Tilles tråd
Hejhej!
Ni verkar ha haft en trevlig kväll i goda vänners lag. Kul att middan blev så lyckad, trots en ringa egen fångst!
Tille, så det är kojbygge du har roat dig med! Då förstår jag att du inte haft tid att fixa med vädret här, för att bygga koja, det kräver all koncentration! Där kan ni nog få kuliga dagar med upptäktsfärder i skogen och leka med skogens djur! Igelkottfamiljen verkade ju riktigt nyfiken! Ta med lite gottis åt dom nästa gång ni. Men kom ihåg att de inte ska dricka mjölk för då får de ont i magen!
Vad väntar för äventyr idag då? Är det en dag i kojan tro? Säkert! Och visst stod det en korg med nybakt bröd på bordet i stugan när ni kom tillbaka? Det var säkert Mathildas gammelmorfar som varit inom med limpa och sockerkaka!
Du kan väl berätta för grodan vid stenen bakon stugan att jag funderar på att göra mig en liten tatuering av en groda. Jag har inte riktigt bestämt mig än - vill, men vet inte om jag vågar! Vad ska min mamma säga? (En liten sen tonårsrevolt kanske, sisådär 15 -20 år i efterskott!) Vad tycker du och vad tycker grodan?
Nrj, nu ska du få äta frukost i fred och planlägga dagens upptåg!
Dunpussar
ankkompisen