Inlägg från: Nattsaga |Visa alla inlägg
  • Nattsaga

Käkledsinflammation?

Hej på er, jag undrar om det finns någon som haft käkledsinflammation här och isåfall, om ni behövde någon medecin mot det? Jag har haft ont i nedre käken i några dagar, känts som träningsvärk och gör ont när jag äter, det känns nästan som det går upp mot örat. Min mamma hade likadant men hon fick pencilin men det var samtidigt mot en tandinfektion så jag vet inte om det var för käken. Frågan är, ska man ringa eller avakta lite, och vart ringer man? Tandläkaren eller vårdcentralen?   Har haft liknande förr men det har alltid gått om efter ett par dagar, gnisslar mycket tänder på natten och jag vet att käkledsinflammaton är rätt vanligt då.

• Svar på tråden Käkledsinflammation?
  • Nattsaga

Jo,min mamma fick rådet att skaffa en bettskena,och jag funderar själv på det, för det här är inget skoj alls.
    Men en fråga, är det vanligt att de gör ont ända upp i öronen? Jag nojjar över att det sprider sig och skulle vara nått farligt, men å andra sidan gör det ont i käken bara men det går ända upp mot örat. Väldigt jobbigt eftersom jag knappt kan tugga någonting. Ska ner till apoteket och införskaffa nya värktabletter sen,hoppas på att de hjälper något iallafall.

Tack för ditt svar!

• Nattsaga

Tack så hemskt mycket för ditt utförliga svar, känner mig lite lugnare nu

Ska kila ner till apoteket, ska rådgöra med dem vad de rekomenderar för värktabletter mot det!

Svar på tråden Käkledsinflammation?