• MissBeccis

Tvätta wettextrasor?

En kompis berättade att hennes svärmor tvättar wettextrasor och återanvänder.
    Tänkte först att det verkade lite småvrickat, men ju mer jag tänkte på det, desto bättre tycker jag det låter. Är nämligen rätt pedant och dessutom storförbrukare av just wettextrasor, det värsta jag vet är när de börjar lukta, så jag byter rätt ofta.
    Någon annan som tvättar dem? Ska man tvätta dem i 30 grader då kanske?

• Svar på tråden Tvätta wettextrasor?
  • MissBeccis

Har testat att koka 2st nu, den ena hade någon mörk fläck som inte gick bort, men den fick åka in i badrummet en omgång i alla fall, tänkte att bakterierna är ju i alla fall borta nu.

• milimina

maken, som är den som är diskansvarig hemma, brukar ibland slänga in våra en omgång i diskmaskinen. Hemlis inte för att jag vet om de blir renare av det direkt men om han vill göra det så får han. Flört

• Gisse the one and only

milimina

Kör dom INTE i diskmaskinen, bevisat att det blir ännu mer bakterier i dom då!!

• milimina

gislöv,

jag har hälsat det men han kräver källhänvisning... Fundersam

• Gisse the one and only

milimina

Återkommer

• KvastHilda

Åhå...jag slänger också in mina i diskmaskinen ibland...

• Gisse the one and only

Sorry hittar inte info nu, har dock sett ett TV-program om detta en gång då de testade bakteriehalten i disktrasor efter olika tvättar. Diskmaskinen förlorade stort den gången.

Gisse

• Nuk

Är det inte bättre att köpa nån sån där tvättbar disktrasa istället för att tvätta wettexar? Min mamma har nån lintrasa som hon är såååå nöjd med.

• milimina

gislöv,

ja jag tycker ju det är äckligt hursomhelst så jag hoppas han slutar med det. det har väl inte hänt så väldans ofta men jag har protesterat varje gång. fast då kontrar han med att jag kan få diska själv om det inte duger så jag har låtit det passera efter det

Svar på tråden Tvätta wettextrasor?