• The Man

Fråga ang narkotikabrott och körkortstillstånd

Jag rekommenderar INTE någon att "ljuga" i pappren. Skulle länsstyrelsen kolla upp saken så hamnar man i ännu sämre dager och blir ännu mer ifråga satt om man verkligen är lämplig att inneha körkort. Nej jag tror att ärlighet vara längst och att man får ta konsekvenserna av sitt handlande i alla lägen. Detta INTE menat som moralpredikning utan bara min syn på saken.

• The Man

Till Anonym (med morbrodern som åkte fast)

För det första så vet man aldrig hur mycket alkohol man har i utandningen vid det första "blåstestet" ute på gatan. Polisens sållningsinstrument visar bara att en person har över 0,2 promille så att de ska ha möjlighet att ta med personen i fråga in till stationen för ett förnyat prov i ett bevisinstrument.

Blodprov tar polisen bara om någon vägrar eller inte klarar att blåsa i instrumentet på polisstationen.

Det värde (0,73)som din Morbror säger sig ha haft vid blåsprovet på station, är det i milligram alkohol per liter utandningsluft eller är det omräknat i promille?

Med tanke på hur länge han blev av med lappen så tyder det på att han hade 0,73 milligram alkohol per liter utandningsluft och då innebär det att han hade 1,46 promille, alltså grovt rattfylleri!

Sedan vill jag ge dig en stor eloge för att du har så stort civilkurage och angav en rattfyllerist trots att ni är släkt, MYCKET FÖRSTÅNDIGT OCH BRA GJORT!!!!!

Svar på tråden Fråga ang narkotikabrott och körkortstillstånd