Inlägg från: Mamma till GoaMoa |Visa alla inlägg
  • Mamma till GoaMoa

Tilles tråd

Hej allihopa, jag hittade på radioprgrammet där Therese blir intervjuad, det är den långa intervjun. Men jag vet inte om jag får lägga ut länken här, vill inte att tråden ska stängas ner.

• Mamma till GoaMoa

Såg att Maggan78 hade lagt ut en länk på sida 39 tror jag.

• Mamma till GoaMoa

Vad glad jag blev när jag såg att du orkade öppna en ny tråd. Är inne varje dag och följer lille Tilles kamp. Önskar så att jag kunde sätta in ett bidrag till fonden, men vi har det så knapert den här månaden. Ska verkligen försöka sätta in en slant när barnbidraget kommer. Det går inte många minuter då jag inte tänker på Tille och er familj. Ni har berört mig så stark och jag har gråtit så mycket. Trodde inte det var möjligt att gråta så mycket som jag gjort och säkert många andra också. Ni är så oerhört starka. Tack för att du delar med dig av erat liv med Tille.

Kram och godnatt!

• Mamma till GoaMoa

Hej Therese!

Såg att någon frågat förrut men jag har inte hittat något svar, men det är ju så många nya inlägg så man hinner inte titta igenom alla. Beundrar dig som gör det Men jag undrar om du vet hur det är med Bodenparet som var hos er. Har dom någon sida här på FL. Hoppas du inte tycker det är ofint att fråga dig om dom.
    Hoppas ni kommer ut i solen idag och att dagen blir bra.

• Mamma till GoaMoa

Tänkte på lilla Tille när jag hittade den här texten i en barnbok full med sånger och sagor.
    Han är vår lilla fjäril som snart kommer flyga iväg. När jag ser fjärilarna i sommar så kommer jag tänka på dig Tille.

Vita fjärilar

Fjäril, skimrande vit som snö,
    knappast synlig, flyg ut över sjö.
    Bräcklig vinge skall vinden ta fatt.
    Flyg!

Vita fjärilar, vindens famn
    vaggar er bort till er längtans hamn
    mjukt som en suck och lätt som ett skratt
    Flyg!

Algernon Charles Swinburne

• Mamma till GoaMoa

Måne, du som seglar fram
    liten, smal och silvervit,
    hör du vad jag säger nu?
    Kan du komma hit?

Måne, kan du lägga till
    vid min fönsterkarm ett slag?
    Genom vårnatten sen
    seglar du och jag!

Vi kan leka gömme, du,
    med en stjärna eller två!
    Stora Björn och Lilla Björn
    kan vi kika på!

Och på Vintergatan sen
    ska jag ta en promenad.
    Vintergäck jag plockar där,
    då blir mamma glad.

Måne, du som seglar fram,
    hör du vad jag säger? Hej!
    Lite, lite närmare,
    måne, kom till mej!

Amy Lowell

Är det inte dags att hoppa upp på månen och ge dig iväg? Eller väntar du så du får träffa Dea innan du lämnar oss *snyft*

• Mamma till GoaMoa

Såg den nya bilden på Tille. Lilla gubben, så liten du ser ut men dina ögon är så stora runda och härligt blå. Men dom lyser inte som förut.

Det måste vara så himla jobbigt för er Therese och Nicklas att behöva se er son så liten och skör.

Nu åker vi ner till Göteborg över påsken och hälsar på mina småkusiner. Men du kan lita på att jag kommer titta in till dig iallafall.

Tille, tåget väntar på dig och kanske du kliver på det inatt. Om du gör det så väntar nya äventyr på dig. Ska gå och tända ett ljus till dig nu. Jag har två Tille ljus som står bredvid datorn som jag försöker tända varje kväll.

Kramar från Therese, Petter & Moa.

• Mamma till GoaMoa

Hej Therese o Nicklas.

Beklagar förlusten av eran lillprins Tille.

Har varit bortrest under påsk men jag lyckades koppla upp mig på nätet två gånger. Andra gången så läste jag att Tille somnat in. Åhh, vilken lättnad tänkte jag. Låg och tänkte på er och Tille den kvällen och hade svårt att somna. Tänkte att nu tar det nog ett tag innan Therese orkar skriva något igen, så jag var aldrig in igår(söndag) för att läsa dagboken. Ikväll när vi kom hem efter en dags bilresa där många tankar gick till Tille, så loggade jag in och blir förvånad att du redan har hunnit skrivit flera inlägg och även i dagbolken. Du är så oerhört stark som orkar dela med dig av erat liv, även efter det att Tille somnade in. Många kramar till dig.

Har varit in och tänt en stjärna till Tille - Stora Blå döpte jag den till.

Nu måste jag hoppa i säng och försöka sova lite, blir nog en tidig morgon imorgon om Moa får bestämma.

• Mamma till GoaMoa

En liten undran Therese - efter det att ni var med i Aftonbladet så har ju också ni blivit lite av "kändisar" precis som Tille blev Känner du av att du får många blickar och människor som vill komma fram och prata som t.ex när du var och åt på Max med din bror. Känns det jobbigt?

• Mamma till GoaMoa

Hej

Visst är det skönt att gå till frisören, tycker det är helt underbart härligt. Sen så ser man så bra ut direkt efteråt.

Hoppas det blir en fin dag för er imorgon. Håller tummarna att vädret blir soligt och varmt.

Det skulle vara roligt om det blir en dokumentärfilm som visas på tv. Få se Tille på riktigt, eller så riktigt som det kan bli på Tv. Om ni bestämmer er för att inte göra det, så hoppas jag att ni själva iallafall kan få ett band med dokumentären.

• Mamma till GoaMoa

Är inne och läser flera gånger varje dag och tänker på er många stunder varje dag. Vet inte alltid vad jag ska skriva till er, men det verkar som att ni haft en bra helg hittills. Minnesstunden i fredags verkar också ha varit fin med bra väder och allt. Hoppas morgondagen blir lika trevlig. Nu ska jag fortsätta med pokern. Ha det bra/Therese

• Mamma till GoaMoa

Glömde skriva att jag tycker det är så beundransvärt att ni vill dela med er av fotografierna från cermonin i fredags. Var jättefina. Tack!

• Mamma till GoaMoa

Hej Therese & Nicklas!

Såg inslaget som var på lokaltv. Har inte gråtit sen jag fällde en liten tår när jag läste att Tille hade gått. Men efter inslaget så har jag gråtit mycket. Så himla fint, och låten är så himla vacker. Ta hand om er.

• Mamma till GoaMoa

Misstänker att jag vet vad som fanns i brevet. Vill ni inte berätta så ska ni hålla det för er själva.

Håller med Björnes och vad alla andra skrivit.

• Mamma till GoaMoa

Godmorgon!

Här i Uppsala blåser det mycket idag, men ska nog snart gå ut och titta på lite forsränning iallafall.

Önskar er en trevlig valborg.

• Mamma till GoaMoa

Vilken fin dokumentär. Ni är så underbara människor och Tille hade den bästa mamman och pappan man kan ha. Tänker på er och önskar er all lycka med era liv.

• Mamma till GoaMoa

Hej

Oj vad det var länge sen jag skrev. Har börjat jobba igen efter att ha varit mammaledig i ett år. Hinner knappt in för att läsa, för att vi har så mycket på jobbet. Men jag har försökt läsa ikapp nu när jag varit hemma och varit sjuk i två dagar(halsfluss).

Blev lite nyfiken på hur den nya pinsen ser ut.

Ha det bra Therese, Niclas, Liam och Dea.

Svar på tråden Tilles tråd