• MalinJD

Lindex vs. KappAhl

Okej.. för oss som inte har råd att gå till de allra dyraste barnklädesbutikerna;
    vilken kedja föredra du av dessa två, och varför?

(Själv gillar jag HM starkt, men det finns inte här i våran stad )
    Ska jag välja blir det Lindex för mig... varför? :

* inga "dubbelstorlekar" (det är ju rätt stor skillnad på 62 -68, om man ska köpa något som ska passa direkt)
    * tygerna känns mer "starkare", KappAhls känns sladdriga ibland
    * hållbarare efter tvätt- inte så noppriga bla.

enda nackdelen som jag märkt är att Lindex´ tröjärmar är ganska korta, och blir ofta FÖR korta innan själva tröjan är för liten. Men det går ju att sträcka efter tvätt

Få höra några synpunkter nu då!

• Svar på tråden Lindex vs. KappAhl
  • giz

lindex för där finns bamse (har noja på det nu)
    kapphal för där finns det tuffa
    hm e drit var där i dag........dom har fortfarande nästan bara sommar utbud *skärpning* och hm lägger liksom ut kläder som funnis 2 säsonger i butiken........

men ska jag välja så blir det kapphal hitta en sån snygg kappa där i dag åt trollet (finns i galleriet )

• Kiau

Jag gillar Lindex och H&M bäst när det gäller barnkläder. Handlar iofs inte mycket på Kappahl överhuvudtaget men tycker inte de har så fina barnkläder heller.

• Upptagen

kappahl har lite roligare kläder tycker jag, dessutom har jag medmera kort och får personalrabatt när jag använder det så jag passar på lite extra.
    Men Lindex har ganska så fina kläder de med, speciellt bamsekläderna ja..
    HM hade inte så mycket fint sist jag var där, möjligtvis sportdresserna som jag älskar....

• princess of woolfs

Handlade på bägge idag för Erik behövde nya kläder, det blev en liten påse från lindex och en stor från kapp ahl
    Gillar lite tuffa, gärna med lite andra färger än bara blått, tycker lindex och kapp ahl kompletterar varann! HM har vi inte här i stan..tyvärr.
    /Madde

• Veran

Jag gillar Lindex bäst .
    + enkelstorlekar
    + fina kläder
    + bra priser

Kappahl har oxå en del fint men knepiga dubbelstorlekar...
    H&M är bra oxå men de har så TRÅNGT!! i affärerna. Blir galen .

Jag tycker alla tre kedjorna har prisvärda kläder och så får man många rabatt kuponger ju .

• L2K

Jag har fallit för Lindex kläder av dom två.
    Gillar även en del av Kapp Ahls men måste jag välja blir det nog Lindex.
    Fast helst väljer jag Åhléns.

• MalinJD

Veran:

Jaaa, rabattkupongerna bara väller in såhär efter barnafödsel.
    Bra att motivera gubben med när det börjar suga i shoppingtarmen.."jamen jag har ju kuponger som går ut snart, dem måste vi ju utnyttja"

• Upptagen

MalinJD: Haha, jag kör med samma ursäkt till sambon när jag blir shoppingsugen..

• Veran
    Ha ha ha, jag känner igen mig!!
  • Nyfiken gul

Då jag har lite större barn är Kappahl outstanding!

Lindex har tyvärr alldeles för små kläder när de små liven plötsligt blir skolbarn....

och då jag av princip inte köper blåa kläder till mina pojkar är HM helt underbart, där kan man verkligen hitta allt UTOM blå kläder.....

Svar på tråden Lindex vs. KappAhl