Inlägg från: Anonym (Orolig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig!)

HERPES????

Någon som kan något om Herpes? Var på gynundersökning idag för att känna om livmodern växt som den ska. Då passade jag på att fråga om ett slags sår som jag har på ena blygdläppen. Hon sa då att de kunde vara herpes, så de tog en odling på det.

Nu är jag väldigt orolig, vad innebär det här?Vet att man kan ha herpesblåsor i munnen och så men har man väl fått herpes på könet så går det aldrig bort? Utan man kan bara lindra besvären?

Påverkar detta bebisen? Är i v.12

• Svar på tråden HERPES????
  • Anonym (Orolig!)

Någon som vet något? :S:S

• Anonym (Orolig!)

Tack för era svar, jättegulligt! Jag hoppas verkligen inte att det är herpes.

Men om det nu är det, måste man använda kondom resten av livet med sin partner då? För att inte han ska bli smittad... :( usch va jobbigt det här är!

• Anonym (Orolig!)

Ja precis, det kan lika gärna vara han som smittat mig.. Man vet ju aldrig. Vi har vart ihop i över två år, och ingen av oss har haft något besvär tidigare. Så någon av oss kan ha fått de av tidigare partners.. Men troligtvis borde båda två ha det då. Fast det är bara på mig som symptomen brutit ut.

• Anonym (Orolig!)

Han var med på gynundersökningen så han vet. Vi har även diskuterat mitt "sår" eller va de är innan gynbesöket och kom fram till att de kunde vara herpes.. Han verkar inte ta de så allvarligt.. Inte än iaf!

Svar på tråden HERPES????