Memma??
Är det någon som vet om man kan köpa den finska påskdesserten Memma någonstans?? Den är jättegod och jag vet att det har kunnat gått köpa den på hemköp förut men har inte sett till den.
Är sååå sugen på memma!!
Är det någon som vet om man kan köpa den finska påskdesserten Memma någonstans?? Den är jättegod och jag vet att det har kunnat gått köpa den på hemköp förut men har inte sett till den.
Är sååå sugen på memma!!
usch, memma e inget gott alls...
AnnaK---- Tack för receptet Farligt*ler* om jag skulle börja koka memma hehehe.
måste fråga... hur smakar det?? har aldrig ätit memma.
det smakar inte bra,
det smakar underbart, så många smaker inbakad i en och samma rätt. Med lite grädde på smakar det än bättre.
Här på Prix finns det även Icabutikerna har det (bor i Östersund)
Det är så himla gott, speciell smak men så supergott.
Är det någon som vet om Memma går att frysa då det bara är jag i familjen som äter det.
Har sett Memma på vårat Coop Forum i Rotebro så de finns väl i de flesta kan jag gissa.Har provat en gång men föll inte mig i smaken men smaken är ju som baken-delad!!!Lycka till med sökandet och Glad påsk!!!
Jag har sätt Memma lite här och var, på Willys och Coop. Men ja blir lite besviken på affärerna. Datumet är så hemskt kort. Dom går ut den 14 april. Hur ska man kunna köpa den dårå då man ska ha den till påsk. Får hoppas ja hittar senare i veckan bättre datum på Memman.
Jag hade inte ens hört talas om memma föränn typ igår när vi var på konsum... Hur smakar det?! ...Konsistens? Såg rätt geléaktigt ut tyckte jag, men det kanske var fel?
Jag kommer från Finland å jag älskar memma:) dock har jag alltid ätit det direkt ur kylen...alltså inte ljummen, har inte hört nån förut som ätit den så;)
Det verkar vara så att antingen ääälskar man memma eller så tycker man inte alls om det...åtminstone efter min erfarenhet!