Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Hej Therese!

Tusen tack för att ni låtit oss få ta del av den bok som ni gjort till minne av er underbare lille prins, Tille. Vi är så tacksamma för att vi har fått köpa den. Jag kommer att köpa den andra också, när den är klar och kommit ut i handeln, var så säker.

Kul att hör att det har kommit in så mycket pengar. Det är lillemans och er förtjänst. Det är för att ni har låtit oss få ta del av er och Tilles kamp. Ni har berört så många människor. Det känns som att man känner er, fast att man aldrig träffats. Alla känner så oerhört mycket för er lille prins. Det har ni ju märkt. Tille har fått nya kamrater och då tänker jag speciellt på Magnus i Hemgårn. Han skriver många dikter och annat till Tille som får mig att bara stortjuta. .....

Skönt att badet gick förhållandevis bra. Känns inte så bra att Tille nu sover så hårt, men säkert bra för Tille själv. Det är av egosjäl som man vill att han ska stanna kvar lite längre. Jag vet att jag inte ska tänka så. Men det kanske är så att han väntar med sin resa tills det att Dea har fått komma hem och säga hej då. Han verkar ju vara en riktig kämpe er lille fjärilspojke. Jag slutar aldrig att förundras över hur han orkar. Han får sina krafter genom er kärlek. det är jag helt övertygad om.

Vad gott att ni nu ska sätta er och fika lite med Liam. Skönt för honom att ni är sådana klippor till föräldrar. Själv hade jag säkert varit helt under isen....

Har varit och handlat lite påskliljor och penseer som jag ska gå ut och plantera i mina krukor. Idag har vi fint väder här i Lidköping, men imorgon ska det visst bli regn, så jag får väl passa på idag.....

Ha nu en skön eftermiddag och mys med Tille och Liam så mycket ni bara kan!
    Många styrkekramar och fjäderpussar till er och Tilleman!
    Erika

• Björnes

Hej på er igen!

Bra att ni suttit ute i vårsolen. Det var säkert bra för Tille med lite frisk luft. Är det verkligen de som tror att ni inte vårdar er son i samråd med sjukhuset? Jag upphör aldrig att förundras. Anser att vi måste sluta komma med goda råd och tro att vi vet mer än vad Therese och Nicklas vet. det är de som är hemma och tar hand om lille Tille, och de verkar ju har gjort ett mycket bra jobb hittills. Är övertygad om att hade Tille bott i någon annan familj hade han sägert redan begett sig av.

Kul att ni får så mycket post hem till er. Det finns underbara människor som bryr sig. Det märker man inte minst på denna tråd och i din gästbok.

Jag hoppas att ni får en lugn och fin kväll tillsammans med Liam och lille prinsen Tille. Mys och ta väl hand om varandra!
    Stora styrkekramar till er och fjäderpussar i pannan till "vår" lille Tille

Erika

• Björnes

Hej på er igen!

Ja då gör jag väl ett nytt försök så. Hoppas att FLservern inte går ner igen. Har varit mycket svårt att komma in ikväll.

vad trevligt med en mamms vänner. Så klart att ni har dem kvar. Vem skulle inte vilja vara vän med sådana toppenmänniskor som ni, Therese och Nicklas. Skönt att höra att Tille ,allas vår lille prins, slog upp sina stora blå några gånger. Jag upphörs aldrig att förvånas av denne lille krabat. Han är verkligen en riktig fighter. Han kan inte riktigt lämna er ännu. Tror inte att han är redo ännu, trots att han har så ont. Skulle vilja att han slapp ha ont, men för att slippa det måste han nog lämna oss och det tror inte jag att han är riktigt redo för. Han kanske väntar på Dea vem vet?!

Jag hoppas verkligen att ni får en lugn natt och att hela familjen får sova så gott. Ni behöver alla få vila.

Storna kramar på er och fjäderpussar till lilleTille från oss
    Erika

• Björnes

Tille!

Om du väljer att lämna oss inatt vill jag att du ska veta att vi alla älskar dig så och vill inget annat än att du ska slippa lida mer. Du är en underbar liten krabat som har genomgått så mycket. Vi vet att ditt lilla hjärta inte kan orka att slå hur länge som helst. Men om du väljer att gå inatt hoppas jag att du meddelar mamma och pappa först så att de får ta ett ordentligt farväl av sin älskade lille krabat. För du vet väl att du är älskad av dem och av väldigt många.... Du har hunnit med så mycket du lille vän... Jag kommer aldig att glömma dina stora blå ögon som har lyst och tindrat så...Jag ler och gråter om vart annat. Du är en underbar kille, du lille Tille.

Jag hoppas att du väljer att stanna ytterligare någon dag.
    Sov så sött allas vår lille fjäderpojke!
    Lätta små snusningar
    Erika

• Björnes

Godmorgon Tille med familj!

Tack för att du, Magnus "HEMGÅRN" meddelade oss hur läget var. Jag har inte bekantat mig så bra med denna sidan ännu.Visste inte att Nickls hade en egen gästbok. Glad för att det finns andra som kan meddela.

Hoppas att natten varit bra och att ni har fått sova alla tre. Såg er i AB idag. Om bilderna var tagna igår så vet vi alla att Tille är mycket liten nu. Det visste vi innan också eftersom du har betättat det för oss Therese, men det är alltid bra att ha fått sett det med egna ögon. Fattar inte att folk envisas med att fråg om ni försöker att få i honom mat och dryck. Jag antar att det är i ren välmening, men det kan ju bli lite tjatigt. Vi vet alla att ni gör allt ni kan. Ni är underbara människor och det var tuf för Tille att han kom just till er.....

Härligt att höra att Tille har valt att stanna hos er ytterligare en dag. Det var kanske därför som jag sov bättre inatt. Jag kunde slappna av mer.

Här i Lidköping regnar det. Hur har ni det i Sundsvall? Kanske blir det en ny dag med sol och fika ute.

Ha nu en underbar dag, så som den bara kan bli i er familj!
    Många bamsekramar till er och fjäderpussar till Tille, vår allas ögonsten

• Björnes

Hej på er!

Tog en paus i mitt städande nu. Det är så trist. Var tvungen att läsa Tille-tråden lite med alla hjärtliga männsikor som engagerar sig så i all välvilja. Det blev nästan som et diskussionsforum och det var nog inte meningen, men tankar är gott att ha. Bra att små frön sås lite här och var. =0)

Hoppas att du inte har för ont Tilleman. Tänker på dig hela tiden. Satte mig och skrev några rader till dig.

Tille, Tille, du är världens goaste kille.
    Jag såg dig i tidningen i alldeles nu,
    så liten och blek men med ögon som lyste och ville.
    Man ställer sig frågan. Varför just du?

Tille, Tille, du en riktig fighter är
    som trots din sjukdom stannar kvar.
    Hur kommer det sig att du fortfarande är här,
    när vi alla vet hur fruktansvärt ont du har?

Tille, Tille, är det Dea du väntar på,
    som imorgon till dig ska komma?
    Är det därför som du kämpar så,
    för att du intill henne ska få somna?

Tille, Tille, du en riktig fighter är.
    Låt din ögon ännu en dag få lysa,
    trots att det på lilla kroppen din tär,
    för jag vet att Dea vill med dig få mysa.

Tille, Tille, vi älskar dig så,
    mer än du någonsin kan förstå.

Ja, ja någon poet blir jag aldrig.... Svårt att i ord förmedla hur man känner.
    Hoppas att ni får en bra dag tillsammans
    Stora bamsekramar till er alla och snusningar till Tilleman

• Björnes

Hej Therese!

Läse om tandsprickningen. Helt otroligt att kroppen fungerar så bra trots att han är så svag. Skönt att han har varit vaken lite idag och sugit lite på sina små fingrar eller bandge.

Tycker att han var så söt, trots att han är så liten och tunn på bilden i AB. Han har fotfarande så fina stora blå ögon er lille prins.

Fortsätt att titta så mycket ni bara orkar på honom och mys. Det är jag övertygad om att ni gör trots att det måste vara mycket jobbigt.

Ha en fortsatt bara eftermiddag.
    Kramar till er alla

• Björnes

Oj då! Lite för snabb på tangentbordet tror jag minsann. Det bjuder jag på =)

• Björnes

Hej på er!

Vad kul att höra tt ni har haft besök idag. Det är bra att ni har ett stort social nät. Läste i din gästbok att din faster hade lyckats att få i Tilleman några droppar vatten nu ikväll. det var roligt att höra även om jag vet att det inte rör sig om några större mängder ändå.

Jag antar att Tille varit lite vaken under besöket. Han verkar ju vilja visa sina blå när det kommer besök er lille fighter. Jag säger det igen, är så imponerad av den livsglöd han ändå måste känna. Han kämpar verkligen emot. Jag hoppas nu att han får en lugn natt och att han väntar med att lämna jodrelivet till det att han och Dea har fått mysa och ta ordentligt avsked, om man nu kan göra något sådant......

Beundrar dig föra tt du tar dig tid till att svar så mycket på alla frågor som vi kommer med. En del är bra andra minder bra, men du svarar på dem ändå. Du är verkligen speciell. Det är därför du blev vald till att få vara Tilles mamma. Det finns ingen annan som skulle kunnat fixa det som du!

Ska nu gå och lägga mig hos min minsta, eftersom hon vaknat och blivit skrämd av påsksmällar. Jag ska inte skriva här vad jag tycker om dem....... Jag antar att du fattar.

Hoppas nu att ni får en trevlig och skön kväll tillsammans. Njut så mycket ni bara kan!
    Hoppas att Ni alla får sov gott inatt och att Till slår upp sina blå imorgon också.
    Många kramar och snusningar
    Erika

• Björnes

God natt lille Tille!

Läste att syrran inte kommer förrän nästa helg. Hoppas att du inte ger upp nu i natt utan försköer att vänta in henn. Men skulle det vara så att du skulle välja att hoppa på Magnus tåg nu i natt så tror jag att Dea ändå vet att du älskar henne, och hon älskar dig.

Jag hoppas att vi får se dig igen i morgon, trots att jag vet att det är egoistiskt. Mamma och pappa är realister och vet vad som kan hända. De lever inte på något hopp. De lever i verkligheten och tar vara på verje minut som de kan vara tillsammans med dig, deras lille guldklimp.

Är så oerhört imponerad av dig Therese när du skriver att Dea visst inte kunde komma, men att Tille kanske var kvar nästa helg också..... Jag hoppas verkligen det. Det skulle nog vara skönt för Dea att få säga hej då. Hon kanske redan har gjort det, så sitt lilla vis.

Hoppas verkligen att natten blir bra och att du Tille är med oss imorgon också. Det kanske kommer nya människor hem till er då, eller påskkärringar....

Sov så gott hela familjen och ge Tille varma snusningar från oss.
    Bamsekram
    Erika

Svar på tråden Tilles tråd