Pojkvännen svartsjuk på mitt ex
Vad tycker ni om den här situationen:
Min pojkvän sen ett halvår tillbaka är svartsjuk på mitt ex, det tog slut med exet för över två år sedan, snart 2½. Det är så irriterande! Jag och mitt ex skiljdes "som vänner", och har fortsatt prata ofta i telefon, flera timmar i streck har hänt.
Vi har en son tillsammans, på tre år. Min nuvarande pojkvän stör sig så på att vi pratar om sånt som "inte har med barnet att göra", och att vi pratar varje dag i telefon. När jag är med min kille, pratar jag inte länge med min fd, då blir det korta samtal, men han vet att vi pratar länge ibland på kvällarna när han inte är där.
Eftersom mitt ex bor i en annan stad (jag flyttade därifrån när vi gjorde slut), så blir det så att antingen åker jag ner med sonen, eller så kommer min fd upp hit för att träffa honom. Då blir det ju så att jag träffar min fd också, tillsammans med sonen, självklart.
Det gillar INTE min pojkvän! Han vill att jag ska ha så lite kontakt med min fd som möjligt, men jag tycker att vi har ändå barn ihop, och det är viktigt att vi har bra kontakt, särskilt eftersom vi bor långt ifrån varandra.
Är hans svartsjuka verkligen befogad?? Jag och min före dettas förhållande är slut sen länge, och det vet min nya kille mycket väl!
Han är också svartsjuk på lite andra saker kan jag tillägga. Tex att jag har bikini när jag solar i trädgården (jag bor i radhus) då blir han lite grinig, och om jag varit ute, måste
jag alltid ringa när jag kommit hem, "så han vet att jag sover hemma".
Jag vill inte förstöra vänskapen och den bra relationen jag har med mitt barns pappa, men är det för mycket begärt att ens pojkvän accepterar det?