• JJ 75

30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!

Hej, är i valet och kvalet vilken tråd som passar mig bäst...

Har hängt här på FL länge som gäst, och "känner" er bättre än vad ni känner mig... *skäms lite över mitt dolda gästsnokande*

Slutade med p-piller sommaren 2004 och tänkte som många andra, blir det så blir det... Efter drygt ett år, september 2005 blev det och det varade i drygt två veckor... Efter det har både jag, 31 år, och sambon, 34 år, varit mycket mera längtande, planerande och fokuserande.

Försöker hålla distansen, men går ibland ned mig. Funderar till och från på att starta, eller i alla fall ställa sig i kö, på en utredning. Sambon har historiskt jobbat med kemikalier och han funderar ibland "tänk om det påverkar?".

Jag är samtidigt glad att vi var gravida en stund i höstas, då kan vi i alla fall, och därav tror jag att vi orkar en stund till, försöker se andra positiva delar i livet och fokusera på att må bra, är faktiskt "bara" 31...

Så vad tror ni, båda trådarna? Hör kanske mera hemma i modertråden, i alla fall just nu mentalt, dagens attityd är "har ju inte hållt på så länge, dethär är snart löst..."

Ja, ja - det var ganska långt om mig... Jag kommer titta förbi båda trådarna, och hoppas liksom alla andra på att bli gravid och slippa valet mellan vilka trådar...

Sköt om er alla underbara tjejer och en glad påsk!

• JJ 75

Hej Engla75, tror att jag förstår din situation, jag har också en sambo som är så oerhört positiv och hittar "naturliga förklaringar" som stress, koffien, dålig timening då vi båda reser med jobbet, och så vidare hela tiden...

Jag har dock börjat tänka tanken med utredning, även om jag är rädd för eventuella resultat. Jag har tänkt att vi ska höra av oss till vårdcentralen efter sommaren och höra hur lång kö och så vidare... Efter sommaren har vi försökt två år, så då kanske det är dags att ta reda på vad som ev är fel... Samtidigt lever jag kvar i min förnekelse och kämpar på för att inte låta detta bli en för stor del av min vardag, jag är livrädd att jag då skulle jag gå under totalt!

Visserligen är det bättre att bita i det sura äpplet och få reda på ifall ngt är fel, först då kan man försöka korrigera, men jag kommer leva kvar i min "bubbla" en stund till och lyssna på sambons goda råd...

Suck - blev inte mycket till stöd här, känns som jag istället öser ur min egen frustration. Hoppas det är ok för er alla! Kram //JJ

• JJ 75

Håller tummarna hårt för CC och 08, kram och god midsommar till alla!

• JJ 75

Neeeej copy, ingen ångest! Jag tycket att fram till plus måste man leva "normalt" och du testade faktiskt innan, så sluta med ångesten!

Hoppas istället det var kul på midsommar och att pluset kommer snart så du då får börja sluta äta och dricka massa goda saker...

• JJ 75

Japp, följer efter dig... Nåja - är en "30+_2års-försökare" men låsas ibland för mig själv att jag är nybörjare, så kvalificerar på båda trådarna (eller för någon institution för komplicerad förvriden tankeverksamhet...)

Jo då midsommar var bra, väldigt lugn då sambon åkte iväg och jobbade på eftermiddagen/kvällen. Men annars innehöll midsommar vad den borde, midsommarstång, dragspelande farbröder, sill och potatis, sol och regn...

• JJ 75

Härligt att det var bra väder i skåne, hoppas det är samma väder som kommit lite mera norröver nu då, ser riktigt bra ut här i mitten av östra sverige just nu!

Jo visst är det trist med schemalagd arbetstid, men det kan man ju inte välja kärlek efter? Vi försöker anpassa våra kalendrar i den omfattning det går... Han kommer åter på söndagkväll och så var det tur att han var hemma under veckan eftersom det var ÄL igår... eller hur fungerar det med testen, ifall +:et var i går, var det då ÄL igår, eller signalerar det att ÄL var på G och kanske skedde idag?

Du ser förvirringen gör mig ibland likt en nybörjare...

• JJ 75

Hej alla, och grattis till fru-p-is.

Sitter själv hemma på landet efter en god ledig dag i solen där HFJMH dykt upp, (eller hur hon nu förkortas på elakast sätt med mest svordommar). Känner mig mera och mera desperat och tänkte nu erkänna för mig själv att vi faktiskt försökt ett bra tag. Tidigare har jag inbillat mig att "det är nog inte så länge och det ordnar sig nog snart" men vad f-n hur länge ska det ta?

Ber om ursäkt ifall jag sänker alla andras fredagkväll här, men måste få skriva av mig lite frustration. -och återigen tack för att ni finns!

Kort min historia för er som inte känner mig: Är en oerhört planerande projektmänniska, 31 år, jobbar förmycket, pluggar ensaka kurser vid sidan av jobbet - för att det finns så oerhört mycket intressanta saker jag inte vet idag. Har inte 100% det sociala liv jag skulle vilja ha och har till och från ångest för att jag inte hittat "min ultimata hobby" - prova mycket men inte hittat min grej, ännu . Sambo med superälskligen som är 34, dedikerad sitt jobb/sin hobby och absolut världens bästa, är så lycklig med honom! Pratat om barn länge nu, slutade med p-piller sommaren 2004 och har tänkt "det händer när det händer" - men vad f-n, när är det då? Har inte börjat något utredning utan tänkt, "det beror nog på att vi inte fick till det rätt vid ÄL" - men många pengar senare, sådant går att kontrollera... och vad f-n gör man nu?

Är så oerhört låg just nu. Lever normalt med parollen "du styr ditt eget öde, sätt upp dina mål och nå dit" ..nu då - vad f-n, suck...

Å andra sidan är det semester, underbart väder, många andra bra saker så försöker fokusera... Och ni alla andra, det är inte "mest synd om mig i hela världen" - vill bara säga tack för att ni finns! Sköt om er och trevlig helg!

Stor superkram //JJ

• JJ 75

Mycket onykter, det är bra frupis, känner igen mig, börjar låta som pippi långstocking här snart, "...o en flaska rom..." Hoppas ni hade/har ett bra kalas, trädgårdsfest?

• JJ 75

Hej alla, låg aktivitet på tråden, för bra väder?

Här har helgen lugnat sig, vi var riktigt nere i fredags och satt uppe alldelse för länge med för mycket rom, riktigt berusade så gårdagen blev ett enda långt töcken... Nu har i alla fall livet återvänt, vi ser fram mot nästa ÄL och efter det blir det att beställa tid för utredning ifall ingen förändring!

DAgen har annars avnjutits i hängmattan, med korta besök av bekanta och ett par dopp, underbar sommar, tänk att bara få ha det såhär bra, livet är rätt gott i alla fall!

Önskar er alla en trevlig kväll, och ser fram emot en bra match!

• JJ 75

Tittar in en stund till i pausen innan förlängningen, riktigt spännande match. Håller helt med dig chatnoir, visst vore det skönt ifall det bara fungerade... Håller tummarna för dig denna gången!

• JJ 75

Facinerande - för en gångs skull regnar det när man är på jobbet och var fint väder i helgen när jag var ledig. Det måste betyda en ny början i min relation med turen/ödet (eller vad det nu är som styr allt som inte går att kontrollera...)

• JJ 75

Kram till Lilja, hoppas tanten köpte en enkel biljett och att du kan skaka av dig henne "over there"

Kentfan - jag vet att jag läst ngn gång att malariaprofilax inte är bra att kombinera med planerade graviditeter. Profilaxet sitter också kvar i kroppen en stund efter resa och hemkomst om jag förstått det rätt.

Annars stort hej till alla och hoppas ni har en trevlig kväll!

Håller med alla tidigare, finns inget att ångra!

• JJ 75

Hej alla, ett inlägg försvann precis så får ni två av mig så beror det nog på det...

Jag behövde 8,4 planeter!! Det ni! Måste testa igen för att se vad jag kan korrigera, något måste jag göra fel, hur 17 fick ni andra så låg påverkan?

Håller med Rossy: cah - det låter som du borde ringa och vara besvärlig på telefon, värd ett svar även i fall det är semestertider!

Annars är allt bra, hoppas detsamma.

• JJ 75

Hej alla, jag är åter från ett par dagar på resa med jobbet (reser förmycket - det är därför som jag behöver 8,4 planeter).

Vill bara dela med mig av mina senaste iaktagelser, jag har blivt knäpp! Jag pratar med barn, helt främmande barn, barn på tunnelbanan, barn på tåget, på bussen, tror banne mig att jag pratat med alla barn jag stött på under sista dagarna... Föräldrarna ler lite försiktigt och tittar sig omkring och ser ut att tänka, vem är denna knäppis, kan någon ta bort henne?

Håller jag på att utveckla ett potentiellt kidnappningsbeteende eller tror ni något bara har har slagit över?

Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!