• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Danbala

I halalslakt skär man väl upp strupe, med aorta och allt?

I vilket fall tyckte jag den där halshuggningen såg humanare ut än mycket aq vårt industrialiserade slakthanterande här.

• Santos

Jag är då emot all slakt, tycker bara inte detta såg humant ut alls. Det är som att dra huvet av hönor och dom fortsätter springa... Det humanaste vore ju att låta dom leva!

• Danbala

Varför då undra om detta är halal och peka ut det som mindre humant? *hänger inte med*

Nacka hönor är ju också otroligt smidigt.

Skälet att jag skulle definiera dessa slaktmetoder som humana är att de är snabba och smärtfria. Inhumana blir de om de går snett, men det blir ju alla metoder som fallerar.

• mama08

att jämföra detta med halal slakttycker jag var löjligt!

• Halal

Santos

NUUU har du val gatt lite for langt min baste Santos. Vad i hela fridens namn har detta med halal att gora? Inte ett enaste dugg, kan jag tala om. Jag har bevittnat halal-slakt, vilket du uppenbarligen inte har gjort. Skams pa dig sjalv, att saga att det ar halal!

• Santos

1. Jag skapa en ledande topic -> vaför ? För att fler skulle titta in.
    2. Jag ställde en fråga "Är det inte ungefär så en halalslakt går till"

Varför i hela fridens namn ska jag skämmas över det ?

När jag hör vad halal är, och ser denna film så tänker jag. Så gör nog djren som får sina halsar avskurna också.

Om ni skulle sättas i samma situation vad skulle ni valt.

1.Halshuggning/Skära halsen av en
    2.Elstol
    3.Dödlig injektion

Jag tar 3:an varje dag efter dom redovisningar man hört om halshuggning eller skära halsen av en. Vissa av dagens militärer har fortfarande skära halsen av sina fångar som ett sätt att döda dom på...

• Halal

Santos

''Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!''

DU sammankopplar din reklamfilm med att 'det ar den mest humana slakten'. Men det ar ju inte en halalslakt som visas, vilket jag redan skrev - sa att framstallt nagot som inte ar det som det sags vara, ar val lite skamsigt?, antingen har man misstagit sig, ljugit, inte vetat och da kan man saga det och svarare an sa ar det inte.

Det handlar inte bara om att 'skara av halsen' utan man maste veta VAD i halsen det ar som ska snittas, inte bara for snittandes skull...

• Shila

jag är muslim meninte så troende och jag kan säga att detta har inget med halalslakt att göra. usch va hemsk det var, mycket barbarisk. jag har set hur man slaktar ett djur enligt islam och man visar mycket respect för djuret,det ska gå snabbt och med minsta möjliga lidandet för djuret. Jag är däremot skeptisk till kristet slakt där t ex grisar blir tappade på blod till sista droppet fyyyyyyyyy.

• bolbol

Santos!

detta ar inte halal slakt!!!!! som nagra redan har papekat. det ar sa otroligt lojligt av dig att komma med nagot sant har! du verkar ju veta nagorlunda vad reglerna ar for halaslakt. da marker du kanske att de inte sager Allah i nagon av meningarna de sager! Har bevittnat flera halal slakningat och de gar verkligen inte till sa har.
    forst och framst om man ska slakta flera djur pa samma stalle far inte da andra djuren se nar ett av dem slaktas. de far inte se kniven. man maste lugna ner djuret. det far inte se ny slaktade,kott hangandes, innan de slaktas.
    sedan nar man skar av hals maste kniven vara extremt vass.man skar av halsen sa nervsystemet slas ut och djuret kanner inget.sedan toms det pa blod for att fa ut allt och med det kommer alla bakterier och orenheter ut.

sjalvklart far du tro pa det du vill men det kanns lite lojligt att du tror att detta ar halal slakt. det verkar mera vara nagra infodingar i bushen.

• Sobi3

Santos skrev "Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. "

Innan djuret halalslaktas så ska man erbjuda djuret vatten att dricka. Djuret ska inte dras hårt till slaktsstället, det ska gå så lugnt som möjligt. Djuret ska inte behöva skrämmas heller. Är djuret hungrig så ska det äta först. Om det finns humanare slakt än det så får du gärna ge oss en länk. Men att konstatera att det som visas i den länken du lagt in är halalslakt är motbjudande.

Svar på tråden Halal-slakt!