• MissBeccis

Tvätta wettextrasor?

En kompis berättade att hennes svärmor tvättar wettextrasor och återanvänder.
    Tänkte först att det verkade lite småvrickat, men ju mer jag tänkte på det, desto bättre tycker jag det låter. Är nämligen rätt pedant och dessutom storförbrukare av just wettextrasor, det värsta jag vet är när de börjar lukta, så jag byter rätt ofta.
    Någon annan som tvättar dem? Ska man tvätta dem i 30 grader då kanske?

• Svar på tråden Tvätta wettextrasor?
  • Pikku Enkeli

Eller så kokar jag dom ju.. Det gör jag rätt ofta, så smidigt att efter att man lagat mat ställa på en kastrull på eftervärmen och tvätta trasor..

• AnneSophie

Jag köper hellre nya. Har lite äckelrelation till Wettextrasor. Hu!

• kalaskulan

i diskmaskinen ska man väl inte köra nåt absorberande, inte i våran iaf

• Vem där

Gislöv, tackar för den infon. Jag har faktiskt funderat över om det inte skulle vara på det viset. Själv kör jag varken diskborsten eller disktrasan i maskinen, där åker endast och enbart disken.

• Monstermamman

Där ser man!
    Men av nån anledning är jag inte rädd för bakterier utan tycker bara att dom ser fräshare ut när dom inte är smutsiga. Nåja, jag får väl sluta då och kasta dom istället för jag orkar nog inte börja köra dom i tvättmaskinen.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • Gisse the one and only

Kokar man dom på soisen så varken krymper de eller tappar uppsugningsförmågan. Man låter det endast koka upp det räcker, sen är den ren, skölj sedan noga

• MissBeccis

Gislöv: Låter ifs rätt smart att koka dem, slipper man samla ihop till en hel maskin och om de inte förändras då så är det ju bra, ska testa det!

• bettyboopan

AnneSophie: Hehe..samma för mig, men det är faktiskt lite tänkvärt att tvätta dom...byter nämligen ut mina ganska ofta så det blir ju ganska dyrt i längden!

• snobben

Jag har såna tygtrasor och tvättar dom. kanonbra och ekonomiskt och hygieniskt.

• MissBeccis

AnneSophie och bettyboopan: Jag har också äckelkänslor, det är därför jag vill tvätta dem eftersom det blir så jäkla dyrt med alla wettextrasor jag köper...

Svar på tråden Tvätta wettextrasor?