• HeWe

Tilles tråd

Hejhej..å gookväll på er allihopa...
    Nu e de snart dags för lilla ja å bege mig till jobbet igen..menmen...nu räknar ja ju ner, så de känns bara bra.
    Så himla kul att de börjar närma sig för er...å September e ju snart här...hm, efter en skön å varm semester först..men de går ju sååå fort. Önskar er all lycka me de...

Tillegoo vännen..måste bara få berätta en sak...
    När min gooe gubbe..Krister fått veta att din gooe familj kört förbi Piteå på G mot Boden...hm, så blev han allt purken på mej....hm, varför bjöd du inte in dom på mat eller fika..vi kunde ju bjudit på grillat...(å de e Krille superduktig på)...
    meh..inte trodde väl jag att de skulle ha tid å stanna upp här heller, sa ja....men tänk på de nästa gång då..tyckte han...haha..
    så jag fick mej allt en näsbränna där..hm...tror du att jag kände mej ganska så lessen nu då..jooodu..Menmen...kanske kommer de en annan gång..när de bär av till Boden eller så..

Jaani..hoppas er dag varit bra...här har de varit strålande solsken..ute heeela dagarna..förutom när ja har sovit förstås..
    Massor me gooa kramizar till er alla å varma tankar som vanligt..här nu å föralltid....Tillemann..min vän...du e gooer å såå fin...tänker på dig..bamzebumzikjamizar till dej å snuzningar på din gooa panna..kram er vän Helén i Piteå...min gooa familj hälsar så gott till er alla....Nattinatti...

• HeWe
    Gomorron ni varma gooa familjen...

Såå myzigt, en innedag me sällskapsspel...men de där andra..städning..hm, not najs..men ack ett måste...ibland.
    Känns ju såå skönt att få komma hem från semestern å se att de e såå fint hemma..De brukar ju vara nog me att ta hand om tvätt å sånt som man fått me sig hem från alla ställen.
    Så nu e de nedräkning för er del..kan tänka mej att de pirrar lite i småmagarna för Tigern å Sessan...spännande..Legoland..å Melle å LillemanTösa å farmor å allt...såå kul...hoppas ni får fint väder efter vägen..

Hm, igår fick ja ett litet trist meddelande angående vår nya valp...de var ju tänkt att den skulle komma upp på Onsdag, å vi skulle hämta den i Umeå...(den bor ju i Köping nu, ) men de blir nog inte så...de kan inte ta sig hela familjen å några vovvar me...de har på gång en husbuss som de skulle köpa, vi hoppas å längtar, bara se får köpa den snart...så vi måste nog vänta nån dag..trist, trist..
    men den som väntar på nåt gott..sägs de ju....

Tillemann...vad tror du om Legoland då?...Själv har ja aldrig varit där..blir väl kanske när man nångång får barnbarn kanske..mina tjejer..Sara å Sofie är ju så stora nu..18 å 16 år...så de e nog inte att tänka på legoland nu..

Men du, dina luftfärder är ju nåt i hästväg..massor me goo-pirr i lillmagen, åsså piruetter å trixkonster i luften..haha..tala om karuseller å bus..
    Har ju hört att ni me haft lite vattenkrig där uppe..många ställen i vårt gooa land har ju haft lite grått å trist..åsså nu verkar ni leka ovanför mamz å papz...
    ge nu mamma å pappa finväder när de ska ge sig iväg...så trevligt de kommer att få de..Hoppas bara att mamma slipper bli åksjuk under alla de 250 milen..

Nu ska vi önska din gooa fina familj en jättefin semester...massor me bad, roliga lekar..vattenkrig, men du Tillemann, låt din vattenpistol ligga...du får nog ta å kittla solen lite, så de blir soligt å fint...
    Sen en massa goomat å glass...ååå, så gott..glassoman som man e..
    Ta de nu lugnt i sommartrafiken...hoppas vi hörs av snart igen..massor me kramizar till er alla...tjingeling..hälsa alla ni träffar såå gott..kram, er vän, Tillevännen Helén.
  • HeWe
    Hej å håå...på resa ni gååå...

De kan ju bli nåt bra av de, me den norske veckotidningen...men hoppas ni inte känner nån press för de...Jag tror ju att nästan hela Norge känner till er ändå, fastän ni inte kommer göra nåt för den tidningen..
    Nu e de bara varma timmar i bilen..ni har väl AC?...sen ser ni 250 mil framför er...ojojoj...först blir de väl Stockholmia..broder å Visslan..såå kul..kram till Johanna å Malin...sen så...ner till Therese..LillemanTösa, även där en kram till henne å Mellemann..såå gooa vänner...
    Ta de lugnt, bada mycket...spela spel, vattenkrig..men ja har sagt till Tillemann att han får hålla sig från allt vad vatten är ett bra tag framöver...bara kittla solen, de rekommenderade jag..för snart e ju ja me söderöver..så värme vill vi allt ha..eller hur?
    Ha de nu bara så himla massvis me skoj...Världens Bästa Tille, Liam å Dea föräldrar..stora resekramen till er..tjing på ett tag..kram Helan.
  • HeWe
    Hejhej gooa familjen..Å rara fina Tillemann min vän..

Massor me trevligheter har familjen varit me om hör man ... såå himla skoj..
    Å du var givetvis me på ditt lilla hörn, förstår ja...
    Tille...Blev de nån berg Å dalbana, för dej vännen...haha..du åkte säkert me när Dea å Elin åkte såna jätte-kuliga karuseller...såna som de killar så skönt i magen när man åker dom..eller hur?
    Men lille Dea då...blev de sån livfull lek så papzen spräckte upp ett hål i huden..uschiamej...tur att de inte behövdes sy..sånt händer ju så lätt..visst, men de var ju ingen fara allt...
    Så nu har ni gjort den första anhalten..å förvirrande cirkulerande i Stockholms innerstad..tur de e en maxgräns på tulltaxan då...så ni slapp vända hem igen när reskassan tagit slut..haha..Men ni fann ju Kristian å Johanna till slut iaf...å trevligt verkar ni ju haft det me..Jag ska gå in å kolla på de coola bilderna från er dag på Grönan som Visslow tagit..haha..gooMalin..
    Ha nu en fortsatt jättefin resa, å hälsa LillemanTösa å Mellemann..
    Å som Johanna säger...vi vet nog vart Tillemann fått sina långa ögonfransar ifrån...å de blå, har han allt från er båda..så fina å klara..
    kram er vän..Tillemanns vän Helén..
  • HeWe
    Gomorron lille gooe Tillemann...  

Nu låter du oss ta del av din fina sol idag igen...av dina varma strålar å din klara glans...sååå härligt å så underbart.
    Visst hade vi allt ett fint litet snack du å ja...om att låta solen skina under den finaste delen av året...du verkar iaf tagit till dej av de vi snackat om.     

Å mamz, papz, Tigern å Dea är ute på strövartåg, Sverige igenom...massor me trevligheter verkar de vara me om...kände du pariserhjulets killekill i magen...men ja kan tänka mej att du bara log så sött när du såg Dea å Elin kikna av skratt när de skulle åka alla roliga åk-grejer på Grönan.
    Kan förstå om du blev förskräckt när pappa förvandlades till "The Warrior", å mamz helt galen när hon skulle leka prickskytt..haha..vilken upplevelse...den sidan av dom hade du väl aldrig sett va?...
    Nu är de på besök hos Therese å Mellemann..en liten goo vän... lille Melle..så goo å rar kille...hoppas de får lika trevligt där..men de ser du ju..du e ju me överallt juh.

Men duu, vännen....vad tycks om min rabatt nu då...nu börjar den ju ta form...de blev tyvärr inte mycket blått denna gång..men de kommer...de fattas en å annan liten blomma..ser nog rätt naket ut nu va...haha.

Nu ska ja ut i den underbara solen som du å ja delar idag..å många fler förstås..Idag e de bara hoppa å lek som gäller...passa dej för vattenkrigen...de får mamz å co pyssla me...haha...
    Å igår var vi ju ut på restaurang å åt gott å drack gott...vi firade ju våra 20 år ihop, ja å gubben..Krille heter han...Men våra tjejer å Olle följde me...givetvis.
    Vi hade de sååå underbart trevligt..å myzigt...men du märkte ju säkert av de me...ett öga åt alla håll har du juh...å hos mej finns du alltid me, de vet du...goois.
    Vi hörs snart igen min vän...
    nu ska ja ut å fixa lite fint på gården...de vankas 16 årskalas på Tisdag, våran Sofie fyller ju år...stora damen...så då ska de vara fint.
    Håll ett öga på mej nu gubben..så ja inte bara sitter vid datorn hela tiden...blir lätt så....Kram till er alla..å massvis me snuzningskramizar till dej vännen...goooo....kram Helén
  • HeWe
    Hej Tille, Goovännen!

Tack för ytterligare en underbart härlig å varm dag...varma gooa du...
    Hoppas du låter dina vackra strålar skina för oss lika mycket imorrn, när Sofie, vår minsta tjej fyller 16 år...de vore snällt...

Nu vill ja bara önska dej en fortsatt fin dag...lek me de andra småänglarna på ängen...ta me er en picknick-korg, sätt er nånstans där de e soligt men svalt..lite skyddat, så ni kan kika ut över ängarna där alla fåglar å fjärilar svävar omkring..

Kan tänka mej att ni får besök av flera fina fåglar nu, har träffat på några stycken redan efter vägkanten...då tänker ja på dej Tillemann...du kommer allt att ta väl hand om dom alla när dom kommer...stora som små..eller hur?
    Å kom ihåg vännen..vi e många som tänker på dej, du finns i mitt hjärta å i mina tankar...såväl mamz, papz, Tigern å Sessan...alltid..
    Hoppas de har kul efter vägen..me alla stopp och galenskaper de hittar på..haha..
    Vi hörs snart igen...kramelikramiz...hälsa "Lilla Runda Gubben" å Berat...kramen till dom me..Åsså mam å co me...kram Helan.
  • HeWe
    Grattis min lilla Tillevänn idag...

Trist att du har lite vattenkrig där borta idag...jag hade ju önskat sol idag när Fia fyller 16år...vi ska ju ha folk här idag, å då e de bra om man kan vara ute me...hihi.
    Hoppas du hunnit kasta nån hink nu då, så du e klar lagomt till lunch iaf...
    nu ska ja inte störa dej mer för ett tag...tårtorna väntar..ha de gött vännen..krama dina vänner..åsså runda gubben Arne..be honom kika ner på sitt stoooor barnbarn idag...när hon fyller år. Å hör me honom vad han tyckte om den fina solrosen jag lade hos honom igår, på hans dag...kram till er alla..å din familj..Massor me gooa kramar å varma tankar till er alla idag..heeejdåå från Helan...
  • HeWe
    hm förvirrad tror ja nog ja e...grattis..hm..Gomorron skulle de stå...tokit!//Helan.
  • HeWe
    annsa...

Du kan läsa om Kristoffer på hans mammas sida..Kepa71...
    en jättego å rar kille de me..så som Tillemann... kram Helén.
  • HeWe
    Nu vill ja bara önska gooa fina familjen "kärlek å omtänksamhet" gonatt..
    Spännande me genomresa genom Sveriges många fina städer...många fina stopp å trevligt folk att träffa..
    Många håller er varmt i sina hjärtan...djupt etsade i sina tankar såsom Lille rara Tillemann... Å Tillemann har vi att ju att tacka för det....den Store-lille killen, me de helt underbart gooafina, djupt mörkblåa ögon...dom finns där, så lätta att ta fram i tankarna när man önskar se dom igen..alltid, alltid....

Tillevännen..fastän dagens väder inte blev jättevarm, så e ja såå glader för de...me den rusch å ståhej som varit me Fias 16årskalas ida, så var de bara skönt me lite svalka...men de förstod du ju säkert redan innan...därför gav du väl mej vinden, me en glimt av solen idag...eller hur?

Vet du vännen vad jag ska göra imorrn...imorrn ska jag börja känna av semesterns härliga frid..tänkte jag...nu e de nog inga stora kalas på ett tag..så nu ska ja slappa lite...å hoppas på att vi snart får hämta vår lillvovve..vår goovän.
    Tror du Lowiz blir glad över sin lille vän...ska bli skoj å se.
    Nu får du sussa så gott...bamzeznuttizen kramar du så gott nu, vilar på farbrorn Arnes arm å blir sussad till sömn..han har massor me gooa sagor å berätta..be han berätta nån...såå många sagor han berättat för mej när jag var liten..min gooe pappa..Nattinatti min vän..i mitt hjärta å i mina tankar..nu, imorrn å alltid..

Mamz å company...sååå jättetrevligt ni verkar ha de...alltid nåt spännande som händer under vägens gång...sån tur att Deas öga klarade sig...sånt händer ju så lätt..syskon emellan...Kan tänka mej att kidzen e eleganta nu.. nyfriserade å allt.
    Å Tankarna om Tillevännen dyker upp då å då...men alltid finns han ju me er...fastän hans närvaron blir mer påtaglig ibland, som när ni träffar andra me EB-barn...De ni hade me Tille medan han fanns hos er, är nåt stort...den bästa av småhjältar..."Ni var skapta för varann"...bättre föräldrar för Tille gick inte att få...De e niii!  Massor me gooa kramar efter vägen å varma tankar...till er...värmen från solen får DEN sköta...Sol-värme, de verkar ni få gott av. Trevlig fortsatt resa...ta de lugnt i värmen å ha de bra...bästa Tillefamiljen..kram er vän, Sagotant..Helén i Piteå.

• HeWe
    Hej gooa vackra fina Tille-liten, i Nangijala...Du som fyller ett sånt stort rum i mitt hjärta... Vi e såå många som håller dej kär..å du har genom din värme å styrka skänkt såå mycket glädje å sett till så att man..många me mej...tänker på tillvaron på ett annat sätt nu...att ta vara på de man har å vårda varann bättre...mer än vanligt...kramas å känna att alla e värdefulla.

Genom dej å din jättemyziga familj, har man fått ett sånt stort å fint kontaktnät me massor av fina människor att snacka me på FL...
    Som du kanske redan vet, så brukar jag ju snacka  mycket me din gooa fina, helt tokiga morbror Krilles tjej..Johanna...hon e en gooer tös...Hon som snart ska upp å åka luftballong...kanske du kan hålla ett öga på henne...så hon inte blir åksjuk där uppe...å morbror Krille me.. :)

Nu har min första riktigt leeediga semesterdag börjat..den har gått åt till att klippa mej, min frissa kom hem till mej...lyx va..hahaha...men nu ska ju även de gröna gräset klippas..tror ja går ut en sväng..tur att du skickat tant blåås hit en sväng..så jag slipper klippa i hettan...

Hur e de me vännerna dina där uppe...händer de nåt skoj i ditt område...bara glada knattar som har bena full i sommarspring å bara längtar efter att få busa å bada...De tror ja de...som de ska vara när man e liten.
    Nu får ni ha en fortsatt jättemysig å fin dag...massor me rese-kramizar till mamz å co åsså till dej skickar jag de största, varmaste å gooaste kramizarna, å en snuzning på din panna sååå fin...kram till er alla..er vän Helén...:) :)

• HeWe
    Gomorron på er...hela familjen kärlek å omtänksamhet...

En ny å underbart strålande dag,
    Cool som ni kommer tillbringa på Legoland...
    Jag önskar er en jättetrevlig dag...mamz å papz...passa er från pang-pang...att skjuta prick å alla worrior-spel åsånt...åsså givetvis Tillemann...inget vattenkrig, men de ser ju lugnt ut...än så länge. Du lär ju se hur din fina familj har de där nere..å dom vet ju att Du har de bra..så har Dom också det bra.....
    Flört
    Ha en skön å lugn dag på Legoland.. å myz allt de ni kan...Det kommer garanterat att bli lyckat. SagoTant Helén, har nu ytterligart jobb att göra me "BOKEN", så ja hoppas vi får som vi vill..eller hur familjen.
    Kramar å massor me gootankar till er idag...sköt om er väl...ha en fin dag..å krama GoTigern å RareDea från mej å min familj...Nu e de bara kidzen att ni busar å har de så underbart skoj...en aningens avis blir man ju..få vara barn å vara på Legoland...sååå kul!  Vi hörs....Tjingeling..Helén.
    Flört
Svar på tråden Tilles tråd