Memma??
Är det någon som vet om man kan köpa den finska påskdesserten Memma någonstans?? Den är jättegod och jag vet att det har kunnat gått köpa den på hemköp förut men har inte sett till den.
Är sååå sugen på memma!!
Är det någon som vet om man kan köpa den finska påskdesserten Memma någonstans?? Den är jättegod och jag vet att det har kunnat gått köpa den på hemköp förut men har inte sett till den.
Är sååå sugen på memma!!
fråga i butiken som har sålt det tidigare!!
dom brukar kunna ta hem bara någon frågar efter det!
Här där jag bor i liten sketen bruksort med 3.000 invånare finns Memma att köpa på lokala butiken...
gott är det!!
Jag såg såna på min affär igår och läste vad det var gjort av. Rågmjöl jag som alltid trott att det var något med plommon.
Hur smakar det och hur äter man det? Grädde? Sylt eller vad? Varm eller kall?
Man har strösocker på och grädde. Hur gott som helst! Jag tror det är vanligast att äta den jummen, det har vi gjort iallafall.
MUMS FILIBABA!
Jag vet att dom har det på Ica MAXI. Om du nu har någon sån affär i din närhet!
Lycka till med sökandet
Tror jag måste köpa en och prova, man kan ju inte ha sånt ogjort i livet. Tänk om jag missar något fantastiskt - så onödigt
Little Miss Prissy----Visst är det supergott med Memma Trodde bara att det var jag som gillade det.
Jag har köpt memma i våran ica-butik, men även i en konsum-butik.
Jag skäms.... men har redan ätit 4 paket i år...själv.
Hoppas att du hittar din Memma
Jag ska ut på memma jakt imorgon
memma är gott. men jag ha lagt ned memma ätandet efter att ursäkta...spytt memma en heln natt för sisådär 5 år sen eller nåt. usch. men de e gott...
Memma
2 l vatten
8 dl rågmjöl
3 dl malt
1 tsk salt
1 dl sirap
1 msk pomeransskal
Värm vattnet till ca 60 grader. Tillsätt rågmjöl och malt. Låt stå varmt utan att koka i 3 timmar.
Låt koka upp 5-10 minuter. Tillsätt salt, sirap och malet pomeransskal. Häll i en ugnsfast form.
Grädda 3 timmar i 175 grader. Rör under de första två timmarna om var 15 minut.
Låt svalna. Servera med socker och grädde.
Memma är UNDERBART gott!!! Vi har det på Willys. Nu blev jag u sugen *ler*