Tilles tråd
Hej Tille!
Vi gör som vanligt,tycker du inte det?
Jag skickar upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen, och du fångar den.
Sov gott och dröm sött, lillprinsen.
Pussar och kramar från mig till dig!
Hej Tille!
Vi gör som vanligt,tycker du inte det?
Jag skickar upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen, och du fångar den.
Hej Tille!
"Regnet det bara öser ner...", så sammanfattar jag den här dagen, men det är bara så. Bara ni har haft en rolig dag, så gör det inget att det regnar här nere. Men kan man ha annat än kul när man har en sån stjärna som du där uppe, som förgyller tillvaron för alla.
Nu kommer det vi har väntat på: Skickar upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen.
Hej Tille!
Idag läste jag att Berat har lämnat oss, så ni har väl fått en ny kompis hos er. Jag kan tänka mig att du har tagit hand om honom och redan visat runt och gjort en massa kul. Det är det vänner är till för. Du har väl fixat en mysig plats bland de gose-mjuka molnen så att han också kan ligga skönt och mysa.
Klockan är inte så mycket ännu, men jag önskar dig och Berat
en god natt redan nu.
God natt, små prinsar.
Pussar och kramar från mig till er!
Ps. Du kollar väl mamma så att hon springer och inte fuskar med att gå?
Hej Tille!
Har ni haft en bra dag, du och Berat? Du har väl visat honom alla bus som man kan göra hos er, kan jag tro.
Tänker på dig flera gånger om dagen, särskilt när himlen går mot det blå hållet och solen tittar fram. Men tankarna kommer även när det regnar, för då är det ju ni som busar och har skoj.
Nu ska jag göra min lilla ritual.
Skickar upp en bamsekram till dig när du ska ner bland de gose-mjuka molnen.
Sov sött, lillprinsen.
Hej Tille!
Idag har äntligen solen tittat fram och värmt lite. Är det ni som har sett till att det blivit så? I så fall säger jag "Tack", för det är efterlängtat. Hoppas er dag har varit bra.
Skickar upp en bamsekram till dig när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen.
Sov gott, lillprinsen.
Hej Tille!
Idag har jag varit på sjön en sväng. Inte så jättevarmt, men det gick ändå. Några enstaka droppar trillade ner, men det var i alla fall mest uppehåll.
Din dag har väl flutit på som vanligt, kan jag tro, med mycket bus och skoj. Nu börjar ju kvällen smyga sig på, så jag skickar upp en bamsekram till dig när du lägger dig bland de gose-mjuka molnen.
Sov gott, lillprinsen.
Hej Tille!
Hur har ni haft det idag? Hoppas ni har haft det bra. Här har det regnat i omgångar och klarnat upp lite då och då. Det är bara att hoppas att vädret bestämmer sig snart, så att man vet vad man ska ha till skolavslutningen. Kanske du kan flörta lite med solen och säga till att vi vill ha lite värme.
Nu ska jag inte "gnata" mer, utan jag skickar upp en bamsekram till dig när du ska ner bland de gose-mjuka molnen och mysa.
Sov gott, lillprinsen.
Hej Tille!
Idag är det Sveriges nationaldag, så det har varit fullt med blågula flaggor som har flugit runt (om du undrar). Det har nog varit fint att titta på från din utsikt där uppe. Ni har väl haft roligt, som vanligt, och ni har kanske sett tosiga människor springa runt med små flaggor och vifta.
Vädergubben, eller är det gumman, har varit snäll idag och låtit det vara uppehåll, men det är tyvärr ingen värme.
Nu ska jag följa rutinerna genom att skicka upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen.
Sov gott, lillprinsen.
Hej Tille!
Äntligen känner man värme i luften. Solen har lyst och himlen har varit blå, som dina ögon, med olika sorters moln på. Är det ni som har format dem? Kan nämligen tänka mig det. Det måste vara roligt att kunna göra lite som man vill med dem. Det är kanske som att hålla på med lera, man knådar, rullar och formar den som man vill. Jag hoppas att ni kan fixa så att det är så här ett bra tag framöver, men gärna lite extra fint nu när det är skolavslutning och studentdags.
Du trodde väl inte att jag glömt? Här kommer det: Skickar upp en bamsekram till dig, när de gose-mjuka molnen kallar.
Sov gott, lillprinsen.
Hej Tille!
Jag läste att Liam har skolavslutning idag. Tänk, imorgon när han vaknar, så är han ledig lång tid framöver. Ni kan väl fixa bra väder, så att det blir ett skönt sommarlov för honom, med sol, bad och allt som hör till. Jag kan tänka mig att du ser till din familj då och då, så att du hänger med i deras svängar. De är rätt påhittiga, så det gäller att spana så man vet vad de gör och håller hus.
Idag har det varit varmt, så ni har väl tagit hand om er däruppe och druckit mycket och svalkat er med en glass eller två, kanske badat också. Har du och Magnus hittat på något på sistone? Det är så roligt att läsa era strapatser och stugan verkar jättemysig. Bara att få välja färgen på sin choklad, det säger ju allt, chokladälskare som jag är. Undrar om jag någon gång kommer att få göra det. Nu ska jag inte traggla mer, utan komma till skott. Bamsekramen skickar jag när du tänker krypa ner bland de gose-mjuka molnen.
Sov gott, lillprinsen.