Inlägg från: Mamelutten |Visa alla inlägg
  • Mamelutten

Tilles tråd

Ett tag var jag riktig bekymrad över att jag inte hittade tråden eftersom ni har blivit en stor del av våran dag. Tack för att den åter nu finns!
    Kramar René

• Mamelutten
    Kära Therese..Nicklas..lille Tilleman

Er familjs ansikten är som magiska speglar med sååå oändligt mycket...

...vilken styrka ni alla besitter...ni vet ju... att dela med sig av allt detta så som det nu är, det är mer än vad man kan begära av livet själv... NI ger oss så mycket, om NI bara visste...Till ER tittar vi in varje dag...

Lilla Tille hjärtegryn... i vårt hjärta finns du alla våra dagar...Vårt liv genom dig och ditt budskap till oss ALLA - att varje dag är en kamp men även en gåva.
    Lille Tille, du unika barn...du söte kämpe, Therese & Nicklas styrka och stolthet du är...

Många kramar och all vår styrka till ER ALLA

• Mamelutten
    Lilla Tille hjärtegryn... natten är här och stjärnorna är tända...det är dax för oss att stilla ta farväl av denna dag. Vad morgondagen för med sig vet varken du eller jag...men en sak är säker... då solen åter går upp kommer du att finnas i vårt hjärta var du än är...

Lilla Tille, du unika barn...du söte kämpe, Therese & Nicklas styrka och stolthet du är...

Kära Therese, Nicklas, Liam och Dea
    Många kramar till er alla.
  • Mamelutten
    Kära Therese, Nicklas, Liam och Dea

...tittar till er på den nya dagen och lämnar lite kloka ord, kanske kan dom ge er något i stunden

Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    eller vilja mest

Att vara stark är inte
    att lyfta tyngst
    att komma längst
    eller att alltid lyckas

Att vara stark är
    att se livet som det är
    Att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    Att falla till botten
    slå sig hårt
    och alltid komma igen
    Att vara stark är
    att våga hoppas
    när ens tro är som svagast
    Att vara stark är
    att se ett ljus i mörkret
    och alltid kämpa
    för att nå dit

Lätta smekningar på din kind Tille...du söte kämpe...

Massor med kramar till er alla
  • Mamelutten
    Så har ännu en dag passerat och Ni har haft fullt upp - precis som vi. Idag har vi inte varit hemma så mycket och det tar ju hur låååååångt tid som helst att hinna ifatt vad som hänt här inne hos Er på tråden... massor...massor med saker här. Jag har kommit på mig själv idag att titt som tätt sitta i tankar och undra hur ni har det denna dagen, märkligt egentligen men så är det.

Lille Tilleman...du söte lilla kämpe, Therese och Nicklas Ni beundransvärda själar som bara ger och ger....önskar och hoppas att natten ger Er allt det bästa... så ses vi imorgon.

Många gonatt kramar till hela familjen
  • Mamelutten
    Tille Tille...Lille Söte Kämpe.... Du underbara gåva som har gett oss alla så mycket..jag minns en liten dikt som jag tycker passar Dig så bra

Du vet väl om att Du är värdefull
    att Du är viktig här och nu
    att Du är älskad för Din egen skull
    för ingen annan är som du

~~ Av Ingemar Olsson ~~

Kära familjen skickar en hoppande påskhare famnen full med styrkekramar till Er Alla idag!
  • Mamelutten
    Kära Familjen

...kvällen har kommit till vårt hus här är det lungt och skönt. Vi har "softat"  och gluttat på "den där apparaten". Tankarna har varit nere hos Er en hel massa..och hos Lilleman Söte... hur har ni det? Vi hoppas att Ni har en bra kväll, fått lite go mat i magarna och tillsammans fått njuta av varandra...och Tille...Tille du lilla sköra hjärtegryn men ändå så ofantligt stark. Nu är snart natten här, sov så gott nu Tilleman på den sköna lammfällen och med goa mjuka Bamsesnuttis, snusa lite på Mamma och Pappa med. Här ska dom få en liten dikt med om Kärleken den som gör oss så stark... 
    Kärlek gör dig vacker
    modig, ung och stark
    Ger känslan plats i himlen
    och foten stadig mark
    Kärlek ger dig tröst
    och läker gamla sår
    Den öppnar låsta dörrar
    till någon som förstår
    Kärlek berusar dig
    och gör din tanke svag
    Tänder all din längtan
    men följer egen lag
    När man den ger och får
    så tar den aldrig slut
    Då blir den till en gåva
    som räcker livet ut

Gonattkramar till Er Alla..vi ses imorgon.
  • Mamelutten
    ♥Kära familj...Lille söte Tilleman♥

Idag har vi gjort en resa norrut och hamnat i Piteå hos farmor och farfar, inte så långt från din kompis i Boden Tille. Här är det bara regn och man skulle kunna tro att det var höst idag. Under resan undrade vi mycket hur lilleman och den underbara familjen hade det. Vi blev glada då vi insåg att bakom allt regn skiner ju solen faktiskt hos Er sedan Simba-Solen flyttade in. Och Tille du vet...när du är redo så kommer alla stjärnor att lysa och blänka med dig... och Simba kommer att sprida värmande strålar som kristaller bara för dig min söte vän.

En liten sång till dig Tille och sov nu riktigt riktigt skönt Du Söte 

Good night sweetheart
    Till we meet tomorrow
    Good night sweetheart
    Sleep will banish sorrow

And with the dawn
    A new day is born
    So I'll say
    Good night sweetheart

Tho' I'm not beside you
    Good night sweetheart
    Still our love will guide you
    Dreams enfold you
    In each one I'll hold you
    Good night sweetheart good night

Kramar i massor till hela familjen
  • Mamelutten
    Kära Kära Ni
    Therese, Nicklas, Liam och Dea

...så skönt att allt är över nu, att Tille äntligen får frid
    Vi tänker på Er Alla...Många Värmande Kramar.

Det finns något
    som är starkare än döden.
    Det är närvaron
    av de frånvarande
    i minnet hos de levande
  • Mamelutten

Hej på Er Therese och Nicklas!
    Det värmer i mitt hjärta när jag nu läser att Eran dag förflutit okey. Vi har tänkt på Er så mycket idag, för vad gör man egentligen en sådan här dag då man just mist det allra finaste man har?

Nu är Ni de raraste och finaste bland människor jag vet. Ni har gjort så mycket under de här månaderna som Ni haft Tille, så ofantligt mycket som Ni delat med Er till så många. Allt detta har Ni gjort på ett sådant ödmjukt och fint sätt och det har verkligen satt sina spår över hela landet. Många har här tidigare sagt att dom aldrig kommer att glömma... och det är precis så det är. Jag och min familj har fått den stora äran att få följa med en liten bit på Er resa, en resa som varit allt annat än lätt. En resa som många säkert inte ens skulle vilja drömma om på natten. 

Det finns så väldigt  mycket jag skulle vilja säga mer, men nu ska jag inte uppehålla Er vid mina ord allt för länge... utan bara önska Er en lugn och fin kväll och hoppas att Ni får många många fina stunder tillsammans. Det finns nu en stjärna på himlen som lyser alldeles specielt extra mycket för Er.

Stora Kramar
    från
    René

Svar på tråden Tilles tråd