Inlägg från: isaacsmams |Visa alla inlägg
  • isaacsmams

Tilles tråd

Jag har läst om dig ditt lilla underbara gossebarn, både i tidning och härinne och du berör mig så. Du och din familj berör mig så. Kan inte förstå, vill inte förstå hur det kan finnas en sjukdom som den du har. Kan heller inte förstå hur din lilla kropp orkar, att det kan finnas en sådan livskraft i ett så litet knyte som du.
    Jag sitter med tårar rinnande ner för mina kinder och önskar så att du för en dag skulle få vara frisk så du och dina föräldrar skulle kunna få njuta av en helt vanlig dag.

När jag tänker på er så kan jag inte fatta att jag kan ta livet för givet.

Vill att ni ska veta att jag tänker på er och att du lilla Tille berör mitt mammahjärta så.

En stor varm godnatt kram vill jag sända er i allafall och det är er jag kommer att tänka på när ögonlocken kommer att sänka sig och jag har somnat in för natten.

Tack för att jag får möjlighet att "möta" er

• isaacsmams

Jag tände två ljus för dig nu när det började skymma, hoppas dom lyser upp till dig.
    Jag minns dina stora vackra blå ögon, jag ser dom framför mig, du var fantastisk att vila ögonen på. Sov Gott Tille däruppe bland alla änglar små.

• isaacsmams

Nu har jag tänt en stjärna för Tille som så många redan gjort på niomanader.se
    så ikväll lyser många stjärnor just för dig Tille.

• isaacsmams

Tänkte på er det sista jag gjorde innan jag somnade igår kväll och det var er jag tänkte på när jag vaknade i morse. Hoppas ni får en skaplig dag idag.

Styrkekramar till hela er familj

/ Helena

• isaacsmams

Vad glad jag blir att det gick bra på begravningsbyrån, skönt för er.

Tänker på er!

• isaacsmams

Kanske boken kan heta; "Tille blåögat", då han hade de mest bedårande stora blå ögon. Eller; "En ängel att älska" eller så tar ni en stråf ur någon dikt som ni tycker väldigt mycket om och som betyder mycket för er.

Jag längtar efter att få betala boken och få hem den i brevlådan

Kramisar

• isaacsmams

Therese skrev tidigare idag att man kunde gå in på www.st.nu för att läsa dödsannonsen men jag vet inte om den kommer i morgon kanske för jag har inte hittat den.

Sedan vill jag säga att jag läst lite av hemgårns texter och waow, jag är alldeles tagen.

Så nu ändrar jag mina titelförslag till boken och håller med LillemanTösa dom hade förslaget; "Tille-Ljuset som alltid stannar kvar". Kände det direkt när även jag såg dom orden som hemgårns skrivit.

Jag säger bara waow igen!!!

• isaacsmams

Leaaa: Här hittar du dikterna: lfl.mine.nu/tille/

Jag gick via: medlemmar och där sökte jag midgårn och kom till denna fantastiska sida där det är skrivet i Magnus dagbok berättelser för Tille och om Tille. Det är "breath taking". GÅ in och läs allihopa. Det finns en önskan om att det ska bli en bok av dessa så gå in och var intresserade allihopa.

• isaacsmams

Vad fantastiskt roligt med bokförlaget, helt otroligt. Förstår att ni fick tårar i ögonen. Jag sitter här framför datorn igen med tårar i ögonen.

Godnatt på er fantastiska människor, ni har berört mig så och ni finns ständigt i mina tankar.

Miljoner kramar till er

• isaacsmams

Godmorgon familjen Vesterlund.
    SOm vanligt så är ni i mina tankar dag som natt känns det som. När jag vaknar mitt i natten av att våran tös stökar så känner jag tomhet för er skull, undrar hur ni har det just nu. När jag går ut och känner solen värmer mina kinder och hör fåglarna kvittra så tänker jag på er och undrar hur ni har det utan Tille.
    Ni berör mig så.

En stjärna som lyser starkare än de andra!

När jag tittar upp mot stjärnorna ser jag en stjärna som lyser starkare än de andra.
    - Varför gör den det? frågar en pojke.
    - Jo, det fanns en liten liten pojke, svarade jag. Med stora ögon blå. Han hade förmågan att leta sig in i allas hjärtan och lämna en bit av sig själv kvar.
    Hans lilla lilla kropp var så sjuk så sjuk men hans själ var så stark så stark.
    Han kämpade så för att vara hos sin mamma, sin pappa, sin storebror och sin storasyster som han älskade så.
    Han stannade längre än vad hans kropp egentligen orkade men han hade i sina tankar den stora kärleken till dom som han älskade.
    Han önskade så att dom skulle få känna honom nära sig, höra hans andetag och att dom skulle få titta djupt in i hans ögon så länge som det någonsin gick.
    Han önskade att dom inte skulle gråta den dagen då han lämnade dom. Men hans egna blå ögon fylldes också av tårar den dagen. För innerst inne så var inte hans önskan att försvinna bort men hans kropp var så liten så liten och hans kropp var så sjuk så sjuk.
    Och när han lämnade sin älskade mamma, sin älskade pappa, sin älskade storebror och sin älskade storasyster så var det en stjärna som började lysa starkare än någon annan.
    Stjärnan ropade ett namn, det hördes som en viskning till en början men ju längre pojken gled från sin familj, ju starkare hördes namnet.
    Stjärnan ropade; - Tille!

Nu sitter den lilla lilla pojken på sin stjärna där alla tårar som har fällts för honom har samlats till en stor sjö. Han kallar den; "Kärlekens sjö".
    Det har vuxit upp ett träd, bredvid sjön, ett stort träd för hans starka starka själ. Däruppe i trädet sitter han ibland för att kunna se ner på sin älskade familj. Han gör det när han känner att dom saknar honom som mest.

- Men mamma, finns inte den pojken mer? frågar pojken.
    - Nej, svarar jag. Men han finns i mångas hjärtan och tittar man upp en stjärnklar kväll som denna, så kan man se hur Tilles stjärna lyser så starkt. Den lyser så starkt för hans starka starka själ.
    - Åh, mamma titta, Tille blinkar till oss.
    - Ja, det gör han, svarar jag och tårarna fylls åter igen i mina ögon som så många gånger förr.

/Helena

Svar på tråden Tilles tråd