Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Godkväll, nu är det snart dags att bänka sig framför Portugal/Holland matchen. Det blir säkert en rolig match att se hoppas vi på.

Vi har precis avslutat vår temamiddag och vi har ätit så god mat så det är inte klokt. Mätta som kossorna på sitt första grönbete kan man säga.

Till förrät så hade Isa och Kent gjort en nudelsoppa med kokosmjölk och grönsaker. Vi hade gjort kyckling med jordnötssås och broccoli till varmrätt och till efterrätt hade Larra och Micke gjort kanderade sockeräpplen med vaniljglass. Riktigt smarrigt var det!

Jag hoppas att alla har haft en trevlig helg för det har vi haft.

Kram
    Therese

• Therese6699

Godkväll: Här är det strålande sol och varmt. Så vi kan inte klaga på sommaren här i alla fall.

Vår bilsemester kommer att se ut som följer... 3 dagar stockholm, 2 halv dag Karlstad, 3 dagar Landskrona, 3 dagar Danmark och legoland, en dag Landskrona och en dag Stockholm och så hem igen : ) Kommer bli långt, men förhoppningsvis väldigt väldigt roligt.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hejsan på er! Bilsemestern startar på torsdag morgon. Det ska bli spännande. Barnen är laddade till tänderna : ) Vi har köpt lite barnchampange (jordgubbsdricka med bubblor i) som vi tänkte skåla i innan vi sätter oss i bilen och åker iväg. Som start på en roligt och bra semester.

Nicklas kom hem ifrån sin match, dom förlorade med 3-0 så han var inte allt för munter. Jag var inte heller munter för jag hade en "ingen-tur-dag" vid pokerbordet!

Nu ska jag gå upp och se slutet på Schweiz - Ukraina... sov så gott alla!

Kram
    Therese

• Therese6699

Godmorgon... vädret här är väl inte riktigt lika strålande som det har varit i några dagar. Det är mulet, men inte regn i alla fall.

Dom tre dagarna i Landskrona ska vi hälsa på Nicklas mamma och så ska vi hälsa på en tjej som heter Annika. Hon har en son med en dystrofisk EB variant, det kommer att bli jättetrevligt.

Idag så blir det golf för min del på förmiddagen och sedan ska vi till min mamma på eftermiddagen. Hon fyller ju år. Sedan blir det förhoppningsvis lite lugnt på kvällen så vi kan städa lite. Man vill ju att det ska vara hyfsat städat när man kommer hem igen. Det värsta som finns är när man kommer hem och det ser ut som en atombomb har slagit ned.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Hej hej på er! Golfrundan gick väl sådär. Varken bra eller dåligt! Men det var skönt att komma ut. Jag träffade massor av dom äldre damerna i damföreningen. Det blev lite tårar. Men det är skönt att dom vågar prata om det i alla fall, även om det förstås kommer tårar för mig också.

När det gäller pinsen så var det inte för att hänga ut folk som jag skrev en påminnelse. Jag tror nog att dom flesta betalar, men ibland så är det lätt att skjuta på saker. Det gör jag också ibland : )

Vi fick telefonsamtal ifrån Karolinska idag. Kopplingsanalysen var färdig så nu vet vi att det går att göra en PGD. Nu behövs det bara lite mer remisser så kanske vi får tid någon gång i september.

Ni får ha det så bra.

Therese

• Therese6699

Godkväll... Nu har vi varit hos mamma och grattat henne. Hon hade hyrt in några thailändska personer som stod och gjorde thailändsk mat i en jättewok panna. Det var riktigt gott.

PGD: Är en provrörsbefruktning där dom först odlar upp stamceller och gör tester och ser om embryot är friskt. Sedan så stoppar dom in friska befruktade ägg. Så det är ju liksom som en provrörsbefruktning men med några extra analys steg.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godmorgon... idag är det molnigt och på vippen att börja regna här. Men det blir sällskapsspel inne med barnen istället så det ska nog gå bra.

Sedan blir det ju städning också : ( Men det brukar kännas jättebra när man är färdig.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godkväll: Jag har en hälsning ifrån Kerstin (Kristoffers mamma), dom kommer vara kvar i Ö-vik tills på söndag så ni behöver inte bli oroliga om hon inte skriver. Kristoffer mår så bra han kan. Han har fått en hel del fler blåsor. Men han verkar andas bättre nu och verkar gladare rent allmänt.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godmorgon: Nu ska vi åka iväg alldeles strax. Jag kommer inte ta med mig datorn den här gången så det kommer nog inte bli så många uppdateringar ifrån semestern.

Jag är tillbaka den 10:e juli.

Vi fick mail ifrån en veckotidning i Norge (ungefär som Allers). Dom ville göra in intervju. Vi får se hur det blir med det. Dom skulle sätta ut postgirot till fonden så det kan ju bli bra kanske.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godkväll... har lånat min brorsas dator en sväng så jag tänkte uppdatera bloggen med det som har hänt hittills.

Vi har i alla fall haft två underbara dagar.

Tille saknas oss, men på något sätt så är han jämt med ändå och det känns bra.

Therese

• Therese6699

Hej hej, Nu är vi hos Nicklas mamma och jag har tillgång till en dator ett litet ögonblick så jag tänkte försöka skriva ned det vi har gjort så jag inte glömmer. Jag måste starta en till tråd verkar det som också. Mmmm undrar just vad jag ska kalla den? Någon som har förslag?

Therese

• Therese6699

Hej hej på er.
    Nu har vi kommit in till lägenheten. Vi ska snart se på fotboll. Vi har varit och badat idag och träffat Onkan(Annika), Robban och deras son Theo som har en dystrofisk variant av EB. Men mer om det skriver jag i bloggen.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godkvæell: Nu sitter jag på hotellet i Danmark och surfar lite. Jag ska snart se fotbollen hade jag tænkt. Vædret idag har varit hur varmt som helst, øver 30 grader. Det ær tur att bilen har aircondition.

Jag høll på att førgås av mina "fettar" (fettvalkar) idag så jag bara måste ut och springa. Det ær verkligen dags att ta tag i træningen. Jag hade kommit igång bra hemma. Men den hær semestern har inte bidragit till någon fitness kan jag lova. Men man det ær bara till att ta i med hårdhandskarna nær man kommer hem.

Nu ska jag uppdatera bloggen.

Therese

• Therese6699

Godkvæll: Nu ær vi tillbaka efter en lång och vældigt trevlig dag på Legoland. Vi har precis ætit i hotell restaurangen och jag høll på att hicka nær jag fick in notan. Dom kan ta betalt på hotell i alla fall. Jaja, vi får helt enkelt kæka nudlar och blodpudding nær vi kommer hem... men det gør absolut ingenting, jag ska ændå træna som en dåre och kæka lite mindre fet mat så det passar ju perfekt : )

Kristoffer mår under omstændigheterna bra. Andningen har blivit bættre. Men han får vældigt mycket nya blåsor och sår. Det beror på att det ær så varmt ute.

Nu ska jag uppdatera bloggen.

Varma kramar på er alla! och då menar jag verkligen varma kramar. Det har varit så varmt idag så det kænns som om jag har en kroppstemperatur på 60 grader... Minst!

Therese

Svar på tråden Tilles tråd