30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!
Hej, är i valet och kvalet vilken tråd som passar mig bäst...
Har hängt här på FL länge som gäst, och "känner" er bättre än vad ni känner mig... *skäms lite över mitt dolda gästsnokande*
Slutade med p-piller sommaren 2004 och tänkte som många andra, blir det så blir det... Efter drygt ett år, september 2005 blev det och det varade i drygt två veckor... Efter det har både jag, 31 år, och sambon, 34 år, varit mycket mera längtande, planerande och fokuserande.
Försöker hålla distansen, men går ibland ned mig. Funderar till och från på att starta, eller i alla fall ställa sig i kö, på en utredning. Sambon har historiskt jobbat med kemikalier och han funderar ibland "tänk om det påverkar?".
Jag är samtidigt glad att vi var gravida en stund i höstas, då kan vi i alla fall, och därav tror jag att vi orkar en stund till, försöker se andra positiva delar i livet och fokusera på att må bra, är faktiskt "bara" 31...
Så vad tror ni, båda trådarna? Hör kanske mera hemma i modertråden, i alla fall just nu mentalt, dagens attityd är "har ju inte hållt på så länge, dethär är snart löst..."
Ja, ja - det var ganska långt om mig... Jag kommer titta förbi båda trådarna, och hoppas liksom alla andra på att bli gravid och slippa valet mellan vilka trådar...
Sköt om er alla underbara tjejer och en glad påsk!