Inlägg från: Anonym (gravid?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gravid?)

Lugnande tabletter

Finns det någon som har tagit lugnande tabletter under graviditet, som tex oxascand, sobril eller liknande? I såna fall, hur många gånger, hur mycket, hände det något med barnet....? Snälla är det nån som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Lugnande tabletter
  • Anonym (gravid?)

Någon?

• Anonym (gravid?)

Är du säker? Jag är inte gravid ännu, men försöker så man vet ju inte, och ibland behöver jag kanske ta en tablett och är livrädd att det ska påverka fostret (blivande fostret). Hoppas att du har rätt, ska självklart kolla med läkare, men jag vill gärna höra "riktiga" människors erfarenheter.

• Anonym (gravid?)

TheBlueRose: Sobril och oxascand ska man väl endast ta tillfälligt, jag har aldrig hört att man ska äta dom regelbundet, visst om man har svår daglig ångest, men dom är ju extremt vaneblidande så det är väl bättre att bara ta när man "behöver". Eller...

giz: Ja, vad är riktiga människor.... jag menar att läkare ofta har facklig kunskap och att ni som sitter bakom skärmen kanske har mer personlig erfarenhet....

• Anonym (gravid?)

Propavan är väl inte lugnande, Jag menar, på samma sätt som oxascand och sobril? Det är väl om man har svårt att sova. Sen tror jag inte att propavan är vanebildande heller.

• Anonym (gravid?)

Det var väl det jag tänkte ; - )

• Anonym (gravid?)

Tack!

• Anonym (gravid?)

Ingen med egen erfarenhet?

Svar på tråden Lugnande tabletter