Inlägg från: yuzz |Visa alla inlägg
  • yuzz

Halal-slakt!

Santos

Någon har säkert påpekat det, men en halal slakt går inte till på det sättet. Dem där va spansk talande om man tänker på texten. Dessutom såg det där inte ut som en slakt för att få mat på bordet utan det såg mer ut som "jackass" video.

äckligt

• yuzz

Jag har sett hur slakt går till och jag vet att det inte går till på det där sättet. Det där är absolut förbjudet i islam.

• yuzz

Jo det stämmer att halal slakt går till på det sättet att man skär av halspulsådern, men det jag försöker få dig att förstå är att det är djurplågeri inom islam när det går till på det sättet som på filmen. Med halal slakt är det meningen att djuret ska lida så mycket som möjligt. När jag har vart med så dör djuret omedelbart, klart att djuret rycker det gör den även när den får ett skott i pannan, men det är inte vid medvetandet då.

• yuzz

Angående din fråga så förstår jag heller inte det, eftersom jakt är tillåtet och jägaren sällan lyckas skjuta i huvet så får oftas älgarna ligga skräckslagen med smärta med ett skott i kroppen som knappast är dödande innan jägaren kommer fram och skjuter det dödande skottet.

• yuzz

Värt att läsa. "Svenskt" kött kanske inte är så oskyldigt iallfall.

• yuzz

Nä det verkar inte så med din tråd som någon sa, blåkråkan tror jag.
    Varför startar du inte en tråd som heter "Slakt eller kosherslakt" varför heter den halal slakt???

• yuzz

Håller med dig russi..

är man imot slakt mord eller what ever så kan man eller så hade santos i det här fallet uttryck det på ett helt annat sätt och inte speciellt riktat bara till muslimer.

• yuzz

smurfpinglan

Vanligt eller inte spelar f*n ingen roll. Tycker man slakt är B så ska man prata om all slakt inte kasta sk*t enbart på muslimer.

Svar på tråden Halal-slakt!