Tilles tråd
Hej Tille lille,
känner att jag måste skriva till dig genast.
Du förstår vännen, jag o några "tanter" här i Vitabergen på södermalm ville
så gärna lämna över nyss utslagna syrener till din mamma o pappa när dom
ändå var här i Sthlm.... men eftersom vi inte hann ses, så tänkte jag till lite...
Aha tänkte jag då.... jag tar min stora bukett/knippet med syrener och går till
blomsteraffären och blommograferar upp dom till Sundsvall istället.
Toppenidé tyckte jag i alla fall.
Gissa om jag blev besviken Tille..... för i blomsteraffären sade dom att " så kunde man
minsann inte göra alls". Har du hört på maken Tille? Det var väl larvigt och dumt.
Tänk vad vuxna människor ska krångla till allt......
Men du vet ju Tille, att jag är en sån där "tant" som inte ger mig liksom, så imorgon
ska jag slänga mig på telefonen och försöka ordna detta ialla fall. Fattas bara annat.
Klart mamma Therese o pappa Nicklas ska ha härligt fina ny-utslgana syrener från
Vitabergen hemma i Sundsvall. Klart som korvspad!
Nu ska jag och dotter Emelie ta fram våra värmeljus Tillevännen, tända dom allihop
mitt på vardagsrumsbordet intill den stora syrenbuketten...och invänta den fina filmen om DIG TILLE och din resa genom livet och bort över ängarna till molntussarnas o fjärilarnas land.
Misstänker att du blåser såpbubblor idag Tille.... för se här blåser det som bara den.
( En liten rolig sak hände i blåsten idag Tille.....en farbror som hade en sån där toupé råkade tappa den på gatan, sååå mycket blåste det. Jag kunde inte låta bli att skratta högt nästan och sen gick jag och log för mig själv nästan hela dagen. Om du såg det Tille, för du ser ju allt det vet jag, hoppas också du fick dig ett litet skratt)
Många kramar
Lena m familj