Inlägg från: MalinJD |Visa alla inlägg
  • MalinJD

Lindex vs. KappAhl

Okej.. för oss som inte har råd att gå till de allra dyraste barnklädesbutikerna;
    vilken kedja föredra du av dessa två, och varför?

(Själv gillar jag HM starkt, men det finns inte här i våran stad )
    Ska jag välja blir det Lindex för mig... varför? :

* inga "dubbelstorlekar" (det är ju rätt stor skillnad på 62 -68, om man ska köpa något som ska passa direkt)
    * tygerna känns mer "starkare", KappAhls känns sladdriga ibland
    * hållbarare efter tvätt- inte så noppriga bla.

enda nackdelen som jag märkt är att Lindex´ tröjärmar är ganska korta, och blir ofta FÖR korta innan själva tröjan är för liten. Men det går ju att sträcka efter tvätt

Få höra några synpunkter nu då!

• Svar på tråden Lindex vs. KappAhl
  • MalinJD

Veran:

Jaaa, rabattkupongerna bara väller in såhär efter barnafödsel.
    Bra att motivera gubben med när det börjar suga i shoppingtarmen.."jamen jag har ju kuponger som går ut snart, dem måste vi ju utnyttja"

• MalinJD

...en annan sak som jag upptäckte i helgen när jag skulle köpa kläder till barnens kusin:
    KappAhl har avdelningen från typ 98 (?) - 116 och sedan börjar "storflick" på 122 (7 år) och då blir det genast mycket "tuffare" och inte å flickfina kläder. Passar inte för tösen alls som skulle ha stl 122 men som älskar prinsessor och annat glittrigt

Lindex har däremot sin "småflickavd." tom. 122 och började storflick vi 128!

*go Lindex*

• MalinJD

S Sofia:

Hmm.. ingen koll på den avdelningen trots att jag springer ner dörrarna varannan dag i affärerna! *shoppinggalen*
    Har ju 2 flickor själv!

• MalinJD

...och för att propagera än en gång för Lindex :

När de rear, så rear de verkligen..! Jag har hittat plagg som har varit nersänkta typ en 100- lapp! (Bra för fattiga mammor med FP )Om man ska ladda upp för Nästa år (typ sommar) så är ju det kanon!
    KappAhl är inte lika generösa med rean (min erfarenhet)... utan sänker typ 20 spänn *blää*

Kul att så många hängde med på denhär tråden!

• MalinJD

Okej...

en sammanställning:

KappAhl: 9 st
    Lindex: 11 st

*rätta mig om jag räknat fel*

och så en del som gillar HM, som jag!

• MalinJD

Stora:

Lite kan jag faktiskt hålla med dig ang HM:s kläder, men jag tycker kvaliteten känns sämre på postorder, än det man köper direkt i butik!

förövrigt kan jag ju tillägga att efter noggrann beräkning s vann Lindex denna ronden!

*go Lindex go Lindex*

Svar på tråden Lindex vs. KappAhl