld.
    Nu ligger du säkert där på din fäll och funderar på allt roligt du ska göra när du väl är framme, och hur vackert allt kommer att vara. Du är säkert inte rädd, för du vet att din familj alltid är nära dej, var du än befinner dej. Du har säkert (som flera andra sagt) packat ner dina fina minnen av dina nära och kära, och vet precis hur gott det känns när mamma, pappa och syskonen gosar med dej. De kommer också alltid minnas hur mysigt och gott det är i all evighet.

Så, God natt lille Tille, den största kämpen av alla.
    God natt också till familjen - Ni är riktiga hjältar, det hoppas jag ni vet.

Kram
    Mia

• Filipen

God morgon,

Kan inte förstå var du får din kraft ifrån lille Tille...
    Eller jo, det kan jag - Från din fina familj så klart.
    Igår kväll kunde jag inte ens komma in på FL, tror att det är så många som bryr sig om er att alldeles för många ville in på samma gång.
    Man har vant sig vid att skriva god natt & sov gott innan man går och lägger sig på kvällen, igår när det inte gick låg jag och grubblade och kom på mig själv med att försöka tänka över mitt god natt. Känns viktigt att få säga det om du beslutar dig för att lämna denna världen för en bättre.
    Aldrig förr har någon jag inte ens träffat berört mej så som du lille Tille.
    Jag uppskattar mina barn mer, och har mer överseende för deras bus osv.
    Så Tack Tille, lille goe kille!

Kramisar
    Mia

• Filipen

God Natt & sov så sött, lille Tille!

Tänk att du fått en liten "bissing" till, gulligt!

God natt även till familjen, ni är i mina tankar mest hela tiden.

Kramisar
    Mia

• Filipen

God Morgon lille Tille!
    Eller god förmiddag kanske man ska säga nu, är lite seg i starten idag...
    Lillkillen är förkyld och täppt i näsan och sover så oroligt, likaså vi. Mane behöver ju gå upp och leta efter nappen, som av någon anledning kan ligga var som helst...ofta ända nere vid fötterna, och stoppa tillbaka den i munnen. Sedan är det lugnt en stund, då ligger man i sängen och funderar på om man kommer hinna somna innan man måste upp igen. Det är också då man tänker på dej Tille. Du otroliga lille kille som tagit hela Sverige med storm. What a guy!

Jag önskar hela familjen en fin skärtorsdag!

Kramisar
    Mia

Svar på tråden Tilles tråd