Jag "lånar" tråden och ställer en liten motfråga då...
Min morbror som är alkoholist, tappade sitt körkort i mitten på mars efter att ha kört i fyllan. ( det var vi som ringde polisen, för nu är jag leds på hans supande och sen sätta sig i bilen, visst har man lite skuldkänslor o så, ställer ju till en hel del problem, men det får han faktiskt själv ta konsekvenserna av... han vet INTE att det var jag som ringde, och det tänker jag inte berätta heller) nåja, han hade 0,93 i utandningen när dom stoppade honom, han fick följa med till polisstationen, där fick han vänta en timme, sen blåsa igen (för han sa visst att han precis hade druckit) då hade han 0,73 i utandningen. Dom tog aldrig nåt blodprov, vilket jag tycker är konstigt. I allafall så ställde hans chef upp och intygade att han behöver körkortet i arbetet (behöver han inte alls) så nu kom domen. Han får tillbaka det efter ett år. Enligt honom själv ska han bara lämna ett leverprov 3 månader innan han får tillbaka det, kan det stämma??? För han är som sagt alkis, och hade nog behövt vård bättre än o få tillbaka kortet igen, för han har åkt 2 ggr tidigare, men det är mer än 10år sedan, så det är tydligen preskiberat... Det bästa hade varit provtagning varje månad, för just nu dricker han fredag-söndag varje vecka.
Vi må vara släkt, men jag vet att han kommer sätta sig i bilen igen, kanske inte i fyllan, men helt säkert dagen efter för att köpa nytt... och jag ber till gud att inte någon kommer i vägen för bilen då.