smurfpinglan
"jag stödjer mitt land som vi judar alltid bott i samt blivit tilldelade"
Skratta inte innan du svarar på det fakta jag lade in i den andra tråden och som du och den andra drog er tillbaka och inte svarade på nånting. Här kommer det:
TJUVAR
Judarna har stulit palestiniernas land. Det erkäns av deras främsta ledare premiärministern David Ben-Gurion.
Han sa "Varför skulle araberna gå med på fred? Om jag var arabisk ledare skulle jag aldrig underteckna ett avtal med Israel. Det är normalt: vi har tagit deras land. Förvisso är det ett land, som Gud lovat oss, men vad intresserar det dem? Vår Gud är inte deras Gud. Vi har vårt ursprung i Israel, det är sant, men det var för två tusen år sedan. Vad angår det dem? Det har funnits antisemitism, nazisterna, Hitler, Auschwitz. Men var det deras fel? De ser bara ett faktum: Vi har kommit och vi har stulit deras land. Varför skulle de acceptera detta?" I boken "Den judiska paradoxen" av Världssionistiska Organisationens- och Judiska Världskongressens mångåriga ordförande Nahum Goldmann, utgiven på Tidens Förlag 1978, sida 112
---------------------
"Bibeln befaller oss att erövra Israels land, att utrota dess invånare och befolka det. Israel kan inte undgå denna befallning, och det är absolut förbjudet att lämna landet och överlåta det åt icke-judar. I detta land finns inte plats för andra folk än Israels folk."
- Moshe Ben-Zion Ushpizai, israelisk rabbin, Yediot Achronot, 20/12, 1974
--------------------
Erkänner sig som ockupanter
"Vi måste besätta hela Det Stora Israel. Det är nödvändigt för vår säkerhet. Det är en plikt för varje ung människa i Israel att bosätta sig i OCKUPERAT område."
- Moshe Arens, israelisk försvarsminister, Ha'aretz, 18/7, 1983
---------------------
Tjuvarna delar bytet
"Amerikanerna har gett oss vapen så att vi ska använda dem när det är nödvändigt - i vissa fall är det tillåtet för den civiliserade världen att ta kontroll med våld över oljekällorna i hela Mellanöstern."
- Yitzhak Rabin, Ha'aretz, 20/7, 1973
---------------------
Erkänner ockupationen
"Vi kom till detta land som redan var befolkat av araber och etablerade en hebreisk, judisk, stat. Judiska byar byggdes upp på platser för de arabiska byarna. Ni känner inte ens till namnen på dessa arabiska byar, och jag förebråer inte, för geografiböckerna existerar inte längre. Varken böckerna eller de arabiska byarna existerar längre. (...) Det finns ingen bebyggd plats i detta land som inte tidigare hade en arabisk befolkning."
- Moshe Dayan, israelisk general och befälhavare, "Ha'aretz", 4 april, 1969
----------------
"Vi skall fördriva araberna, och ta deras boningar."
- David Ben-Gurion, israelisk premiärminister, i ett brev skrivet 1937, publicerat i "Ben Gurion and the Palestinians", Shabtai Teveth, sida 189
---------------
Jag tror att det räcker så här, det är kanske dags att läsa lite fakta innan du skriver sådana uttalande? Här är ett tips www.ety.com/HRP/racehate/shahakfw.htm