• MissBeccis

Tvätta wettextrasor?

En kompis berättade att hennes svärmor tvättar wettextrasor och återanvänder.
    Tänkte först att det verkade lite småvrickat, men ju mer jag tänkte på det, desto bättre tycker jag det låter. Är nämligen rätt pedant och dessutom storförbrukare av just wettextrasor, det värsta jag vet är när de börjar lukta, så jag byter rätt ofta.
    Någon annan som tvättar dem? Ska man tvätta dem i 30 grader då kanske?

• Svar på tråden Tvätta wettextrasor?
  • Aleathiel

Jag tvättar dem i 60 eller 90, funkar jättebra! 30 skulle jag inte rekommendera, de blir nog inte rena då...

• Karro midsommarbrud

Jag kör mina i diskamskinen!

• Mammut80

Jag har kört dom i 60 grader och det har fungerat. Annars är ju mirakeltrasor bra. Vi har sådana till köket och använder dom ca 2 dagar bara och tvättar sen. Man måste väl tvätta över 50 grader för att bakterierna ska dö.. (ingen expert men har hört något sådant)

• Vem där

Jag kör dom i 60 grader, funkar jättebra.

• MissBeccis
    Aleathiel: Ja det har du kanske rätt i. De krymper inte då? Inte för att det kanske spelar någon roll.
    Karro: Det är ju smart, brukar själva diska diskborstarna så de blir som nya.
    Mammut80: Jo det är något sådant med bakterierna, tänkte inte så långt. Mirakeltrasor är ju bra ifs, men jag har en stor trave nya wettexdukar som sambon köpte på skämt till mig, och kan jag återanvända dem så är det ju jättebra. Dessutom brukar jag ha flera till olika saker, en torkar jag alltid ur stekpannan med efter jag diskat den tex.
  • Pirran

Jupp..tvättar mina wettextrasor jag med, i 60 grader.
    Slitna handdukar river jag till damm/skurtrasor, de går att tvätta i 90 grader.

• Monstermamman

Jag brukar också köra mina i diskmaskinen ibland, himla smidigt.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • Gisse the one and only

Kör dom INTE i diskmaskinen, bevisat att det blir ännu mer bakterier i dom då!!

Jag kokar mina på spisen i lite tvättmedel.

Gisse

• Aleathiel

Har inte tänkt på om de krymper... men nu när du säger det så tror jag faktiskt att de krymper en smula. Men det är inget som stör, har som sagt var inte reflekterat över det innan

• Pikku Enkeli

Tvättar Wettextrasorna i 60grader. Tycker de tappar "sugfunktionen" lite grann då, så efter att jag tvättat dem en gång förpassas de först till dammtrasa och efter en andra tvätt blir de badrumstrasor..

Svar på tråden Tvätta wettextrasor?