• Cahela

30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!

ja jag håller med det var verkligen ett långt inlägg:)

skriver in mig här på listan:
    Blev 32 i tisdags och sambon blev 30 i tisdags! Samma dag alltså!
    Vi har försökt seriöst i ett år och har under den tiden gjort två insem en i stimulerad cykel och en i ostim cyk. Har ätit två pergokurer och reagerat jättebra på dem men är ändå inte gravid. De har inte hittat ngt direkt fel på oss utan vi är oförklarligt barnlösa. Nu blir det pergo eller sprutor i maj och förhoppningsvis insem om det inte inträffar på en helg för då är sjukhuset stängt. Till hösten blir det IVF.

• Cahela

själv har jag fått ägglossing igår och mannen kommer inte hem förrän på måndag så den här månaden är åt blåkulla!!!
    Så irriterande när varje äl tillfälle är så viktigt!!!! Varför kunde inte äl inträffa på måndag dag 17 istället för dag 14. Det här är en ostim cykel så nu vill jag ha mensen imorgon tack så jag får börja med sprutor eller en ny kur pergo nästa månad....
    GAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!! Vill inte ha äl när mannen är bortaSkrikandesSkrikandesSkrikandes

• Cahela

storm: du är inte ensam om att tappa sexlusten. jag har tappat lusten totalt med min man. Det känns som att det bara är en enda stor bekräftelese på att vi inte kan bli gravida tillsammans och det gör det ännu jobbigare att ha sex. vi har tjafsat en hel del om det o han vill att jag ska försöka njuta av det istället och koppla bort bebisverkstan men hur lätt är det??

jag har alltid älskat att ha sex men sen ett år tillbaka så ropar jag efter sexlusten i lägenheten men det bara ekar tomt... kanske var det ngn påskkärring som tog den för ett år sedan och stack till blåkulla??

• Cahela

matti: jag ska äta två pergokurer och få göra insem nu i på Ackis. Jag skulle ju fått börja med sprutor men operationen kom ivägen så de tyckte att det var bättre att jag gick på pergo istället för sprutor. Mensen kom igår söndag 9 dagar sen vilket den inte varit på senaste året så jag blev inte så glad kan man säga när den kom igår! Jag hade äl för tre veckor sedan så jag fattar inte hur mensen kan komma tre veckor senare för det har aldrig hänt. kanske operationen stökade till det??
    Hur som helst så har jag sagt till de på Ackis sen i januari att jag vill göra IVF men de har sagt att vi måste ta pergo och sprutor först så jag blir lite förvånad att ni får gå direkt på IVF? Det kanske är så att ni har ngn förtur pga din sambos spermier men annars så förstår jag inte? Vi ska dessutom få stå två till tre månader i kö i höst innan vi får köra igång med IVF. Inte så att jag inte unnar er att göra IVF men jag förstår inte varför jag ska få vänta 10 månader från det att jag började prata med dem om IVF tills att jag får köra igång?

Inte för att jag vet vilken institution du jobbar på här i Uppsala men det kan inte vara en som anställer folk enbart på deras akademiska grunder för din kollega verkar ju ha minst en hjärncell som har rymt!  

Hur som helst så önskar jag dig stort lycka till med sprutor och insem nu i maj månad. Själv ska jag börja knapra min tredje pergokur på torsdag!

Lycka till oxå alla ni andra tjejer här inne på tråden! 

• Cahela

sparyar gör man inför IVF. Sprutor tar man för att få ägglossning eller stärka upp egen ägglossning inför insemination. Sprutor tar man även inför IVF för att få många ägg.

• Cahela

min kompis plussade idag på sitt första IVF-försök så nu är jag verkligen ensam kvar om att inte blivit gravid än....alla andra har ju både ett o två barn...
    är så less på dettaGråter

• Cahela

cirkel:du kan prova att titta in till mig...ingen verkar kunna göra det nuförtiden men jag har gjort lite ändringar i min gästbok så pröva du..

• Cahela

matti2: jag ska dit 11.15 så jag har nog tiden efter dig...jag var inte där imorse för mannen fick åka dit själv i morse...  jag ska hålla utkik efter dig....

spännande...jag har jeans på mig och en vit skepparkavaj så ser du det så ser du mig.... 

• Cahela

cissi: det du ska äta är kanske levaxin och med det så kan du funka som normalt...finns flera tjejer här inne som äter det...men jag kan ha fel för jag kom inte ihåg om det är vid underfunktion eller "överfunktion"(tror inte att det heter det) man äter levaxin men det finns hjälp,,,
    du kan hitta flera trådar om det här inne under svårt att få barn...sök på ordet sköldkörtel 

Matti2: jag är inte heller så förtjust i inseminationer och jag ogillar när det sätter in instrumentet som håller fast livmodertappen och sen tycker jag att det spänner när de sprutar in spermierna...jag fick 10 miljoner spermier även denna insem men vi får väl se om det hjälper min kropp....jag har verkligen börjat misströsta i det här...

har smällt i mig oreo cookies och en halv raider nu så jag har verkligen fyllt mitt socker behov för stunden....

när kommer det ett plus i den här tråden?? Jag tycker det är dags att de börjar hagla in!!

Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!