Inlägg från: corinne7 |Visa alla inlägg
  • corinne7

Tilles tråd

Hej Therese

Lider så mycket med dig och din fina familj.Tilles öde har berört mig så oerhört starkt att mitt liv har tagit en annan vändning. Jag har lärt mig att inte ta något för givet och att fånga dagen. Här kommer några rader till Tille som jag skrev på inatt när jag inte kunde sova.Mitt liv kretsar just nu runt lilla Tille.

När dina blå ögon inte längre ser
    och dina små fingrar inte känner mer

får du snart vandra till ett land utan smärta
    för du är nu en liten tärd kille med stort hjärta

Din godhjärtade och kloka mamma fäller en öm tår
    och är ständigt med dig i tankarna dit du nu går

Tille, våran kille vi älskar dig alla
    men låter nu Gud på dig kalla

Ha det bra nu min vän
    hoppas vi ses någongång min vän......................

Kram från en liten ledsen mamma

• corinne7

Hej Therese!
    det är med en vördnadsfull hand jag skriver nu till dig.Jag har följt dina dagboksanteckningar,artiklarna i tidningarna och till och med hört radioprogrammet om Tille.
    Ert öde har drabbat mig som en klar blixt från himlen.Jag har gråtit mig igenom dessa två veckor och tittat om och om igen i bildgalleriet på er vackre Tille.Man kan ju undra ibland över herrens outgrundliga vägar.
    Vilken befrielse för er att slippa se honom tyna bort mer och mer ,det är nog därför som du känner en lättnad och inte ångest längre, för vem vill leva med en ständig ångest och oro över sitt barns lidande.Det tär på en stackar mors hjärta.
    Jag känner en lättnad precis som du över att det är över och jag läste att du vill att vi finns kvar att stötta dig.Jag kan inte alltid finna ord ,men kommer försöka att skriva något tänkvärt till dig här på Tilles tråd .Allt för att försöka stötta den person jag nu beundrar mest.

• corinne7

Hej Therese!
    Gud, vad go Tille var på bilderna.Man ville liksom gosa med de där kinderna.

Titeln på boken är helt underbar, och det känns bra att höra att du har kommit igång med boken.
    Känns det bra att reporten skriver de första kapitlena,förstår hon ångesten som du beskriver och som hon sen skall skriva om?Jag tycker personligen att ingen kan fängsla oss läsare som du kan ,vi alla sitter framför datorn och inväntar med spänning,oro,sorg på dina nästa rader.Du har ju fått skriftspråkets gåva. Och det är bra att du förvaltar talangen väl. Men det är väl i och för sig bra att ha en mentor som kan hjälpa en med svårigheter i skrivandet och även bolla ideer med när man kör fast.
    Slutligen vill jag bara säga att när jag satte på min dotter mössan idag ,upptäckte jag (fast hon har haft den så länge) att
    mössan hade en fjäril som märke framtill,och då kom tårarna oj vad de forsade.Lille Tille, vi drabbades så hårt av ditt levnadsöde.Varenda gång jag kommer att se fjäril kommer jag att tänka på dig.Du blir oförglömlig, och liksom odödlig vännen min.
    kramar från en liten mamma

• corinne7

Hej familjen !
    Vill bara säga att jag kommer tänka på er imorgon.Hoppas ceremonin blir som ni har tänkt er.

Några uppmuntrande rader till Er snälla människor som gjort
    ömheten och godheten till en konst.

Livet är så vist inrättat att ingen på allvar kan försöka hjälpa en annan utan att hjälpa sig själv.

Ralph Waldo Emerson

Du öppnade din inre dörr, och gav oss en känsla av värme och öppenhet,vilket gav dig ett bättre utgångsläge att hantera din egen sorg och sorgearbete .

Vi är många härinne som vill hjälpa dig coh stötta dig så mycket vi kan.
    Kramar Marie

• corinne7

HeJ familjen!
    Vad skönt att höra att ceremonin gick bra idag,framförallt då du Therese hade en klump i magen först.
    Som så många andra idag ,så tänkte jag särskilt på er och Tille klockan 13.00.
    Vi hade gäster idag fram till nu och jag visste inte hur jag skulle få dem att gå så jag skulle få gå in på FL och skriva ett par ord till er .
    Tänker på er jämt och vill Er allt gott.
    Therese, vill bara säga att jag har blivit en bättre bonusmammma till mina bonusbarn sedan jag lärde känna dig,du är godheten personofierad och genom ditt sätt att skriva inspirerar du mig och även andra att bli en bättre medmänniska.

Kramar marie

• corinne7

Hoppas minnesceremonin blev så som ni hade tänkt er, mina tankar har varit med er och lille Tille idag.
    Som så många andra skriver här ,kommer Tille alltid ha en speciell plats i vårt hjärta.Han lyckas dra ur allt gott i oss människor.
    Vad trevligt att ni planerar en Thailandresa, det behöver ni mycket väl.Måste vara skönt att få komma hemifrån ett tag.Har ni tänkt att åka själva eller i sällskap med andra?
    Här hoppas man på varm sommar så man kan åka ut med båten,det skall nämligen bli ett äventyr med fem barn och en båt som går i 10 knop.
    Vilken rolig Deadag ni hade,det gav mig lite tips att man faktiskt kan ge barnen en heldag.De behöver skämmas bort en och en ,någon gång iallfall.Bra idè !!!
    Många kramar Marie

• corinne7

Skönt med en promenad,att få skingra tankar,prata med sig själv och inandas vårluft.Hoppas ni får jättetrevligt på hotellet,unna er många goda drinkar,det behöver ni.
    Therese,snälla säg till när och om de tänker sända ert reportage? Jag vill absolut inte missa det ,(då ni nästan känns som (min)familj).Jag har ju följt Er dagligen i flera veckor nu.
    Ha det nu så skönt,men sov inte för länge,så ni missar hotellfrukosten.Den är ju något extra.
    kramar Marie

• corinne7

Hej Therese!
    Jag har inte skrivit på länge,men det beror på skrivtorka.Jag har följt Er varje dag ,och ofta vill jag skriva så mycket vackert till dig ,då du ger så mycket till oss här på FL,men orden kommer inte alltid till sin rätt och jag får liksom lite svårt att skriva.Alla här inne på Fl är så fantastiskt duktiga på att uttrycka sina känslor ,ge peppande kommentarer och mysiga inlägg.Varje gång tänker jag: oh så där skulle jag ha skrivit.Jag vill bara säga återigen att jag och fler med mig ,uppskattar oerhört mycket det ni i familjen har delat med Er.Min man säger att han hade en annan fru innan Tille kom i vårt liv.Livets gåtor förändrar en.
    Kram Marie

• corinne7

Hej!
    länge sedan jag skrev ,men har följt er varje dag.Ni verkar ha en mysig tid i Thailand och det unnar jag er verkligen.Ni är så fina på bilderna .Jag har aldrig varit i Thailand , vad vackert det är. Hoppas ni tar väl hand om er där och vilar upp er ordentligt.Jag fick nyss minnesboken om Tille och den är så vackert gjord och ibland känns saknaden efter Tille så påtaglig även för mig som aldrig fick träffa det lilla underverket.Jag ser framemot reportaget då jag skall få se honom i levande bilder,det vackra lilla knytet som jag håller så kär.
    Kramar från Marie

• corinne7

Välkomna hem !

Borta bra men hemma bäst,eller?

kramar Marie

• corinne7

Hej

Ser med blandade känslor fram emot programmet på onsdag.Jag har bett mamma att vara med mig denna kväll, då jag skall få se mitt lilla extra hjärtegryn i levande bilder. Känslorna kommer att vara upp och ned så det kan väl vara bra med lite stöttning.
    Skickar en massa kramar till er (älskade familj)
    Från ytterligare en som kommer sitta bänkad onsdag kl 21.00

• corinne7

vilken fin skildring av Tilles resa :precis som du skrev i anteckningarna blev det en film med vackra stilsamma bilder av en sjuk liten Tille och en fin familj som trots situationen ändå orkar leva som en helt vanlig familj.Ni är så kloka att inse vikten att inte gräva ned sig utan göra det bästa av den tid ni hade kvar med tille så vacker och stillsam.Jag förundras av er styrka ,ni fantastiska par i kärlek.Orden "ingenting är för evigt" är sanningens ord och kommer att bli min grunsyn i livet.Att ta vara på stunden och vårda kärleken.Tack för en jättefin dokumentär.Tårdrypande blev den dock, fast på ett fint sätt.

inte förglömma lilla fantastiska mormor som finns där i bakgrunden,hon är så underbar din lilla mamma Therese!!!
    Kramar Marie

• corinne7

Hej!
    äggmackor och choklad är ju en höjdare när vädret är så trist.Just nu kokar jag ägg för fullt,det är nämnligen ägg och fiskgryta på menyn idag.Hoppas dagen blir bättre för dig nu.Unna dig en myskväll.Det behöver man titt som tätt.Vi finns för dig om du har det lite tråkigt.Jag är klar ,gastar min son från toa,just nu så jag måste rusa.kommer tillbaka om jag behövs.
    Styrkekramar Marie

• corinne7

skickar en liten dikt med styrkekramar till dig Therese med tanke på gårdagen.

När dagen är tung
    och livet känns kallt
    är det svårt att se
    en mening med allt

Så ensamt det är
    att bära en sorg
    men bördan kan lätta
    med andras försorg

För tankar kan värma
    och ord göra gott
    En blick kan berätta
    att någon förstått...

Så känn att du har
    ett stöd här i mig
    för det ska du veta
    -jag tänker på dig.

Jag har inte skrivit den själv,utan det har en klok och vis dam här på Fl skrivit.Hon heter Siv Andersson. En av hennes underbara dikter
    Marie

• corinne7

Hej Therese !
    Här kommer lite gammal visdom:

" de är de starkaste människorna som får de tuffaste utmaningarna,för det är de som klarar av dem"

"Man får heller inte fler motgångar än man klara av"

vill bara stötta, å andra sidan tycker jag att det är dags för lite gladare tillvaro för er.Hoppas motgångarna blir medgångar istället.
    styrkekramar
    Marie

• corinne7

Hej Therese!
    Hoppas du och alla här inne på FL har haft en trevlig nationaldag.Vi hade tyvärr regn hela tiden så grillningen blev inte så lyckad.Men kul hade vi iallafall.Önskar familjen Godnatt och söta drömmar.
    Kramar Marie

• corinne7

hej igen!

varit på semester och inte hunnit skicka någon hälsning till er.Skönt att höra att ni har det bra,själv har jag läst boken om Tille och kan inte låta bli att förundras över eran lille Tille,vilken kämpakille.Även fast jag har följt med er och Tilles resa sedan Aftonbladets första artikel och alla dagboksanteckningar ,kan jag inte sluta att läsa dagligen om er.Det har blivit lite som ett daglig ritual att gå in och på kvällen och se hur ni mår.Du Therese,det är inte alltid jag lämnar avtryck i form av en hälsning i tråden ,men du skall veta att du är i allra största grad min stora livsfilosof,med din positiva livssyn och ditt sätt att hantera kriser.Jag har lärt mig så oerhört mycket utav dig och i och med dina dagliga anteckningar har du gett mig en helt annan synvinkel på livet.Jag tackar dig för det,sist någon påverkade mig så mycket , var när jag deltog på Stefan Einhorns föresläsning pch läste hans bok " konsten att vara snäll".Jag beundrar dig så.
    Kramar Marie

Svar på tråden Tilles tråd