Inlägg från: Splach |Visa alla inlägg
  • Splach

Tilles tråd

Jag vet att jag kanske är löjlig som skriver det här..
    Men just nu gråter jag tårar, pg av att jag har insett att Tille kommer försvinna snart..
    Snart kommer han inte finnas mer, och slutet är nära, väldigt nära känns det som!
    Fått en starkt känsla av att han försvinner inatt eller imorgon natt..
    Riktigt elakt av mej att skriva så, jag vet det..
    Men jag har haft fel förut, säkerligen nu med, vilket jag hoppas på!
    Men samtidigt får han det bättre på andra sidan, där är han tjock och go..
    Oj vad jag kommer sakna lilla Tille, tårarna rinner för min kind just nu, och jag hoppas hoppas att tille ska få det bra..
    Tänker nu tända ett ljus till Tille

(.)
    ll
    ll
    ll
    ll
    ~~
    *

Vet inte hur ljuset blev o se ut.. men hoppas att det blev bra!

Vem kan segla förutan vind
    Vem kan ro utan åror
    Vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar

Jag kan segla förutan vind
    Jag kan ro utan årot
    Men ej skiljas från vännen min utan att fälla tårar..

• Splach

Sov gott Tille

"Din tid på jorden var knapp, men så många spår så många minnen, är det inte många som sätter, och än slutar du inte att förvåna oss, än finns det ett leende kvar, men snart är det över, snart får du en välförtjänt paus, snart får du leka bland dom andra änglarna, och vara den lilla kung du förtjänar"

..Sänd till denna jord för att hjälpa andra..

..En del gör lite på lång tid, andra gör mycket på kort tid"

Tille slår alla med häpnad, han lär oss alla vad livet betyder, han lär oss alla att älska våra nära, han lär oss alla att visa våran kärlek, för vi vet aldrig när vi inte kan visa den mer..

Aldrig har jag hoppats att en människa ska dö..
    Men att hoppas att Tille ska komma till ro, känns inte som att önska att någon ska dö, det känns som att man önskar ett slut på detta lidande.
    Men med den ena kommer det andra, och vi kommer alla att sakna dej, alla att sörja dej, men vi kommer även alla att le en dag igen!

• Splach

´Sov Gott Tille...
    Du har varit stark, och äntligen har du fått komma till ro!
    Många är vi som kommer gråta en tår ikväll, i natt, i morgon, men enbart för att du äntligen har fått sluta kämpa, äntligen är du fri och kan leka med dom andra barnen..
    Äntligen är din oro över..

Borta men ej glömd..

• Splach

Måste tacka för boken om Tille som jag nyss fick hem

• Splach

hejsan alla..
    Såg att Tille ska vara med på TV men missade när, någon som vet när? och kanal..

• Splach

Kommer missa programet idag, men vet någon om det kommer bli repris? eller kan någon möjligen spela in det åt mej?
    Vill verkligen se..

• Splach

aa såg nu att de blir repris.. fan va bra!

• Splach

Har länge läst om din resa genom Tilles liv, köpt dina böcker mm..
    Men inte förens idag har jag haft chans, att se ditt program om Tilles resa..
    Måste bara säga, att jag beundrar er, ert mod och er styrka.

Livet är så orättvist ibland!

Jag kan inte ens föreställa mej smärtan, som måste kännas.

Det som gör mej lite förbannad just nu, även om ni kanske inte skulle ha velat det, men ändå blir jag förbannad över att man inte kan få avsluta ett liv i sverige.
    Jag menar inte att, ni kanske hade velat det själva, men jag tänker att om det hade varit min dotter, så hade jag velat ta slut på hennes lidande, i alla fall på slutet.

I vilket fall som helst, så har Tille det bättre än någonsin nu.

Svar på tråden Tilles tråd