han glömde vår bröllops dag.......
Åh, jag hade också blivit besviken... Det hade svidit i hjärtat!
Men, jag hade å andra sidan säkert köpt någon liten present till honom, rosor eller ett fint kort... och både grattat honom och påmint honom om vår bröllopsdag. OM nu inte _jag_ hade glömt det vill säga... Tror inte det, men det skulle kunna hända. Och om jag hade glömt det hade jag skämts otroligt mycket, men samtidigt blivit besviken på min man om han inte hade påmint mig. Ta det inte som kritik men det kanske kan vara en liten tankeställare... Jag tycker ju att det självklart är bådas uppgift att "gratta" den andre.
Sedan ett välmenande litet råd: Jag tror att det är bättre att berätta om sina förväntningar, än att hålla dem inom sig och sedan kanske bli besviken i det tysta. Chanserna är i alla fall betydligt större då att man får sina önskningar uppfyllda. Sedan har man ju också rätten att få bli riktigt ledsen över om de inte "får något gensvar".
Jag tycker absolut att du skall prata med honom och berätta om din besvikelse, så kanske ni kan komma på någonting mysigt att göra tillsammans som en liten kompensation? Jag skall i alla fall hålla tummen för det!! Lycka till!
Varma hälsningar från Sotlugg - Som firar sin första bröllopsdag nästa år och då kanske har en helt annan syn på saken