• Anonym (ledsen)

Min sambo kollar sex-sites på nätet...

Hej...tror inte jag e ensam om detta problem...(vissa anser kanske inte att det e ett problem!?)
    Jag har upptäckt att min sambo kollar på sexsidor på nätet...första gången jag upptäckte det var när jag var i åttonde månaden....nu e vår dotter ca. 6 veckor. Jag blev jätteledsen första gången jag märkte det men tänkte att ok, jag väntar och ser, det kanske går över när vår dotter e född. Igår upptäckte jag massa sidor han varit inne på igen och bl.a. kollat på tjejer i webcam m.m. Jag bara grät och grät, känner mig så tom inombords. Jag vet att han gör detta på natten då jag ligger och sover... och det känns bara så himla konstigt! Tilll saken kanske hör att vi inte haft sex sedan några månader tillbaka, pga graviditeten. Jag har tänkt att han kanske slutar och kolla på nätet om vi kommer igång med sexlivet igen, men jag vet inte...Han verkar också helt ointresserad av mig....därför tog jag upp häromdagen och frågade när vi skulle börja ha sex igen...snart sa han. Men han tar ju inte ens initiativet till lite mys! Jag känner mig så ensam på nåt sätt, jag vill ju att han ska titta på mig och tycka att jag e snygg och sexig och vilja ha sex med mig!!! Inte sitta och titta på andra tjejer på natten när jag ligger och sover (eller ammar!) . Jag tänkte ta upp med honom igår att jag upptäckt detta, men vad ska jag säga?! Och han kommer ju känna sig så dum....

Just nu kan jag kanske trösta mig med att han gör detta i brist på sexliv...men om han fortsätter och kolla på nätet fast vi har sex å kommer jag ju känna mig ännu sämre...men det återstår väl att se...
    Vill bara tillägga att han är en underbar pappa och jag tvivlar inte på att han älskar mig!
    Vet bara inte hur jag ska hantera detta....känner mig så ledsen och min sambo känns så långt ifrån mig....

• Svar på tråden Min sambo kollar sex-sites på nätet...
  • Anonym (samma sits)

Alltså. Jag personligen har inget emot att titta på P-rullar tillsammans med min pojkvän, eller att han gör det ensam. Det är dessa amatörbilder jag har svårt med att hantera. Det _kan_ ju vara grannens fitta liksom.

Ni får ursäkta mina ordval, men det är så jag känner!

Porrfilm och såna porrbilder, blir liksom overkligt eftersom bilderna är redigerade. Och jag personligen (och killen också för den delen), tycker att smalaste tjejen med de största (silikon)tuttarna inte alls är snyggt. Onaturligt = blääh.

Men, nu var det ju så att killen min var reggad på djungel.se och det är en sån där knullsida. Det gjorde mig ledsen och gör mig fortfarande ledsen. Han gick bakom min rugg (enbart arbetstider) och det kändes så falskt. Sen när jag frågade honom om han fanns med på fler sidor nekade han. Jag frågade honom igen och bad honom att svara ärligt och han svarade då att det ej fanns några fler sidor som han var reggad på. Detta var i maj förra året. Nu, förra helgen, råkade jag hitta ett reklammail från en sån sida i hans mail när jag var inne och tittade efter om han hade fått mail från den annonsen jag hade skickat fråga om (via hans mail)

• Anonym (naiv?)

Jag råkade dubbelklicka på en rullningslista på en stor säljsida och dår var det flera sökord som låg kvar. Jag berättade för min sambo vad jag hittat och sa att det blir inget mer med det, tror faktiskt att jag inte ens gav han utrymme till att förklara sig eller försvara sig. Jag var så arg, på många saker, men nu efteråt är det en speciell sak jag tänker på, Man kan skriva in ett till synes ganska harmlöst porr rellaterat sökord, få fram en bild eller sida och sen finns det länkar osv och sen är man snart på de mest vulgära och kanske även olagliga sidor, tänker på minderåriga tex.
    Så när mannen säjer att han bara tittar på oskyldiga bilder, vad blir det sen?
    Min sambo sa att det finns ju där, så lättåtkommligt. Klart att man prövar då. Men jag köper inte det, visst skulle jag kunna titta på bilder på män som är bättre skapta än min sambo, men det har jag inte gjort, inte ens tänkt tanken att möjligheten finns. Det är med han jag är med nu, med fel och brister.

• Anonym (Prata om d)

Det är ofta att vi kvinnor behöver inte ha sex lika ofta som innan pga vi kvinnor bruka vill ha närhet o det får vi av våra bebis (om man amma)

Men visst det kan inte jämföra med att ha sex md sin sambo/man och känner närhet med sin bebis.

Men det är så.

Många relationen får problem pga detta.

Nu till dendär med porrsidor.

Du ska prata med din sambo om detta.

Var inte anklagad utan vara lugn o fråga vad han känner att titta på porr.
    Om han tittar på porr för att ni inte har sex eller likande.
    Han kommer att berätta för dig varför han kollar.

Om du är arg eller anklagar honom då stänger han in sin förklaring till varför han vill titta på.

Det kan hända att man kollar på porrvideo/tidning/internet utan man vet varför man vill se.
    Det är spännning eller fara eller hemlighet som lockar att se det förbjuda.

Jag o min sambo har pratat om detta.
    Vi är överens att OM jag upptäckte att han kollar på porrvideo eller likande så ska jag inte påpeka detta direkt för det blir bara pinsamt att bli etapp, man ska inte "störa" någons sfär när man är ensam o håller på nåt tabu.
    Utan typ strax efter eller ropa "hej" så låt honom stänga video/internet eller gömma tidning.
    Sen därefter kan vi prata om det.

Men han är inte intresserad av detta, för han vet att han FÅR kolla på porr om han vill.
    Jag blir inte arg eller ledsen eller så.

Jag tror OM man har sagt från början att han FÅR kolla på porr eller så då gör ban inte det för det finns inte "spänning" eller "fara" över detta som lockar honom.

Annars gör han det i hemlighet.

• alsesani

har följt tråden nu. Jag håller med dig ts. Jag hade också mått dåligt.
    Min sambo hade tittat lite på väldigt "harmlösa" bilder, men jag flög i taket totalt.
    Framför allt kände jag mig så tjock,ful och oduglig, jag menar vi vet ju alla hur det "ska" se ut, och dit har jag låång väg. Då snackar man verkligen EXTREME makeover...

Porr kommer överhuvudtaget INTE innanför dörren här.
    Jag anser att den dagen han inte klarar att genomföra sex utan att titta på annat först, då är det dags att bryta förhållandet, för då duger ju uppenbarligen inte jag.
    Jag själv tänder inte det minsta på det, blir bara äcklad.
    Och framför allt, jag vill vara säker på att det är mig han har sex med och inte har vissa bilder på näthinnan av nåt han har sett... fyyy!!

• Anonym (samma sits)

Kom också på min sambo för några veckor sen med att titta på porrbilder.
    Jag har iofs misstänkt det ett tag eftersom han kan sitta framför datorn länge när jag gått o lagt mig.
    Och ibland gick han upp innan mig och loggade in på datorn.
    Misstänkte därför att han dolde ngt för mig.

Kan tillägga att jag hittade en porrfilm som han fått genom att köpa en porrtidning.
    Och ställde då honom mot väggen.
    Jag har absolut inget emot att han köper porrfilmer el porrtidningar.
    Men det är smusslandet jag inte gillar.
    Har inget emot att titta på porrfilm heller.(och det vet han)
    Han sa att han inte ville säga ngt för att han skämdes.
    Men är det inte mer skämigt när jag kommer på honom?!

Jag trodde i o m d att han skulle sluta titta på porrbilder eftersom jag kommit på honom.
    Men det blev inte så, utan jag kom på honom en vecka efter att jag ställt honom mot väggen för dvd:n att titta på lättklädda tjejer.

Man känner sig rätt oduglig o ful när man kommer på sin kille med sånt tro mig.
    Jag blev jätte-ledsen men visade det inte för honom.
    Utan frågade bara igen varför han gör sånt...
    Och vände på det och frågade vad han skulle tycka om jag tittade på andra lättklädda snygga killar.

Tror att han fortfarande håller på att titta på andra lättklädda tjejer men vad kan jag göra.
    Har faktiskt sagt nu att han får kolla på porrbilder (om han inte smusslar med det)
    Men jag gillar det ej bara för att jag tillåter det.
    Det värsta är när han tittar på amatörbilder vem vet kanske får han för sig att han ska ta kontakt med nån av dem)
    Kan ju inte hota med att lämna honom...

Kan ju tillägga att vi inte har ngt bra sexliv och att det kan vara därför han tittar på bilderna.
    Men varför inte lägga lite energi på att försöka få sexlivet bra igen istället för att titta på andra tjejer.
    Om vi får fart på det kanske han inte har ngt behov av att titta på andra...
    Men han är sån som oftast väljer den lättaste vägen *suck*

Hoppas iaf att det löser sig för dig.

• Anonym (ledsen)

Vet fortfarande inte hur jag ska hantera detta med min sambo!!! Känner mig så ledsen inombords, otillräcklig, oduglig, oattraktiv osv! Vet bara inte hur jag ska ta upp det och hur han kommer att reagera. Tvivlar iochförsig inte på att han älskar mig....men allt känns så himla jobbigt ändå! Jag skulle kunna förstå om han var inne och kollade ngn gång ibland...OCH om vi hade ett fungerande sexliv. Men just nu känns det som han har sitt eget sexliv i vardagsrummet med datorn och andra tjejer, medan jag ligger och sover!!! Man känner sig ju ändå inte så snygg efter förlossning och allt....och så kommer detta.... Tänker på det hela tiden, denna vecka har varit hemsk och jag känner att jag egentligen bara skulle vilja berätta för honom att jag vet och då kommer jag börja strörtgråta, så dåligt mår jag...
    Men det är väl bara att vänta och se, om han tar några initiativ för att vi ska mysa snart...

• Anonym (jo)

fy f-n vad arg jag hade blivit om min kille hade gjort det kolla på porrsaiter

• Lundby87

Jag hade sagt att jag kände mig ledsen. Och att det inte alls värmer när han kollar på dessa andra tjejer. och att det är inget som jag kan eller kommer att aceptera... En sak är om man kommer med iden att kanske utveckla förhållandet lite och går och köper en gemensam rulle eller att man köper lite skojiga leksaker... Men aldrig annars.

• Anonym (F)

Känner med dig!! Snacka med honom! Berätta vad du känner.. Du säger att han älskar dig, då kommer han att försöka för din skull! Lycka till!

• Anonym (samma sits)

Du får berätta om hur du känner för honom angående detta! Annars kommer du inte att fungera! Du måste verkligen berätta för honom! Det är inge vidare att känna sig som en bevakande hök, ständigt vara misstänksam, kolla vart blicken faller när man är ute och handlar i matbutiken osv. Jag vet hur det känns att vara en sån här hök. Jag befinner mig på det stadiet nu. Det är inte alls roligt. I samband med att jag kom på min kille med detta, var/blev jag gravid.

Sakta men säkert började jag att bryta ner min självkänsla. Jag tycker fortfarande om mig själv, men nånstans måste ju "felet" sitta, känner jag. Och det "måste" ju vara på mig, eller? Om det inte var något "fel" på mig, skulle han ju inte sitta och kolla på amatörbilder, eller?

Jag vet med mig att det inte är något fel på mig.. Men, man känner sig ändå så hopplöst ful, äcklig osv. speciellt när man har tryckt ut ett barn nyligen också. Kunde inte ha sex första tiden, det vet ni alla om jue. Men det var så pass, att jag nästan tänkte skada mig själv därnere, för att ge min kille sex, för att vi skulle fungera tillsammans.. För vi bråkar jämnt och har oss. Inte för att jag sett honom söka efter bilder den senaste tiden. Fick bara se att han varit reggad på en annan sida utöver djungel.. Jag litar inte på honom. Tilliten är körd i botten. Det är tilliten som är det viktigaste i ett förhållande. Vad är ett förhållande utan tillit?

Du måste prata ut med honom! Och det snart!

(vi hade inte sex förren jag var redo, så jag skadade mig aldrig)

Jag har som sagt inga problem med porrbilder eller porrfilmer. Det är amatörbilderna jag har stora problem med, tyvärr alltså. Men, det är ju så, att amatörbilderna är ju dessa man faktiskt kan få träffa i verkligheten..

Jag är inte sjukligt svartsjuk på så sätt. Jag har ju anledning att vara svartsjuk, eftersom killen min, var den som fick mig att tappa tilliten för honom. Utan tillit har man inget förhållande.

Jag är ingen quiter heller. Jag ger inte upp så lätt. Jag är en stark tjej annars, jag har mycket som ligger bakom mig i mitt förflutna, något jag tagit lärdom av. Och jag vet att killen här är den jag vill leva med. Så, jag tänker inte vara sån som ger upp i första taget. Jag vill kämpa! För mig, för oss, för vårt barn! Därför har jag gormat, jag har vrålat, jag har tjutit, jag har bölat utav bara helvete (hatar att visa känslor), jag har slagits för min sak! Jag älskar honom och han älskar mig. Han hade aldrig stannat kvar hos mig om det inte hade varit för att han älskar mig. Med tanke på alla mina vredesutbrott och allt som har hänt efter att jag fick reda på detta (hormoner).

Som killen sa igår:
    "Vårat tjafs sliter oss isär, det tär på oss. Men vår kärlek till varann drar oss tillbaka till varann"

Det var så synd att jag hittade det där mailet i maj förra året. Snart ett år sedan. För vi hade det hur bra som helst innan. Bråkade aldrig. Något lätt tjafs ibland, men det löste vi alltid innan sängdags. Det var liksom aldrig något rejält. Och så kommer den där bomben helt från ingenstans.

Jag önskar att jag aldrig hade sett det där mailet. Men det var väl bra på ett sätt, så det slapp gå på längre tid = ännu mer känslor involverat. Hur som helst hade jag ju blivit gravid ändå. Hittade mailet 12 maj förra året. Enligt uträkningar ska jag ha blivit gravid mellan den 6-11 maj då, så..

Skönt att skriva av sig, verkligen!

• Anonym (ledsen)

Hej alla! Tack för era svar och råd och tips! I fredags natt tog jag upp det med honom...jag grät men förklarade allt precis hur jag känner. Han tog det bra, han menar på att det inte betyder ngt för honom utan det e bara "en grej som han gör ibland". Han säger att det är så otroligt vanligt att killar kollar på porr m.m. och det tror jag också ipchförsig. Han sa att det var väl ingen tröst, men det är så. Han sa också att det har ingenting med vårt sexliv att göra. han skulle kolla oavsett om vi hade sex eller inte....det e väl denna del som jag har svårt att förstå. För mig går det inte att få ihop-det handlar ju om sex och lust. Men tydligen inte så mkt för honom. Jag tror mer att det e spänningen m.m. Han sa också att han alltid gjort detta till och från, varken mer eller mindre nu. Det var ju lite tröst på ett sätt, eftersom nu känner man sig ju ful och tjock efter förlossning m.m., men han har tydligen kollat lika mkt tidigare. jaja, det kändes bra att prata iaf. Sen mådde jag ändå ganska dåligt på lördagen så jag tog upp det med honom igår igen och berättade hur mkt detta påverkar mitt självförtroende. Då sa han att om han vetat att jag tog så illa vid mig så skulle han inte porrsurfat. Då frågade jag honom om han alltså tänkte sluta med det nu. Och då sa han ja!! Vet inte om jag helt ska tro på det,men jag tror absolut han kommer minska tittandet! Det kändes så skönt att höra! Sa också till honom att jag gärna kan se en porrfilm med honom ngn gång om han vill, helt rabiat och emot e jag inte. Men jag gillar inte smygandet o.s.v. Allt känns iaf mkt bättre nu! Hoppas verkligen han håller sitt ord! Annars blir det bakslag igen. Men jag ska försöka att förstå vad han säger också-att för honom är det inget speciellt. Lycka till ni andra med samma problem! Jag tror vi e många! Kram

• Anonym (samma sits)

Har även jag pratat med min sambo igen ang att han tittar på porrbilder...
    Sa att jag inte gillar det och att jag får dåligt självförtroende mår dåligt av det överhuvudtaget m.m
    Och nu har han lovat att sluta med det.
    Men vi får väl se om det håller i sig.

Trådstartaren:
    Vad skönt att han lovat sluta med tittandet. :)
    Hoppas det håller i sig!!

• Anonym (ledsen)

Hej "anonym-samma sits"!
    Bra att du pratat med honom! Ja, hoppas verkligen att båda håller sina löften!!!
    Jag kan för övrigt tillägga att igår hade vi sex....så det känns ju också bra- känns som att vi e på rätt väg iaf och att han börjar förstå att jag behöver "hela honom".
    Lycka till med allt i fortsättningen!

Svar på tråden Min sambo kollar sex-sites på nätet...