• HeWe

Tilles tråd

Gomorron "Lilla Fina Familjen" och älskade Lille-Tillevännen!
    Nu tänder vi dagens första ljus för er, tänker alltid på er och önskar att er dag blir så bra den bara kan bli.
    Hoppas ni fått sova och att Tillemann inte behövt ha ajaj.
    Min stående prenumerstion på "Världens Största Bamzebumbi-kramizSnuzningar" till Tillemann - min käre vän, står givetvis fortfarande kvar och ska föralltid så vara.
    Styrkekramizar till Therese, Nicklas,Liam och Dea me, Ni är bästa Lille-Tille Familjen, och jag är SÅÅÅÅÅ glad att få lärt känna er.
    Kram & fin Påskafton till er alla. Tilles bästa vän Helén i Piteå.

• HeWe

Hej käre lille-Tillemannen!
    Den här dikten passar ganska bra in på dej, å den där farbrorn Arne, du vet, han som är din Guardian Angel uppe i Nangijala. Han är ju den runda, snälla lilla gubben.
    Den sagan kommer du väl ihåg, din å min vännen....

Vägen till månen är ganska lång.
    Till månen vill jag komma en gång.
    Jag bygger en stege. På den kan jag stå.
    Där klättrar jag upp, och så knackar jag på.

Gubben i månen är rund och snäll.
    Han hänger där så ensam var kväll.
    Han vill nog ha sällskap, det kan man förstå.
    Vad tror du han säger när jag hälsar på??

Jaadu, kära vännen min, du är allt en liten spjuver. Kämpar som värsta
    superman, lilla Stora hjälten.
    Önskar nu att ja fick ge dig världens största goigaste mjukaste bamzekramiz-snuzningen på din näsa å panna. Hoppas er afton varit bra och att du fått se påskharen, han är ju din vän, som jag, han är snäll. Puzz, puzz, älskade vännen min, suzza så sött, din vän Helén i Piteå. Kramizar till bästa lilla familjen, Therese, Nicklas, Liam å Dea me. // Helén

• HeWe

Hej Therese & Nicklas!
    Vill bara skicka en lite gonatt hälsning till er, å hoppas att ni får sova så gott.
    Ni vet att vi finns här för er, när ni vill. Krama om varann ordentligt och pussa extra mycket på Liam å Dea. Ni är en Stor Lilten-familj, jag skickar mina varmaste kramizar till er, hoppas ni känner dom. Å älskade lille-Tillemann får en stående prenumeration på slängpuzzisar från mej, å han finns alltid i mina tankar. Vi hörs imorrn, sov nu så gott.
    Kramiz er vän Helén i Piteå.

• HeWe

Vill bara säga nattinatti till älskade lilla familjen, och sussa så gott,Therese å Nicklas!
    Å du, Tillemann, min vän.... vi fortsätter vårt snack imorrn, oss vänner emellan.
    Nu ska vi alla sova så sött, imorrn kommer en ny, lång dag.
    Massvis me kramizar till din älskade lilla-familj, å du får givetvis alla mina favorit slängpuzzizar, bara du...min stjärna, min vän - din vän Helén, äh, du vet ju redan vem jag är. PS.. hälsa lilla runda gubben, hihi, de e ju min pappa, men allt de vet du juredan...
    visst e han snäll!!!.

• HeWe

Hej Therese!

Åå, vad fint namn på boken, hoppas min beställning kommit fram, väntar me spänning.
    Du faschinerar mej så ofantligt mycket, vilken otrolig optimism och vishet du har, med så mycket omkring dig å ändå så spontan å hjärtlig. Världens kramar till dej å Nicklas. Eran vän Helén.

• HeWe

Vill bara säga gonatt, å önska er en godnatt. Finns för er nu, här, alltid, mina vänner.
    Massvis me kramizar till er älskade lilla-familj, å mjukizslängpuzzizar till älskade vännen min Tillemann "TwinkleStar", vänner föralltid, din vän. Tillevännen Helén i Piteå.

• HeWe

Hej Therese-vännen!
    jahaadu gumman, har inte Tillemann hunnit göra sig ett STORT NAMN i Nangijala....

jaa, då heter ja då Tarzan...

givetvis, har han det...

han kommer att se till så ni får en skymt av hans Strålar, å fastän de skulle regna, så finns han ju där me, Tillemann är överallt. I luften...I vattnet, I Solens Strålar...Ja, ÖVERALLT...
    Mys å ha så fint me nära vänner, imorgon är en annan dag...er å Älskade Lille-Tilles Dag.
    Mjukizkramiz till kära familjen, Slängpuzzizar till älskade Lille-Tillemann.

Ikväll hjälper den runda lilla gubben till att putsa upp Tillemanns fina kläder, de som älskade Storebror TigerLiam fått välja, alldeles själv. Han kommer att vara Sååååå fin för er, hans underbara familj.
    Ha en lugn å fin kväll. tänker på er.... er vän...Tillevännen Helén.

• HeWe

Gomorgon Kära Älskade Familjen....
    Å Underbara Lille-Tillemann På Väg Till Nangijala...

Jag ger Er den här Fina Sången Idag, en gammal fin Sång...
    När Jag var Liten var den här en Favorit för Mej, och Jag fällde ALLTID en tår
    i smyg, och tänkte på min älskade Mamma...
    Det Vet jag att Tillemann gör Idag... Nu...Här...Alltid, Alltid, Alltid....

Här Uppe i Piteå Skiner Solen Sååå Underbart...Och jag känner att Tillemann är Nära...
    Tänker såååå mycket på er mina Kära Vänner... är med er, i er svåra Stund....
    Er...Och Tilles Stund....TilleDagen 

Hoppas Er Dag blir Såååå Fin.... Med Goooe Fina Älskade Tille-Lille....
    StyrkeKramizar i Massor till Lilla-Familjen ,

Alla SlängPuzzizar Till Älskade Tillemann - Min Vän.... Tillevännen Helén

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * 

"Tille.....Ljuset Som Aldrig Slocknar".....

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
    Jag ska måla hela världen lilla mamma!

mamma är du ledsen varför ler du ej
    vill du jag ska måla någonting åt dig
    många vackra färger har jag ännu kvar
    gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra

jag ska måla hela världen lilla mamma
    full av solsken varje dag
    att det regnar och är grått det gör detsamma
    du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
    lilla mamma jag ska måla dem till dig
    och allt ska bli så ljust och glatt för dig

önska lilla mamma, önska vad du vill
    färgerna är många och de räcker till
    himlens alla stjärnor
    sagans alla slott
    allting kan jag måla mamma önska blott

full av solsken varje dag
    att det regnar och är grått det gör detsamma
    du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
    lilla mamma jag ska måla dem till dig
    och allt ska bli så ljust och glatt för dig

• HeWe
    Hej Mina Kära Vänner.....
    Årets Föräldrar...Givetvis! 
    Som jag skrivit förut, så finns ingen annan som passar bättre in än ni.
    Å nog syns det vart Goe LilLe Tillemann fått de Fina Djupa Blå ifrån....
    Ni är en sån Gooo familj....Lilla-TilleFamiljen.
    Kramar er i Massor... som ni vet... Slängpuzzizarna ska Tillemann...Min Vän ha..
    Ha en mysgo å fin kväll. Kramiz Er vän..TilleVännen Helén.
  • HeWe

Hej Lilla-GoaFina Familjen....
    Den verkar ha varit alldeles Fullspäckad eran dag, å hunnit med mycket har ni gjort. Lilla SessanDea måste känt att hon fått vara Ompysslad idag, bara hennes dag... sånt är viktigt när man är barn...och det är ni så otroligt bra på att visa.
    Ni tar hand om allt på ert alldeles eget superjätte fina sätt... gör alla i er omgivning alldeles speciella, "Årets Föräldrar 2006"...
    Hoppas ni nu får sova så sött allihopa, små prinsar å sessor ska få en gosig kram å deras kungar å drottning ska få en bamzekram från mej...å givetvis.....
    som vanligt..... slängpuzzizarna till lilla-vännen Tillemann...från er vän Helén. Natti- natti.

Svar på tråden Tilles tråd