Inlägg från: Nebulosa |Visa alla inlägg
  • Nebulosa

skogstomt!!

Vi bor på en skogstomt. I en backe men berg på sidan och en bergskapp mitt på tomten.
    Men det är "terasserat" så vi har lite plana ytor där vi rullade ut gräsmatta i höstas. Mer ska rullas ut i år.
    Jag har sparat lite björkar fast inte för nära, de suger åt sig vatten och näring så dem ska man nog inte ha där man ska plantera sen.
    Sen är det fullt upp att hålla efter all sly och särskilt hallonbuskarna verkar vilja ta över hos oss.
    Mellan terasseringen av gräsmattan har jag stenpartier där jag ska plnatera stenpartiväxter och jag tror att det kommer att bli supersnyggt när det är klart. Hellre lite backar än helt platt tomt tycker jag. Det händer så mycket i trädgården då.
    Men marken är rätt lerig så vi måste hela tiden tänka på att dränera och ha bra jord där vi planterar.
    Lycka till med husbygget. Jag vill se bilder från bygget!!

• Nebulosa

Mausii: Ser inga bilder i ditt krypin.

Vitsippor har vi gott om. Och blåbärsris, liljekonvaljer, lingon, smultron... Jättemysigt!

• Nebulosa

Mausii: Nu ser jag. Jag kör beta-varianten av familjeliv, kanske därför jag inte såg först.
    Vilka härliga bilder! Grönt och lummigt. Och vilken fin damm ni har! Blir så sugen på att göra en egen damm, men det får nog vänta lite till. Finns en miljon andra saker att göra först.
    Tack för inspirationen!

Svar på tråden skogstomt!!