• annca

Tilles tråd

Hejhej!
    Ni verkar ha haft en trevlig kväll i goda vänners lag. Kul att middan blev så lyckad, trots en ringa egen fångst!

Tille, så det är kojbygge du har roat dig med! Då förstår jag att du inte haft tid att fixa med vädret här, för att bygga koja, det kräver all koncentration! Där kan ni nog få kuliga dagar med upptäktsfärder i skogen och leka med skogens djur! Igelkottfamiljen verkade ju riktigt nyfiken! Ta med lite gottis åt dom nästa gång ni. Men kom ihåg att de inte ska dricka mjölk för då får de ont i magen!
    Vad väntar för äventyr idag då? Är det en dag i kojan tro? Säkert! Och visst stod det en korg med nybakt bröd på bordet i stugan när ni kom tillbaka? Det var säkert Mathildas gammelmorfar som varit inom med limpa och sockerkaka!
    Du kan väl berätta för grodan vid stenen bakon stugan att jag funderar på att göra mig en liten tatuering av en groda. Jag har inte riktigt bestämt mig än - vill, men vet inte om jag vågar! Vad ska min mamma säga? (En liten sen tonårsrevolt kanske, sisådär 15 -20 år i efterskott!) Vad tycker du och vad tycker grodan?
    Nrj, nu ska du få äta frukost i fred och planlägga dagens upptåg!
    Dunpussar
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • annca

Vilken spännande dag ni verkar ha haft!

(Och Therese - det där med ringarna funkade på min (då) blivande make! )

Det skulle vara jättekul att se hårspänne och örhängen, men om du vill spara på godbitarna förstår jag det!

Vilket nyhetsmorgon är det ni ska var med? Är det samma dag som dokumentären?

Ha en fortsatt mysig dag nu i Paradiset!

/Anna 

• annca
    Hemgårn skrev 2006-05-18 19:15:46 följande:
    Neelah skrev 2006-05-18 11:01:00 följande: HeWe: Ditt inlägg gav mig världens underbaraste bild av Tille. För att hinna hålla koll på familjen flög han superfort från plats till plats och det kittlade i hans lilla mage så att han skrattade så där underbart som bara ett litet barn kan. jag tänker mig barnskratten i Cornelis Vreeswijks "Turistens klagan" lfl.mine.nu/tille
    Ja, sådär kluckande härligt som när man kittlar ett barn på magen! och ett litet "huiiii!" emellanåt!
  • annca

Tille liten, jag vinkar i kväll igen! Tänk vilka fina fjärilar mamma hittat!
    Dunpuss!

• annca

Godmiddag, paradisresenärerna, och godmorgon Tillekillen!

Var gårdagens middag lika fantastisk som de tidigare? Säkert!
    Kortleken är säkert en uppskattad present - så kan de öva på "Finns i sjön" tills nästa gång ni ses!
    Så söt han var, elefanten! Lät rys-spännande med elefantpromenad längs stup och flod, men de ÄR vekligen säkra på foten de stora tjockhudingarna!

Jag har alltid tyckt om fjärilar, men nu har de blivit nåt extra speciellt. (Jag tom pratar med de som tar en paus i vår trädgård - hoppas ingen av våra grannar får sina misstankar om min mentala hälsa bekräftade
    /Anna

Tillevännen, vad står på schemat idag? Om du har lika regntunga skyar som vi här så är dte nog nårot kul inne! Bygga koja på höskullen kanske, och ha picknick där, som de gjorde i Bullerbyn! Det verkar väl mysigt? Eller det kanske är läsa äventyrsbokdax?
    Vad än du och dina små kompisar hittar på, så kommer det säkert att bli skoj!
    Dunpuss
    ankkompisen

• annca

Å vad roligt att pinsen kommit!
    Men ta det lungt, det finns säkert massor av saker ni vill göra när ni kommit hem igen!

• annca

Godkväll!
    Lycklig hemresa! Kan upplysa om att här öööösregnar just nu. Vårens första åskskur... Lite kyligt, men det luktar underbart!

Tilekillen, säger godnatt redan nu. Är sååå trött! Du sitter nog innne i stugan och myser framför brasan just nu, men en osrsmörgås och en stor kopp chokela!
    Dunpuss!
    en frusen ankkompis!

• annca

Oj! Utan elektricitet! Tur det ffinns internetcaféer!  '

Tillekillen - det var väldigt vad ni busar med vädret idag! Ena stunden 20 grader varmt och strålande sol. nästa skyfall!

• annca

Godmorgon!
    Jag ser att ni kommit hem nu (det är ju fint väder igen, Tilleponken måste ju se till att det är fint i Sverige igen då mammaopappa är tillbaka!) Förstår att ni måste vila ut lite - det är ju en rättså lång flygresa och många intryck att smälta! Och nu ska Liam riddare och Dea prinsessa bli överösta med presenter!
    Förstår också att det kan kännas både skönt och lite jobbigt att komma hem till alla minnen igen. Men o så fint det lär bli i trädgården med alla nya fjärilar ni fått! Jag tänkte se om jag hittar några fina att sätta bland blommorna bredvid vår damm...
    Välkommenhem-kram
    /Anna

Tille-bus, nu ahr ni tjoat runt en del bland molnen i helgen, det har märkts! Ni har väl flugit ikapp med flygplanen antar jag! Men nu så skiner solen litegranna igen. Blommorna måste ju har sol så att de kan slå ut så att fjärilarna kan få något äta!
    Lillkillen, så du ska bli tv-stjärna också, inte bara en himmelsstjärna!
    Och vad ska ni hitta på idag? Kolla in på mammaopappa förståss!
    Dunpuss!
    ankkompisen 

• annca

24/5 kl 21 på tv4

Svar på tråden Tilles tråd