Inlägg från: Halal |Visa alla inlägg
  • Halal

Halal-slakt!

Santos

NUUU har du val gatt lite for langt min baste Santos. Vad i hela fridens namn har detta med halal att gora? Inte ett enaste dugg, kan jag tala om. Jag har bevittnat halal-slakt, vilket du uppenbarligen inte har gjort. Skams pa dig sjalv, att saga att det ar halal!

• Halal

Santos

''Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!''

DU sammankopplar din reklamfilm med att 'det ar den mest humana slakten'. Men det ar ju inte en halalslakt som visas, vilket jag redan skrev - sa att framstallt nagot som inte ar det som det sags vara, ar val lite skamsigt?, antingen har man misstagit sig, ljugit, inte vetat och da kan man saga det och svarare an sa ar det inte.

Det handlar inte bara om att 'skara av halsen' utan man maste veta VAD i halsen det ar som ska snittas, inte bara for snittandes skull...

• Halal

Danbala

Men da struntar man ju i att djuret ska visas respekt och omvardnad in i sin sista stund. Den som blir slapad och dragen pa det dar sattet visas inte god omvardnad.
    Skulle det handla om manniskor skulle det helt sakert klassas som misshandel.

Och under tidigare halal-slakt diskussioner har sa har ett genomgaende tema varit just att djur ska visas respekt. Och det tanker da inte jag ge avkall pa.

• Halal

Danbala

Om djur upplever krankningar eller ej far jag lata vara osagt, men daremot hur jag upplever det som jag skulle kranka ett djur, ja det ar DET som jag utgar fran. Och det finns ingen anledning att kranka vare sig manniskor eller djur.

Javisst det finns sakert manga exempel pa hur illa djur behandlas, vilket jag tycker ar hemskt, det visar att manniskan ar respektlos mot djuren och satter ekonomiska intressen i forsta rummet. 'Money makes the world go around' - vore trevligare om vi kunde ha andra kriterier istallet...

Vi ar oeniga om vad som ar vad nar det galler slakten sa DET amnet slapper jag i nulaget:

• Halal

Yuzz

''...och inte speciellt riktat bara till muslimer. ''

Kan det tankas att han har nagot emot oss

• Halal

Smurfpinglan

''Hellre terrorist än självmordsbombare för längre än så kan man inte sjunka. ''

Hor ju inte till amnet egentligen och borde inte kommenteras, ber darfor TS om ursakt att lagger ett inlagg om detta, men jag blev bara fundersam...skramd kanske ar rattare ord...

En sjalvmordsbombare tar sitt liv en gang, en terrorist fortsatter att ta liv kontinuerligt...'att foredra'...jaha...
    Jag har INTE sagt att jag foredrar det ena eller det andra nu, fore nagon kommer springande med stora skyltar - jag kommenterar bara Smurfpinglans resonemang, och blir skramd...

Svar på tråden Halal-slakt!