Inlägg från: AnnaCarina |Visa alla inlägg
  • AnnaCarina

Tilles tråd

Go morron,
    Hoppas att ni har haft en bra natt, tände ett ljus för Tilleman i går kväll, Det gjorde mig glad inombords att få höra att Liam fick dela sin födelsedag med sin goa lillebror. Jag hoppas att ni i all uppståndelse får tid för att njuta av att ha Tille hos er. Ett stort tack till Dig Terese för att du orkar dela med dig av glädje och sorg. Det får en att inse att inte ta något förgivet, varje lite sekund med mina barn är ovärdeliga. jag hopps att ni får några glädje stunder i dag. massor av stor kramar till hela familjen.
    kram från Anna

• AnnaCarina

Blev så glad att höra ifrån dig att tille fortfarande är med oss, även om jag förstår att det bästa för Tille vore om han fick änglavingar, han har verkligen åstadkommit mycket i sitt korta liv. Ni skall känna er otroligt stolta över att få ha hand om denna goa lilla pojke, och åter igen ett stort tack till hela familjen att ni orkar dela med er. Om ni bara visste hur eran resa denna sista vecka har påverkat mig, hur mycket jag värde sätter mina 2 små guldklimpar. Hoppas att det går bra med badet idag.

Massor med kramar
    Anna

• AnnaCarina

hej igen kan inte låta bli att titta in igen , hur mår Tilleman? har han vaknat än ?
    kram
    anna

• AnnaCarina

Terese, jag tänker på dig och din familj oavbruten och undra hur ni har det, hittade denna test och tyckte att den passade att skicka till dig,
    Hoppas att ni har det bra.

Du log mot mig en sista gång.
    Du var så lugn, som om du redan gett dig av,
    Du såg på mig att jag var rädd,
    hur kan man nånsin vara beredd,
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Du gav mig allt, ett hjärta kan.
    Du lever kvar i mig.
    Så länge livet ger mig tid, du sa till mig.
    Var inte rädd, men säg mig hur.
    Kan man nånsin vara beredd.
    Jag fick låna en ängel,
    som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Min ängel.
    Min ängel.
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Jag fick låna en ängel.
    Jag fick låna en ängel.

kram Anna

• AnnaCarina

Det är en låt text som Shirly Clamp sjunger, den är otroligt vacker och jag tycker den passar så bra in på Tille, vi har verkligen fått låna en ängel , som kom med ett budskap att ta vara på varandra.

/Anna

• AnnaCarina

jag håller med Pirran, även om jag jätte gärna vill veta vad som händer och hur Tille mår, så är er lilla familj det viktigaste, ni skall ta tillvara på varenda sekund tillsammans, för de kanske inte är så många kvar innan Tille blir en Ängel, han är ju bara till låns...
    Sorligt hur visa människor kan bete sig.
    kram Anna

• AnnaCarina

Hej
    Har funderat över hur många barn i dag, i sverige som har fått diagnosen EB, har du fått mail från många vars barn har EB ?
    /anna

• AnnaCarina

jag håller med JohannaAxelsson.. lika nycket som jag inte vill läsa att Tilleman har somnat in lika mycket så vill jag det för både Terese , Niklas Liam, men framför allt för Tilleman, har har lidit tillräckligt känns det som och han har åstadkommit mer i sitt korta liv än de flesta av oss. nu får jag tårar i ögona, det är så orättvist att ett litet oskyldigt barn skall behöva lida så. Återigen Terese jag beundrar din styrka.
    /Anna

• AnnaCarina

Nu är det dax att åka och hämta mina små guldklimpar från dagis, jag kommer att tända ett ljus för Tille i kväll klockan 21, jag hoppas att det kommer att vara fler som gör samma sak.

Jag vill för en stund låna er ett av mina barn, sade han.
    Det kan vara för fem eller sju år eller tjugotvå eller tre.
    Men vill ni tills jag kallar honom tillbaka, ta hand om honom åt mig?
    Han för med sig behag för att glädja er, och skulle hans vistelse bli
    kort så skall ni ha de vackra minnena av honom som tröst i er sorg.
    Jag kan inte lova att han skall stanna kvar eftersom alla från
    jorden återvänder.
    Men det finns lärdomar där nere jag vill att detta barn skall lära sig
    Jag har letat över vida världen i mitt sökande efter sanna lärare,
    och ifrån det myller som trängs på livets smala väg
    har jag utvalt er.
    Vill ni då ge honom all er kärlek och inte tycka att mödan
    är förgäves, inte heller hata mig när jag kommer och kallar
    för att ta honom tillbaka igen.
    Jag tyckte att jag hörde dem säga "Herre, ske din vilja,
    för all den glädje ditt barn skall föra med sig
    skall vi löpa sorgens risk."
    Vi skall skydda honom med ömhet,
    vi skall älska honom medan vi kan
    och för evigt vara tacksamma för den lycka vi känt.
    Men skulle änglarna kalla tillbaka honom
    mycket tidigare än vi planerat, så skall vi
    tappert möta den bittra sorg som kommer
    och försöka förstå.

Jag hittade denna dikt av en okänd författare, men jag tyckte att den passade så bra, och som någon tidigare skrivit Den familj han hittade har verkligen förstått vad kärlek betyder: det är när man kan släppa taget om sin älskade även om det gör fruktansvärt ont.

/anna

• AnnaCarina

Vill önska Tille och hans familj god natt, hopps att denna dag har varit en bra dag för er. Det gjorde mig glad i morse att få höra att Tille var med på hela Liams födelsedag, När jag vaknade i morse, hoppades jag att Liams födelsedag alltid skulle få vara en glädjensdag. och det blev det. Jag vet inte om du får svara på detta Terese men om du får , var kan man se hur mycket som har samlats in till Tilles fond?.
    Stor kramar från Anna
    P.S jag tänder ett ljus för Tilleman och hans familj kl 21. Jag önskar jag kunde göra mer för er. Jag har lärt mig mycket om kärlek och vad somär viktigt i livet denna vecka. Tack för att jag får vara delaktig i er familjs sorg och glädje !

Svar på tråden Tilles tråd