Ska man pusha talanger ?
Vill barnet sluta träna måste han ju få det, även om det måste kännas jobbigt om man ser en talang går förlorad, men jag vet hur tråkigt det kan kännas med idrott när det börjar bli krav. Kommer själv ihåg när jag spelade fotboll, i åldern 9 - 11, tyckte det var roligt att träna och så och även matcher, även om jag inte direkt var bäst i laget, men under en turnering, när vi spelade final, så fick jag inte vara med under hela matchen, detta var kulmen av ett toppande av laget som stadigt ökat och jag kan säga att det var sista gången jag var med. Jag slutade direkt med fotbollen då! Kändes jäkligt jobbigt, vi låg ju under och jag frågade om jag fick spela, "Skulle det göra nån nytta då" fick jag till svar av våran tränare, vilket ju inte direkt var uppmuntrande. Även om han ville att laget skulle vinna så var det riktigt taskigt att säga till en 11-åring.
Ronaldinho, han känner säkert en press på att du vill ha något tillbaks? Du har uppmuntrat honom så pass mycket under alla år, köpt fina fotbollsskor till honom, skjutsat honom, och verkligen varit en schysst pappa tror jag, men han känner säkert att han "ska" leva upp till vissa förväntningar. Men ge inte upp, hoppas han får tillbaks intresset, för fotboll kan ju vara väldigt roligt också!