Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana

Halal-slakt!

Hej!
    Tassar in för jag har inga frâgor angâende frâgna som TS har frâgat ber om ursäkt. jag ville bara sâga kan ni inte sluta brâka. Jag har ôppnat en ny trâd angâende vad eller vilka lösningar som man kan hitta pâ till just denna konflikt. Fâr se ni vilka som vill komma och ha en lite vänskaplig trâd "oss emellan". Jag vill inte ha brâk dâr för denna diskussion har jag lagt ner den leder inte till nâgot jag vill nu hellre hitta vänskapliga lösningar och inte se vems fel det är.
    Natti Natti allihopa imorgon är en ny dag lât oss vakna upp och be fôr fred!!!

• Chana

marina81 (och ni andra som vill)

du/ni hittar trâden under--allmânna rubriker--politik.

Ja,jag visste inte vad jag skulle lägga den men än sâ länge finns det inte mânga där. Hoppas det blir fler sâ vi kan visa alla andra länder att vi faktist kan samsas.
    natti natti nu mâste jag gâ och sova.

• Chana

Sobi3
    Skratta inte innan du svarar på det fakta jag lade in i den andra tråden och som du och den andra drog er tillbaka och inte svarade på nånting

Jag gillar in hur du uttrycker dig. Jag drog mig ur för jag gillar inte dâ diskussionen urartar sig. Dâ man hela tiden ska peka ut vems fel det âr osv.. vems som är värst. Jag vill ha lôsningar och vänskapliga sâna.

Jag startade gensast en ny trâd som jag ville att ni skulle komma till. Sâ vi kanske kunde hitta vänskapliga lösningar.Som bâda parter skulle kunna vara intresserad av och inte vems fel det är, men icke sa nicke den trâden âr inte intressant och än sâ länge. Jag inte sätt nâgon där en person barab. Trâkigt!!!

Jag har min sanning som jag känner i mitt hjärta. Det behôver inte vara eran sanning och det respekterar jag till fullo. Vi kom inte sâ mycket längre ân sâ i vâr diskussion.

OBS! Jag respekterar inget dôdande frân nâgon av parterna där!! Jag vill att dom ska kunna leva i fred med varandra precis som vi andra nationaliteter kan gôra i andra länder.

I Paris där jag bor sâ gâr ena min granne till moské, den andra till kyrkan och vi till synagogan och tänk vi respekterar varandra. Vi fikar hos varandra lär oss av varandra men framförallt respekterar varandra. Ingen pekar ner pâ nâgon tänk vad fint eller hur?!

Det jag vill ha sagt med detta är att det gâr inte att peka ut varandra det lôser inget utan hitta lôsningar istället försök se det fina i den andra!!

Det var allt för mig vi kanske se i den andra trâden om ni âr intresserade av den!!

• Chana

Sobi3
    Jag har aldrig tvivlat i att du inte respekterar min person. Det jag vill är att dom ska kunna leva i fred och respektera varandra.
    Kom till den andra trâden om du vill diskutera dettta och inte i Halal slakt trâden med respekt till TS.

• Chana

Sobi3

jag sa att jag inte ville diskutera frâgan dâ det vart brâk och tjafs etc.. och hitta vems fel det var. Jag ville hitta lösningar och inte tjafs. Hänger du med!! Alltsâ en helt annan version än den som har diskuterats hittils.
    ALLTSÂ INTE vems fel det är vems som ska ha tillgâng till landet etc.. jag ville diskutera eventuella lösningar frân alla hâlla och dâ även fâ intressanta inlägg frân neutrala personer. KAn inte det vara en fin idée?

• Chana

Sobi3
    Varför kommer du inte dit och talar om vad du tycker skulle vara bra för lösningar för bâda parter?

• Chana

Sobi3
    Chana Chana , det var inga bråk alls i diskussionen. Det var en vanlig diskussion men jag antar att du är kanske lite extra känslig som tror att den som inte gillar Israels terrorism bråkar och tjafsar. Det enda jag och de andra gjorde är att vi lagt fram fakta, du blev sur och lämnade diskussionen. Det var allt. Du frågar varför jag inte kommer till din tråd och talar om vad jag tycker skulle vara bra för lösningar för bâda parter? Jag skrev vilka lösningar i den ursprungliga tråden men det verkar ingen ha lagt märke till.

1,
    Hur kan du utrycka dig sâ här:
    Det var en vanlig diskussion men jag antar att du är kanske lite extra känslig som tror att den som inte gillar Israels terrorism bråkar och tjafsar.
    Nu fâr du väl ändâ lägga av

2,
    Det enda jag och de andra gjorde är att vi lagt fram fakta, du blev sur och lämnade diskussionen.

:Jag blev absolut inte sur jag respekterade dina âsikter. Jag ville inte fortsätta diskussionen sâ jag ville hitta eventuella lösningar inte vems fel det är!
    Hur ska man uttrycka sig för att du ska förstâ?!

3,
    Jag skrev vilka lösningar i den ursprungliga tråden men det verkar ingen ha lagt märke till.

:Dina lösningar var inga lösningar fôr bâda parter, det âr det jag vill hitta. Nja jag kommer kanske inte att hitta det men det ver det jag ville med den nya trâden.

Den nya trâden verkar inte intressera dig sâ ingen kan tvinga dig att komma dit DU GÖR SOM DU VILL och det som känns bäst fôr DIG.
    Det var allt för mig!!! Vill absolut inte att det ska bli nâgra missförstând här.

• Chana

Sobi3
    Det var fel av mig att skriva "Brâk" det var inte det ordet jag menade jag menade mer att diskussionen urartade sig och jag ville inte vara med om det.

Svar på tråden Halal-slakt!