Inlägg från: Ella79 |Visa alla inlägg
  • Ella79

Tilles tråd

Nu sitter jag med tårar i ögonen IGEN!!! Satt och tittade på bilderna från minnescermonin för Tille, det var så fint, så fint.

Det var egentligen bilden där Liam har sitt huvud vänd mot dig och gråter som fick mig att börja gråta. Där står du som den vackraste,starkaste, tryggaste och finaste människa för att trösta, som så många gånger förr. Sedan var det ballongerna så fint de flög upp mot himmelen, då grät jag lite till. När jag då tittade på bilden med minnesbordet så var det kört...*gråter igen*...

Så rätt av er att åka på en välbehövd semester. Där kan ni koppla bort allt och bara ta hand om er själv och varandra...Det kommer att göra susen. Jag hoppas verkligen att ni hittar det finaste hotellet av dom alla.
    Minnesstunden kommer att blir så vacker och så fin.*blir glad när jag målar upp bilder i huvudet/fantiserar om den* Tänder återigen ett ljus för Tilleman.

Många kramar och små klappar på axeln /Elin

• Ella79

Tänkte bara titta in en sista gång och säga God Natt.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Många KRAMAR /Elin~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

• Ella79

God Morgon familjen...

Som så många andra har jag också läst artikeln. Den var mycket fin...Det måste vara kul att spara alla fina tidningsurklipp för att sedan med tiden läsa alla fina ord om er och er lilla son.

Ni har verkligen gjort ett hästjobb med minnesstunden. Det verkade vara så organiserat och vackert. Shirley Clamp på stereon, bildspel på Tv´n och ett "Tillebord" där man kan skriva några väl valda...Fantastiskt...

Lycka till med träningen :) /Elin

• Ella79

Jag fick inte heller vara med på blommorna. Men ni har gjort ett hästjobb ändå med att få med folk på det lilla påhittet. Det känns bara lite som att människor kanske tror att jag var för snål för att vara med, men så vara det alltså inte. Jag visste bara inte om insamlingen...Men jag tycker som sagt var ändå att det var ett bra initiativ...

• Ella79

Go´kväll...

Satt precis och läste din dagbok och kom på mig själv bara gapa... Bara på den senaste månaden har ni hunnit med mer saker än någon annan hinner med på ett år. Det ska träffas journalister,läkare, vänner, familj. Det ska beställas böcker och pins, det ska skrivas böcker. Det ska ordnas med Tille-Lille fonden. Några samtal till EB-föreningen...Det ska ordnas med begravningscermoni/minnesstund. Det ska fixas kalas för Liam. Middagen ska göras, varje kväll. Städa, tvätta, handla. Träning!, inte att förglömma. Det bokas resor lite hit och lite dit. Det lunchdejtas och middagsdejtas. Sällskapsspelskväll med vänner, lite poker på datorn, Gå på stan och köpa kläder till Liam och tapeter till Dea. mm. mm...

Utöver detta och allt jag inte nämnt har du dessutom hunnit med att vara en god sambo, en underbar mamma, en god vän dotter och svärdotter, samt att du varit och är en fantastisk "cyber vän" till alla oss på FL. Du har svara på alla våra frågor, dessutom skickat ut tackkort, vilket INGEN förväntade sig ...

Jag blir så faschinerad av din drivkraft...Man kan inte annat än beundra dig...Hoppas bara att du tar det lungt när kroppen säger ifrån, om den nu någonsin gör det?! Det är många som skulle behöva lite av din vilja...
    Men jag förstår var Tille fått sin styrka ifrån... sådan mor sådan son...

Jag tror inte att du behöver några stärkande kramar men du får några ändå.....KRAMAR..../Elin

• Ella79

Go´kväll...

Satt precis och läste din dagbok och kom på mig själv bara gapa... Bara på den senaste månaden har ni hunnit med mer saker än någon annan hinner med på ett år. Det ska träffas journalister,läkare, vänner, familj. Det ska beställas böcker och pins, det ska skrivas böcker. Det ska ordnas med Tille-Lille fonden. Några samtal till EB-föreningen...Det ska ordnas med begravningscermoni/minnesstund. Det ska fixas kalas för Liam. Middagen ska göras, varje kväll. Städa, tvätta, handla. Träning!, inte att förglömma. Det bokas resor lite hit och lite dit. Det lunchdejtas och middagsdejtas. Sällskapsspelskväll med vänner, lite poker på datorn, Gå på stan och köpa kläder till Liam och tapeter till Dea. mm. mm...

Utöver detta och allt jag inte nämnt har du dessutom hunnit med att vara en god sambo, en underbar mamma, en god vän dotter och svärdotter, samt att du varit och är en fantastisk "cyber vän" till alla oss på FL. Du har svara på alla våra frågor, dessutom skickat ut tackkort, vilket INGEN förväntade sig ...

Jag blir så faschinerad av din drivkraft...Man kan inte annat än beundra dig...Hoppas bara att du tar det lungt när kroppen säger ifrån, om den nu någonsin gör det?! Det är många som skulle behöva lite av din vilja...
    Men jag förstår var Tille fått sin styrka ifrån... sådan mor sådan son...

Jag tror inte att du behöver några stärkande kramar men du får några ändå.....KRAMAR..../Elin

• Ella79

God Morgon familjen...

Idag vaknade jag av ett herrans liv utanför mitt fönster. När jag tittade ut såg jag tre grannpojkar som hade bobbycarrace, det var ganska gulligt...

Solen skiner här i Umeå, jag hoppas att den skiner över er också... "Chefen" (Max) kallar eller snarare skriker på mig, det är bästa att gå dit. Jag tittar in senare...Ha en bra dag. /Elin

• Ella79

Jag fick min bok idag. Tårarna forsar...Tille är så fin , så fin... Ska läsa den mer noggrant efter Max har somnat för natten...

Önskar er en trevlig vistelse på södra berget...

/Elin

• Ella79

Lyssande precis på låten (better place), vilket fantastiskt minne att ha kvar. Tilles alldeles egna låt, den var så fin så fin...*tårarna rinner* Jag fick och läste boken igår, det är ju också ett minne av honom som heter duga. Den var jättefin och rörande...

Hoppas ni har haft det helt underbart och att ni har kunnat ta igen er lite... Önskar er en trevlig dag /Elin

• Ella79

Det verkar som att ni har haft det rätt bra på er hotellvistese...Jag tänkte nog allt på er när jag kokade min trista havregrynsgröt i morse. Hotellfrukost brukar ju inte vara helt fel...

Har sett massor med fjärilar idag och tänker på Tille varje gång jag ser dem...Tille i mitt hjärta...

Många kramar Elin

(Hoppas det gick bra med TV4!)

Svar på tråden Tilles tråd