• annca

Tilles tråd

ÅH! Thaimassage! Smått avundsjuk! Det var verkligendet bästa vi la pengar (väldigt lite pengar) på på Thailandsresan! Och jag förstår precis hur Nickals såg ut! Jga är själv ooootroligt kittlig på fötterna! En avslappardag, det lät riktigt riktigt skönt!¨

Jag missade reserapporten när den var "färsk" för de ringde från dagis och sa att Mathilda var så jättesnuvig så jag fick sticka iväg och hämta lillstumpan så jag hatr inte varit inne på fl förrns nu... Men när vi kom hem hade gråten och den riktiga snuvan lugnat sig så då var hon bara snorig, så vi tog en promenad till affärn och köpte glass. Mycket populärt!

Dea blir säkert jätteglad för klänningen! Så spännande med en klänning från andra sidan jordklotet! Och stackars mormor! Slemleksaker som är så läbbiga!

Lilla Tilleman, än kan jag falla i spontantårar. För trots att jag aldrig träffade dig känns det ibland som om det var min bästa vän som flyttat till Äventyrslandet! Men jag vet ju att du har det bra där, men massor av änglakompisar och masor av bus och lek! Vad har ni hittat på idag? Blev trädkojan färdig? eller behöver den ännu ett par dagars snickrande. Troligen. Trädhus kräver mycket spikande! Har min morfar tittat förbi dig nåt mer? han kommer säkert att ta med dig och pocka hallon nån dag, så kan ni ha hallon och mjölk i trädhuset när det blir fördigt! Stora saftiga söta hallon! Det gjorde vi alltid på sommrarna när jag var liten...
    Jag vinkar ikväll igen, innan jag går till sängs, gubben!
    Dunkramar
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • annca

Oja visst vill jag vara med er den 24e! Men har ett mööööte då Kommer att vara med er i tankarna då iaf! (Synd på möteskoncentrationen bara...)

Såg att nån varit så jättegullig att hon lovat att spela in åt nån annan olycklig själ - är det någon som kan var en ängel och hjälpa mig också? Vår VHS sade tack och adjö för ett tag sedan nämligen... och DVDn har ingen inspelningsfunktion.
    Please!

• annca

Hejhej! Klådde du Nicklas i kort igår Therese, eller blev det tvärtom?
    Ska bli spännande att se lite bilder. Ser fram emot det! Vi var då i HuaHin och Bangkok när vi var i Thailand, så det sak bli kul att se hur det ser ut på andra håll! Så det var hotellbyte nu alltså... Och så praktiskt med trådlöst nätverk!

Igår och idag är min man i Örebro och dirigerar spexorkester, så det är lite ensamt här hemma. Men Mathilda gör sitt bästa för att hålla igång mig, lilla snuvlisan!

Tillegubben, jag tror minsan ni busar på för fullt idag, och jagar moln! För här blåser det nåt alldeles fantastiskt. Men ni har nog skoj, det vill jag tro! Nu ska jag passa på att städa lite, för min lilla stumpa tar en eftermiddagslur, men jag vinkar som vanligt ikväll!
    Dunpuss!
    ankkompisen

• annca

Nu ska jag gå ut och vinka, Tille!
    Nyss hade du nog inte gått in från lek och bus än, för stjärnan syntes inte än. Men nu så har du tänt lampan i mysiga stugan din! Gör du en kopp varm choklad och kryper ner i sängen med duntäcket och en äventyrsbok nu?
    Din ank-kompis är trött, för lilla dottern hennes är snuvig, men ville ändå gå upp halv 6 imorse, så nu är det nattadax för mamma här!

• annca

Å så härligt det såg ut med den där poolen. Håller med om att jhagf nog skulle vart lite räddhågsen i början, men om det är som du säger och bara 2 meter ned så...

God morgon godmorgon!
    Så bra att det finns möjligheter att meddela sig med andra på andra sätt än att prata, för när jag vaknade imorse så hade jag bara sååå ont i halsen. Mathilda har nog delat med sig av sin dagisförkylning...

Så semsetrn i paradiset börjar så smått ta slut... En fisketur som väntar. Oj, det hade jag inte klarat, jag blir så sjösjuk, tillockmed på danmarksfärjan...
    Och shopping! Kul! Men pass på, det är väääldigt lätt att köpa på sig så mycket att man måste skaffa en extra väska också!

Tillegubben, ännu en strålande fösommardag! (Fast jag ser nog att du lurar på om det inte vore skönt med en innedag, för det regnar bortikanten...) Så du har fått lära dig att spela kubb av Magnus! Visst är det kul? Speciellt när man vinner! Och jag har ytterligare ett par teckningar liggande som jag ska visa för din kubb-kompis. På matbordet, där jag brukar sitta och rita, ligger de. Intetuchade än, så om du tycker jag ska ändra nånting är det bara att säga till! Eller varför inte ändra själv, om du har lust!  Pennorna ligger därbredvid!
    /ankkompisen

• annca

Förresten, appropå handla (och appropå träningen ni började med och beskrivningarna av träningsvärk etc ) Tigerbalsam rekomenders att bunkra på sig, om man gillar det! Vi ångrar att vi inte bunkrade mer!

• annca

Godmorgon godmorgon!
    NI vet väl att det nappar som allra bäst är det har regnat? Så såklart var det Tilles sätt att se till att pappa har kul på fisketuren! Therese, hoppas du iinte behövt ligga dubbelvikt över relingen hela dan...

Nästan varje dag när vi går från dagis fladdrar fjärilar över "vildmarken" (ett parti äng mitt emellan alla hus) och Mathilda tittar med så stora ögon på dem där de fladdara omkring och är vackra. Oftast är det kålfjärilar, de där gräddvita med små svarta prickar på vingarna. Hon sträcker ut en hand som om hon försöker vinka till dom. Vem vet, bebisar kanske har nåt sätt att kommunicera som inte vi stora känner till. För även om de inte pratar som vi känner prat, så verkar de lära saker av varandra, bus, olater, nya färdigheter. Hon kan alltid nånting nytt när hon träffat andra små barn. Och när jag pratat med Tille på kvällen och bett honom titta in i Mathildas drömmar så hon får sova lungt och gott, då har det blivit en lugn natt också...

Lillpojken Tille, jag visst väl att det skulle bli kojabyggande nån dag! Och så bra att du är snäll och släpper ut fisken och ynglen du fångar - men det visste jag väl egentligen ändå att du skulle göra! Har ni hittat några grodor än förresten? Jag vet att det satt grodor på näckrosbladen och tittade på er under fisketuren, och om du är försiktig och går ut i trädgården bakom din stuga så finns där en stor sten som det växer det växt med stora gröna blad, ser ut litegranna som rabarber. Där, under bladen där, intill stnen, bor en stor fin groda. Den bodde i många år vid en sådan sten under sådana blad i mina föräldrars trädgård. Ställ gärna ut ett stort lerfat med vatten där bredvid stenen, så han har nånting att ta ett dopp i när det blir varmt! 
    Nu ska jag släppa iväg dig till dagens äventyr!
    Dunpuss!
    ankkompisen

• annca

Såg att det inte blev så många fiskar som fatnade på kroken! Men middan löste sig visst ändå! Hoppas det lagas till nåt riktigt smaskigt! (Gu' vad sugen jag blev på Thai-fisk!)

Trist med åskan, emn det är ju åsk-säsong just nu. Vi var med om världens oväder medan vi bodde på flottar ute i Kwa Noi (Kwai). Skrämmande, men tom åskrädda jag tyckte det var riktigt tjusigt och pampiugt när blixtarna ljungade mellan bergen ute där mitt i djungeln!
    Nu ska ni ha en riktigt mysig kväll!
    Kram från Anna

• annca

Tilleponken, du såg nog inte när jag vinkade igårkväll, det var så mulet så. Och sent var det också, så du hade nog helt enkelt gått och lagt sig och släckt ljuset bredvid sängen redan.
    Men godmorgon nu. Lite gråtrist idag... Vad ska ni hitta på idag, änglakompisarna? Är det dax att baka kakor kanske? Det är roligt. Kavla och ta ut kakor med formar och sitta vid spisen och vänta på att de ska bli färdiga så man kan smaka med ett glas saft eller mjölk redo!
    Dunpussar
    ankkompisen!

• annca

Dea prinsessan - du kommer att bli sååå fin!

Så roligt att räffa nya vänner! Ni är så framåt att jag är nästan avundsjuk! Tillhör själv de där reserverade, trista, som håller sig undan... Rätt tråkigt faktiskt. Har försökt ändra mig, men det går låmngsamt...! Är övertygad om att lillprins-Tille är stormglad över att ni skaffar vänner överallt! Tänk vad roligt för mamma och pappa!

Ha en riktigt mysig kväll nu, och hoppas middan blir super!
    /Anna

Svar på tråden Tilles tråd