Inlägg från: Alfelina |Visa alla inlägg
  • Alfelina

Ugngöra

Ja, för vissa är nog detta ett nöje. Jag menar detta med städ. Men så är det inte för mig!!!!!

Det jag undrar över är hur gör man när man tvättar ugnen med såpa. Jag har gjort det förut, men på denna såpa flaska (icas) står inget om hur man använder det i ugn. Vilken grad etc??

Sedan undrar jag om någon har använt sig av "Häxan"- putsmedel? Fungerar det bra?
    Kan man använda det på fönsterrutor, blir det fläckfritt? Kan man använda det på glasrutorna på ugnen? Givetvis är ugnen avslagen då

En sista fråga är hur man tar bort envisa kalkfläckar i diskhon. Kan man använda "Häxan " då med??????????????

Snälla hjälp mig, kram

• Svar på tråden Ugngöra
  • Alfelina

å. tackar. Jag tar gärna emot fler tips. Det är flytt städ jag håller på med så man vill få det ordentligt rent. Hmmm, jag är snål och vill städa allt själv.
    Jennie Brunflo: Det står på flaskan att ; Till glasytor spädes 1 del Häxan med 2à 3 delar vatten. Om någon vet om detta med glasytor även gäller fönster svara gärna!!

• Alfelina

Lat är ett ord som passar mig, när det gäller städning. Suck

• Alfelina

Ja, svinto!! Det kan man väl använda till spisplattorna??? Eller kan man använda "Häxan" där också?
    Är det ingen som använder "Häxan" när ni grovstädar???????
    Ugnen är nu full med såpa och satt på 250 grader. Ja, nu ska det bli fint i "stugan"

• Alfelina

Måste bara säga tack för alla fina tips!! TACK
    Jag kan tilläga att jag använde "Häxan" på spisplattorna, det blev såååå fint! Det blir nog en vända på fönstrerna med det oxå

Svar på tråden Ugngöra